اخبار استارتاپی

تشکیل شورای حمایت از شرکت های دانش بنیان در صنعت نفت

زیر نفت، به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های مغزافزاری و نرم‌افزاری کشور و رونق تولید ملی به‌ویژه شرایط خطیر کنونی، دستورعمل تشکیل شورای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت نفت را ابلاغ کرد.

در متن ابلاغیه بیژن زنگنه، وزیر نفت به سعید محمدزاده، معاون امور مهندسی، پژوهشی و فناوری آمده است: به‌منظور بهره گیری حداکثری از ظرفیت های مغزافزاری و نرم افزاری کشور و رونق تولید ملی به‌ویژه شرایط خطیر کنونی، پیرو مباحث انجام شده، به استناد بندهای ۴، ۵ و ۶ از جزء «ث» ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی، بدین وسیله موارد زیر برای اجرا ابلاغ می شود.

۱- به‌منظور توجه و حمایت بیشتر از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های مختلف بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و نیز توسعه  استارت آپ ها، بدین‌وسیله «شورای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در صنعت نفت» با ترکیب زیر تشکیل می‌شود.

  • معاون وزیر در امور مهندسی، فناوری و پژوهش (رئیس شورا)
  • مدیران پژوهش و فناوری چهار شرکت اصلی
  • مدیران کل ذی‌ربط در آن معاونت
  • نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
  • تا ۶ نفر افراد حقیقی صاحب‌نظر به پیشنهاد معاون مهندسی و تائید وزیر

۲- با توجه به توافق انجام‌شده با مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت ایران، مدیریت استفاده از محوطه عمومی پژوهشگاه سابق صنعت نفت و بخش‌های توافق شده از انبار کالای ری در اختیار آن معاونت قرار می گیرد تا از این مجموعه به نحو مناسب برای توسعه استارت‌آپ ها و شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با صنعت نفت بهره گرفته شود.

۳- لازم است با انتخاب مشاور ذی‌صلاح، نحوه کاربری مناسب از مکان‌های یادشده، با توجه به نیازهای کنونی و آینده شرکت‌های هدف مشخص شده و نسبت به طراحی و اجرای زیرساخت‌ها و انجام سرمایه گذاری های لازم در این زمینه اقدام‌های لازم به انجام برسد و نتیجه به‌طور مرتب به اینجانب گزارش شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *