اخبار استارتاپی

ضرورت توسعه فرهنگ دانش بنیان در استان ها

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: شرکت‌ های دانش بنیان از بالاترین شاخصه های اقتصادی مقاومتی برخوردار هستند.

لیمو HR

طی سی و یکمین نشست سراسری روسای بنیادهای نخبگان استانی سید محمد صاحبکار خراسانی، سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سی و یکمین نشست سراسری روسای بنیادهای نخبگان استانی با اشاره به نقش مهم شرکت های دانش بنیان در توسعه اقتصادی کشور، گفت: این شرکت ها از بالاترین شاخصه های اقصادی مقاومتی برخوردار هستند.

وی با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ دانش بنیان در استان ها، افزود: روند فعالیت‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که دستگاه‌های درون‌استانی درباره نقش و اهمیت این شرکت‌ها توجیه شوند.

صاحبکار خراسانی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از بهترین نمودهای کار گروهی در فضای علمی و فناوری است که در سند راهبردی کشور در امور نخبگان نیز به آن اشاره شده است.

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری یادآور شد: دانش‌بنیان شدن، فرآیندی پویا است که هم ورودی و هم خروجی دارد. در واقع برای دانش بنیان شدن شرکت‌ها باید از استانداردهای لازم برخوردار شوند.

در بخش دیگری از این نشست،‌ صاحبکار ضمن تشریح نحوه ثبت‌نام، ارزیابی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان، اظهار داشت: ارایه مشاوره‌ها و سیاست تسهیلگری در همه حوزه‌های مرتبط به شرکت‌های دانش‌بنیان مانند موضوعات بیمه‌ای، امور گمرکی و مالیاتی، نظام‌وظیفه تخصصی و ارتقاء اعضای هیت‌علمی، از جمله مواردی است که برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان در حال انجام است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
بنیاد ملی نخبگان
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *