اخبار استارتاپی

آغاز فعالیت تیم های استارت آپی در دومین شعبه پارک فناوری پردیس

مدیر امور شعب پارک فناوری پردیس از فعالیت ۲۰ تیم استارت آپی بالغ بر ۸۰ نفر در دومین کارخانه نوآوری (دومین شعبه پارک فناوری پردیس) خبر داد.

کارخانه نوآوری «های وی» به عنوان دومین شعبه پارک فناوری پردیس به واسطه قراردادی که با طرف کارگزار منعقد شده تأسیس شده است. ساختمان این کارخانه متعلق به معاونت علمی و فناوری است. این کارخانه نوآوری به عنوان دومین کارخانه و دومین شعبه پارک فناوری پردیس راه اندازی شده است.

کارخانه نوآوری «های وی» ظرفیتی نزدیک به ۵۰۰ نفر دارد و در زمینی به ابعاد حدوداً ۵۰۰۰ مترمربع و در حوالی میدان نوبنیاد تهران تأسیس شده است. تیم‌های استارت آپی پس از طی کردن فرآیند عضویت و استقرار در کارخانه، مشمول بخشی از مزایای عضویت در پارک بوده و از حمایت‌های مربوطه بهره‌مند خواهند شد.

مهدی عظیمیان مدیر امور شعب پارک گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ تیم استارت آپی در این کارخانه مستقر هستند؛ این تعداد تیم برابر یا ۸۰ نفر است. وی افزود: این کارخانه ظرفیت حدود صد تیم را دارد که بعد از افتتاح رسمی تعداد تیم‌ها نیز بیشتر خواهد شد. وی با بیان اینکه این کارخانه با حمایت معاونت علمی راه اندازی شده است، تاکید کرد: هنوز صندوق‌های سرمایه گذاری خطر پذیر، فروشگاه کسب و کار و … با وجود درخواست‌های زیاد در کارخانه نوآوری مستقر نشده‌اند.

وی با بیان اینکه به زودی تیم‌های استارت آپی در کنار سرمایه گذاران مشغول فعالیت می‌شوند، بیان کرد: حوزه‌های فعالیت تیم‌های فعلی عمدتاً فناوری اطلاعات و ارتباطات، تجهیزات پزشکی، مدیریت، تولید محتوا و کشاورزی است. عظیمیان با بیان اینکه حامی اصلی این کارخانه معاونت علمی و فناوری است، گفت: فرصت هم‌افزایی بین استارت آپ ها، استفاده از خدمات مربیان مجرب، ارتباط با شبکه سرمایه‌گذاران، صندوق‌ها و سرمایه گذاری جسورانه، بخشی از حمایت‌های این کارخانه از استارت آپ ها است.

به گفته وی در حال حاضر بخش‌هایی از فضاها به پایان رسیده و تا پایان خرداد ماه بازسازی سایر فضاها هم به اتمام خواهد رسید. وی گفت: ما محدودیت حوزه برای تیم‌های استارت آپی نخواهیم داشت و هر تیم استارت آپی با هر حوزه‌ای می‌تواند فعالیت‌های خود را آغاز کند تا به نتیجه برسند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *