لیمو HR
چندرسانه ایاینفوگرافیک

داستان زندگی جان کوم موسس و مدیرعامل واتس اپ

مروری بر زندگی جان کوم و روند کارآفرینی و موفقیت وی

جان کوم یک خالق اینترنتی و برنامه نویس اوکراینی-آمریکایی است و به عنوان مدیرعامل و هم‌بنیان گذار واتس اپ یکی از پیام رسان های مطرح در سطح جهان شناخته می شود. او در ۲۴ فوریه ۱۹۷۶ در میو اوکراین متولد شده است و در سال ۱۹۹۲ به کالیفرنیا نقل مکان کرده است. در سنین خیلی پایین او به برنامه نویسی علاقه مند شد و در دانشگاه ایالتی سن خوزه ثبت نام کرد.

بعدها او در Ernst & Young به عنوان تستر امنیتی شروع به کار کرد. در همان دوران بود که او با Brian Acton آشنا شد. در سال ۱۹۹۷، او به عنوان مهندس زیرساخت با Yahoo شروع به فعالیت کرد و بعدها در سال ۲۰۰۷ هر دو آن‌ها (به همراه برایان) شرکت را ترک کردند و به آمریکای جنوبی سفر کردند تا استراحت کنند. در ژانویه ۲۰۰۹ او یک آیفون خرید و به سرعت متوجه شد که اپ استور به زودی مملو از اپلیکیشن‌های نسل جدید خواهد شد.

او بعد از سفر به همراه دوستش Alex Fishman شروع به ساخت یک برنامه پیام‌رسان کرد. اسم WhatsApp به این دلیل انتخاب شده است که شباهت زیادی What’s up دارد. این برنامه در مدت زمان کمی به شهرت زیادی رسید. در ۹ فوریه ۲۰۱۴، مدیرعامل فیسبوک مارک زاکربرگ به جان کوم پیشنهاد داد که به فیسبوک بپیوندد. ده روز بعد فیسبوک WhatsApp را به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد. پیش‌بینی شده است که کوم تقریبا ۲.۴ میلیارد دلار از سهام فیسبوک را دارد و ارزش سرمایه او در آمریکا چیزی حدود ۹.۷ میلیارد دلار است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۴.۷]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *