اخبار استارتاپی

رونمایی از استارتاپ های محتوایی فرهنگی و خلاق در باغ کتاب

مراسم رونمایی از استارتاپ های محتوایی خلاق و فرهنگی و تجلیل از فعالان حوزه محتوا در راستای حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از استارتاپ ها در باغ کتاب تهران برگزار شد.

آیین رونمایی استارتاپ های محتوایی خانه نوآوری سه شنبه ۱۴ اسفندماه با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر حوزه هنری دیجیتال، رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات، مدیر خانه نوآوری و  عضو هیئت مدیره مؤسسه دانش بنیان برکت(وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)) برگزار شد.

محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم رونمایی استارتاپ ها بیان کرد: امروز کشورهای توسعه یافته جهان درمسیر صنایع فرهنگی در حرکتند و بخش فرهنگ نه تنها بودجه طلب نبوده، بلکه به محوری برای تولید سرمایه بدل شده است و اکنون کشور ما نیز نیازمند توجه به فناوری های فرهنگی است.

نیری افزود: امروزه شرکت هایی که در زمینه فناوری های نرم فعالیت می‌کنند، فرصت تبدیل به استارتاپ را دارند درحالی که در گذشته، به آنها بهاء داده نمی‌شد.

وی تصریح کرد: گاهی اگر دولت کاری انجام ندهد و همین که موانع را تسهیل کند، مفیدتر است. تلاش ما این است که مانع نباشیم و سعی داریم تا روند کسب مجوزها را ساده تر کنیم چراکه هویت بخشی به شرکت های دانش بنیان است از حمایت مالی آنها انگیزه بخش تر است.

نیری یادآور شد: خانه نوآوری فعالیت خود را با کمترین امکانات آغاز کرد اما اکنون به مرحله رونمایی از استارتاپ هایش رسیده است که این بیانگر انگیزه قوی مجموعه است و معاونت علمی ریاست جمهوری نیز تلاش کرده دراین مسیر همراهی نماید و امیدواریم با یکپارچه کردن سازوکارهای جزیره ای، مسیردشوار استارتاپ ها را هموارتر نماییم.

در بخش بعدی مراسم فعالان حوزه محتوا و استارتاپ معرفی و آقایان اصغر محمدی فاضل، احمد موحدیان عطار و مصطفی نقی پورفر به عنوان سفرای بین‌الملل، محتوایی و بلاک چین خانه نوآوری معرفی شدند.

ادامه برنامه به معرفی چهار استارتاپ «نقاشیم»،« اینفوگرامر»، «جت‌ویدیو »و «دوزلی بوک» اختصاص داشت و بنیانگذاران به بیان اهداف و چشم انداز استارتاپ ها پرداخته شد و به پرسش های شرکت کنندگان پاسخ دادند.

اشتغالزایی مناطق محروم با استفاده از استارتاپ ها

دراین مراسم موسوی، عضو هیئت مدیره شرکت دانش بنیان برکت(وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام) حمایت از استارتاپ نقاشیم را اعلام کرده و در تداوم همکاری با استارتاپ ها برای اشتغالزایی در مناطق محروم و استفاده از ظرفیت استان های کم برخوردار تأکید کرد.

پایان بخش آیین رونمایی با برگزاری پنل بررسی «آینده بازاریابی محتوایی و اشتباهات رایج در آن» با حضور مهشاد خاقانی، تحلیلگر کسب و کار در حوزه بازاریابی؛ مجید کثیری، بنیانگذار اخبار رسمی؛ محمدجواد ترابی، معاون سردبیر روزنامه هفت صبح؛ حسین گل حسینی، مدیر مارکتینگ و پریسا جاوید، بنیانگذار و مدیر اجرایی اینفوگرام همراه بود و پس از آن استارتاپ ها درقالب گپ و گفت دوستانه به شبکه سازی و انتقال تجربیات با یکدیگر پرداختند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *