ایده های استارتاپی

ایده هایی جذاب برای راه اندازی کسب و کار در ترکیه

10 ایده مناسب برای راه اندازی یک کسب و کار در ترکیه که با میزان معقول سرمایه، قابل اجرا هستند.

ترکیه بخش شرقی اروپا و بخش غربی آسیا را پوشانده است و پایتخت آن آنکارا است. موقعیت های کسب و کاری زیادی در ترکیه وجود دارد به طوری که افراد تازه وارد زیادی هستند که ترجیح می دهند کسب و کار جدیدی در این کشور راه اندازی کنند. اقتصاد کشور ترکیه در بین کشورهای جهان در رتبه ۱۶ قرار دارد. بر اساس گزارش نشریه Forbes، صنایع الکترونیک، خودروسازی و پتروشیمی در حال حاضر بهترین صنایع موجود در اقتصاد ترکیه هستند. در ادامه بعضی از این ایده ها را که با میزان معقول سرمایه، قابل اجرا هستند با هم بررسی می کنیم.

کسب و کار برای غذاهای بسته‌بندی شده

در کنار مردان، درصد بسیار بالایی از زنان ترکیه نیز مشغول کار کردن هستند و این درصد روز به روز هم بیشتر می‌شود و به همین دلیل شمار کسب و کارهای غذای بسته بندی شده نیز بیشتر می‌شود.

در ترکیه به راحتی می‌توانید یک استارتاپ برای تولید غذاهای آماده، غذاهای تازه، غذاهای یخ‌زده و یا هر چیز دیگری که مناسب فضا باشد راه‌اندازی کنید. بازار کار برای این نوع کسب و کارها در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه با سرعت خیلی خوبی در حال رشد کردن است. بنابراین اگر قصد دارید در ترکیه کسب و کاری راه اندازی کنید بهتر است این ایده را در نظر بگیرید.

کسب و کار در حوزه سنگ طبیعی

ترکیه به عنوان چهارمین کشور بزرگ تولیدکننده سنگ طبیعی شناخته می‌شود. از زیباترین سنگ‌هایی که در ترکیه یافت می‌شود می‌توان به سنگ آهک، گرانیت، سنگ لوح، مرمر سیاه، سنگ باباغوری، ذغال سنگ نارس و آندسیت اشاره کرد. بنابراین فکر بدی نیست که کسب و کار خود را در ترکیه در حوزه سنگ طبیعی راه اندازی کنید. به علاوه سرمایه گذاران بیشتری برای این حوزه در این کشور نیاز است پس افراد تازه وارد همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرند.

کسب و کار در حوزه سنگ طبیعی در ترکیه

کسب و کارهای فصلی

کسب و کار پاره وقت یا فصلی یکی دیگر از راه‌های فوق‌العاده برای کسب درآمد در ترکیه است. این کار بار زیادی از مسئولیت را روی دوش شما نمی‌گذارد و می‌توانید با تمرکز بیشتری به کار ادامه دهید.

یکی از بهترین ایده ها برای کسب و کارهای فصلی در استانبول یا باقی شهرهای ترکیه تبدیل شدن به برنامه‌ریز برای مهمانی‌ها است. هالووین، جشن‌های آتش‌بازی و در کل جشن‌ها و مهمانی‌های مختلف جزو جشن‌های پرطرفدار ترکیه هستند.

می‌توانید یک حساب اینستاگرام راه اندازی کنید و قبل از شروع جشن‌ها زمان خود را پر کنید. همچنین می‌توانید بعدها این کسب و کارهای فصلی را به کسب و کارهایی دائمی تبدیل کنید.

کسب و کار برای اتوماتیک سازی

راه اندازی کسب و کار در زمینه اتوماتیک سازی و تعمیرات در شهرهای مختلف ترکیه بازار بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید سرویس‌های خود را ارائه دهید. این سرویس‌ها در بسیاری از بخش‌های کشور ترکیه مثل کشاورزی و راه‌آهن مورد نیاز هستند. البته ورود به این حوزه نیازمند تخصص و تجربه است و اگر بدون تخصص وارد شوید، ممکن است شکست بخورید.

