اخبار استارتاپی

لزوم حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان نفت و انرژی

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که وزارت نفت باید از طرح‌ها و ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های حوزه نفت و گاز و انرژی حمایت کند، گفت: وظیفه اصلی دولت در شرایط تحریم پذیرش باور و ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان است.

احمد مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای شرکت‌های دانش بنیان برای ممانعت از خروج ارز و درآمدزایی در شرایط تحریم، گفت: در شرایط بسیار حساس و تحریم قرار داریم چرا که برخی کشورها استقلال جمهوری اسلامی ایران را نپذیرفته و اجازه نمی‌دهند جوانان این مرز و بوم بتوانند کشور را رو به جلو حرکت دهند و ما به توسعه و پیشرفت برسیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا برای کشورهایی که همراهی لازم را با ایران ندارند عدم همراهی با تهران، گران تمام خواهد شد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: برای برون رفت از وضعیت تحریمی فعلی و به منظور حفظ استقلال کشورمان باید به قدرت و توانایی جوانان این مرز و بوم و سرمایه‌ها و شرکت‌های ایرانی که پتانسیل بالایی دارند تکیه کرده و بدانیم که فقط با آنهاست که می توانیم مسیر پیشرفت را ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: جوانان این مرز و بوم در شرکت‌های دانش بنیان، طرح‌ها و برنامه‌های ویژه ای دارند که برخی از این آنها قابلیت اجرا در سطح دنیا دارد، اما دولت هم باید از آنها حمایت کند.

مرادی افزود: دولت باید بتواند با حمایت و پشتیبانی از ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در حوزه نفت و گاز زمینه درآمدزایی برای کشور را فراهم کند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در شرایطی که در دوران تحریم‌های پس از برجام قرار داریم کمک حال کشور باشند چرا که علم و فناوری موجود در این شرکت‌ها می‌تواند مانع از خروج ارز از کشور شود.

وی گفت: در شرایطی که کشورهای دیگر باید تعهداتی را در قبال جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دادند و از آن سرپیچی کرده‌ اند، بهتر است از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در حوزه نفت و گاز و انرژی استفاده کنیم و هیچ نگرانی از این قضیه نداریم.

مرادی با اشاره به برگزاری نمایشگاه جایگاه‌های سوخت و صنایع وابسته که ابتدای اسفند ماه در تهران برگزار می‌شود، گفت: دولت و به صورت خاص وزارت نفت باید از نمایشگاه‌های تخصصی حوزه نفت و گاز و انرژی و از طرح‌ها و ایده‌های شرکت های دانش بنیان حمایت کند و وظیفه اصلی دولت و وزارت نفت پذیرش باورها و ایده‌های شرکت های دانش بنیان است.

نماینده مردم بندرعباس خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی مصوبات بسیار خوبی در کمک به شرکت‌های دانش بنیان و حمایت‌ از آنان در فصل تصویب بودجه داشته‌ است، ضمن اینکه در راستای حمایت از تولید کنندگان و رفع موانع تولید توسط کمیسیون‌ حمایت از اصل ۴۴ پشتیبانی‌هایی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: می توانیم با توسعه علم و فناوری و تولیدات شرکت های دانش بنیان تحریم‌ها را خنثی کرده و ارزآوری بسیار بالایی برای کشور داشته باشیم ضمن اینکه وزارت نفت و دولت باید در شرایط فعلی بیشتر به دنبال نظارت بوده و از تصدی‌گری خودداری کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *