معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری در نخستین نشست هم اندیشی کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار با اشاره به نقش کانون ها در توسعه و نفوذ فناوری در صنعت اظهار کرد: کانون ها باید ضمن شناسایی و جلب عضویت استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در حوزه فعالیت تخصصی خود، برای برقراری ارتباط میان آن ها و صنایع بزرگ در جهت افزایش بهره وری و رفع مسائل و چالش های فناورانه، شبکه های همکاری ایجاد کنند.
صالحی با اشاره به تعداد کانون ها و محوریت مدیریت دولتی در برخی از آنها در دوره اول اظهار کرد: رویکرد معاونت در تاسیس کانون ها در دوره دوم بر اساس نیاز صنعت است و اداره کانون نیز به بخش خصوصی سپرده شده است. تمرکز فعالیت های کانون تنها منحصر به یکی بخش های صنعت و بازار یا علمی نیست و فعالیت این نهاد بر اساس مدل مارپیچ چهارگانه و در راستای ایجاد تعامل و شکل دهی شبکه های همکاری میان این چهار رکن دولت، صنعت، دانشگاه و جامعه خواهد بود.
وی به ضرورت تدوین یا بازنگری استانداردها در حوزه فعالیت هر کانون اشاره کرد و گفت: با توجه به توافقات صورت گرفته میان معاونت علمی و فناوری و سازمان ملی استاندارد، امکان صدور گواهی انطباق استاندارد در موضوعات مورد توجه کانون ها فراهم شده است و کانون ها می توانند از این ظرفیت در حوزه فعالیت خود استفاده کنند.
صالحی با تشریح برنامه های حمایتی معاونت از صادرات محصولات دانش بنیان و حضور در نمایشگاه های بین المللی خاطر نشان کرد: کانون ها می توانند از این ظرفیت در جهت حمایت و معرفی شرکت های دانش بنیان عضو کانون بهره گیری کنند.
وی خاطر نشان کرد: کانون ها از ظرفیت شرکت های استارت اپی، دانشگاه های نظری ومهارتی و نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران در حوزه های تخصصی بهره گیری کنند. همچنین عضو گیری و شبکه سازی در جهت گسترش و نفوذ بیشتر فناوری در صنعت و ایجاد ارزش افزوده، به صورت جدی پیگیری شود.