کافه اقتصاد محتوا و استارتاپ یک دورهمی دوستانه در زمینه صنایع محتوایی و خلاق است که در هر جلسه سعی میکند چالش ها و فرصت های اقتصادی این حوزه را شناسایی کرده و با کمک متخصصان توضیح دهد که چگونه میتوانیم از این فرصت ها استفاده کنیم.
صنایع محتوایی، صنایعی هستند که اساس آنها ایجاد و انتشار دانش و اطلاعات بوده و امروزه در قالب هایی چون سینما، نرمافزار، موسیقی، پویانمایی، بازی رایانهای و… ظهور مییابد.
موضوع این هفته حول “مرچندایزینگ ” است. مرچندایزینگ به زبان ساده عبارت است از کسب درآمد از محل شهرت یک دارایی فکری. مثلا کاراکتر «باب اسفنجی» به واسطه پخش انیمیشن های داستانی به شهرت رسیده است؛ لذا از آن برای فروش کیف، نوشت افزار، پوشاک، عروسک و مبلمان بهره برداری میکنند.
در این رویداد دکترمهدی ایزدخواه به بررسی بازار محصولات کاراکتر محور میپردازد و محمد یقینی از تجربیاتش درباره این موضوع در بازار ایران میگوید.
سخنرانان رویداد
- دکتر مهدی ایزدخواه(استاد دانشگاه و قائم مقام گروه پژوهشی اقتصاد فرهنگ)
- محمد یقینی
برگزارکنندگان
- خانه نوآوری
- گروه پژوهشی اقتصاد فرهنگ
این رویداد چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در تهران، بلوار کشاورز، تقاطع خیابان ۱۶ آذر، پلاک ۷۸، برج کمالالدین بهزاد، طبقه دوازدهم برگزار میشود.
علاقهمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاع بیشتر به این آدرس مراجعه کنند.