به دنبال اجرای قراردادهای شرکت توسکا با سازمان صدا و سیما مبنی بر تبلیغ کدهای دستوری ستاره – مربعی در برنامه های تلویزیونی که با انتقادات بسیاری همراه بود، این شرکت اعلام کرد که مدل کسب و کار خود را تغییر می دهد.
این انتقادات پس از موضوع عدم شفافیت در نظرسنجیهای مبتنی بر USSD و تبلیغات ارزش افزوده و اعلام وزیر ارتباطات مبنی بر دستکاری نظرسنجی مسابقات تلویزیونی بالا گرفت.
هم اکنون روابط عمومی شرکت توسعه کسب و کسب و کار توسکا با انتشار اطلاعیهای اعلام کرد که «تبلیغ خدمات ارزش افزوده از حیطه فعالیتهای این شرکت خارج و در کوتاه مدت، محدود به برخی برنامههای نوروز ۹۸ میشود.»
در متن این اطلاعیه آمده است:
«با عنایت به دغدغههای مطرح شده در زمینه فعالیتهای شرکت توسعه کسب و کار توسکا، انجام اصلاحات ذیل در دستور کار این شرکت قرار گرفته است:
تبلیغ خدمات ارزش افزوده از حیطه فعالیتهای این شرکت خارج و در کوتاه مدت محدود به برخی برنامههایی خواهد بود که تولید و ساخت آنها از قبل جهت ایام نوروز صورت گرفته است.
تغییر مدل کسب و کار توسکا در دستور کار بوده و به زودی نحوه عملیاتی شدن مدل جدید اطلاع رسانی خواهد شد.
سیاست جدی این شرکت مبتنی بر حمایت از کسب و کارهای نوپا و کمک به رشد بازار خواهد بود و این شرکت همچون گذشته تمام تلاش خود را در جهت تأمین رضایت مخاطبان به کار خواهد گرفت.»