اوبر

اوبر در ترکیه نیز یک ایده خیلی عالی است. می‌توانید یک راننده استخدام کنید و به او اجازه دهید از ماشین شما برای کار کردن در اوبر استفاده کند و یا می‌توانید خودتان شخصاً در اوبر فعالیت کنید؛ تصمیم شما بستگی به بودجه، اولویت‌ها و چند فاکتور دیگر دارد.

در ابتدا به نظر می‌رسد این کار نیاز به تمرینات ویژه داشته باشد ولی بعد از مدتی این کار بسیار راحت خواهد شد. درآمد شما با افزایش ساعات کاری نیز افزایش پیدا می‌کند. اوبر یک ایده عالی برای کار کردن در ترکیه است.

فعالیت به عنوان یک راهنمای تور

جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی در ترکیه وجود دارند؛ یک کانال آب و مرز قاره‌ای به نام بوسپوروس، یک مسجد بسیار زیبا به نام مسجد سلطان احمد و بسیاری جاذبه‌های دیگر که در شهرهای مختلف قرار گرفته‌‌اند. ترکیه به عنوان ششمین کشور پر گردشگر جهان شناخته می‌شود. پس اگر شغل خود را راهنمای تور انتخاب کنید مطمئنا درآمد و موقعیت خوبی در انتظار شما خواهد بود.

مراقبت از حیوانات خانگی

تعداد زیادی از مردم ترکیه از داشتن حیوانات خانگی خصوصا سگ لذت می‌برند. همین افراد نیاز دارند تا فردی از این حیوانات مراقبت کند، آن‌ها را برای پیاده‌روی بیرون ببرد و به آن‌ها رسیدگی کند. این دسته از افراد با این که برای داشتن یک سرویس نگهداری از حیوانات هزینه کنند مشکلی ندارند. پس این کار می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای پول درآوردن در ترکیه باشد؛ خصوصا برای افرادی که تازه به این کشور آمده‌اند و تجربه خوبی در این زمینه دارند.

مراقبت از حیوانات خانگی در ترکیه

فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات

بر اساس آمار، تعداد زیادی اطلاعات برای وارد کردن در ترکیه وجود دارند. با این حال، تعداد اپراتورهای این کشور برای ورود اطلاعات کافی نیست و فرصت‌های شغلی بسیار خوبی در همین حوزه و حوزه فناوری ارتباطات برای ارائه خدمات مرتبط وجود دارد. این کار در ابتدا کمی سخت به نظر می‌‍‌رسد ولی به محض ورود به آن همه چیز تغییر می‌کند و آینده خوبی در انتظار فردی که این شغل را دارد خواهد بود.

کسب و کارهای مرتبط با پتروشیمی

همانطور که قبل‌تر اشاره شد، صنعت پتروشیمی یکی دیگر از صنایع فعال و خوب در ترکیه است. می‌توانید کسب و کاری که می‌خواهید در این حوزه راه اندازی کنید را در مقیاسی کوچک فعال کنید و بعد با گذشت زمان و کسب تجربه، آن را گسترش دهید. همچنین نباید خودتان را به مواد اولیه محدود کنید و می‌توانید به بازار خرید و فروش چرم و شیشه نیز ورود پیدا کنید. این ایده یکی از بهترین ایده‌ها برای راه اندازی کسب و کار در ترکیه است.

راه اندازی یک سالن آرایش

مردم ترکیه به مُد و ظاهری که دارند بسیار اهمیت می‌دهند. بنابراین اگر در آرایشگری مهارت دارید، کسب و کار بهتری جز راه اندازی یک سالن آرایش پیدا نخواهید کرد.

دانلود PDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۳.۳]
منبع
fincyte
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *