مدیرعامل کافه بازار از اضافه شدن قابلیت تبلیغات به جست و جوی این فروشگاه اپلیکیشن خبر داد و اعلام کرد که این قابلیت به رشد و توسعه اپلیکیشن های ایرانی کمک قابل توجه ای خواهد کرد.
امین امیرشریفی با اعلام اینکه قابلیت تبلیغات در جستوجو کافه بازار از چند ماه پیش به صورت آزمایشی روی این پلتفرم به اجرا گذاشته شده است، گفت:« بعد از پشت سر گذاشتن مراحل آزمایشی این قابلیت از یک ماه پیش به صورت رسمی روی کافه بازار به اجرا گذاشته شده است.»
او با اشاره به توضیحات این قابلیت ادامه داد: «در بخش جستوجو کافه بازار وقتی کاربری عبارتی را برای پیدا کردن اپلیکیشن جستوجو میکند یک شرکت و یا توسعهدهنده میتواند اپلیکیشن خود را براساس این جستوجو و با عنوان «آگهی» به نمایش بگذارد. نشان دادن اپلیکیشن پیشنهادی به صورت آگهی هم بخشی از سیاست کافه بازار بوده تا به صورت شفاف این قابلیت برای کاربران نیز مشخص باشد.» امیرشریفی معتقد است این قابلیت جدید کافه بازار به توسعهدهندگان و یا برنامهنویسانی که به فکر توسعه برنامه خود هستند کمک قابل توجهای در جذب کاربر و رشد زمینه فعالیتشان خواهد کرد.
گاهی اوقات تبلیغات در سایتها و یا برنامههای مختلف میتواند مزاحمتهایی هم برای کاربران به همراه داشته باشد؛ اما آنطور که امیرشریفی میگوید کافه بازار سعی کرده در این زمینه با درنظر گرفتن تمام جوانب و استفاده از هوش مصنوعی تبلیغات کاربردی و مناسب را به کاربران پیشنهاد دهد:
امیر شریفی اعلام میکند که در حال حاضر ۵۵ درصد اپلیکیشنهایی که مردم از طریق کافه بازار روی دستگاه خود نصب میکنند به دنبال جستوجوی آنها در این پلتفرم اتفاق افتاده و به همین خاطر قابلیت تبلیغات در جستوجو این پلتفرم میتواند برای هر توسعهدهنده برنامهای اهمیت بالایی داشته باشد. براساس آنچه مدیرعامل کافه بازار میگوید از یک ماه گذشته تا کنون ۵ درصد اپلیکیشنهای به واسطه قابلیت جدید بخش جستوجوی این پلتفرم توسط کاربران روی دستگاههایشان نصب شدهاست.