اخبار استارتاپی

ورود دولت به بازار اجاره مسکن

وزیر راه از تدوین نظام اجاره داری حرفه ای و ورود استارتاپ ها به حوزه اجاره داری برای شکستن حباب قیمتی در بازار اجاره خبر داد.

محمد اسلامی در خصوص تعیین نرخ اجاره توسط دولت گفت: دولت در تعیین نرخ اجاره بها و مسکن هیچ زمانی مداخله نکرده، چراکه به لحاظ قانونی حق ندارد برای بازار اجاره سقف قیمتی تعیین کند.

وی افزود: قرارداد اجاره بها باید بین مالک و مستاجر منعقد شود و هیچ دولتی تا به امروز در این قرارداد ورود نکرده اما سعی کرده‌ایم اقدام مهمی را در دستور کار قرار دهیم و آن ایجاد نظام اجاره‌دار حرفه‌ای است.

این وزیر با اشاره به اینکه دولت نظام اجاره داری حرفه‌ای را ساماندهی و در حال تدوین آن است، ادامه داد: در این موضوع ورود استارتاپ ها به حوزه اجاره داری پایه‌گذاری شده و سعی شده با اجرای این دو روش مهم، حباب قیمت بازار اجاره شکسته شود. چندی پیش با استارتاپ های پیشرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نشست مشترکی برگزار و تمامی جوانب ورود استارتاپ ها بررسی و توافقات مهمی حاصل شد .

اسلامی افزود: سعی داریم با ایجاد نظام اجاره داری حرفه‌ای و ورود استارتاپ ها ، تب و تاب بازار اجاره را کاهش دهیم و مالک و مستاجر بتوانند راحت‌تر و روان‌تر با یکدیگر در ارتباط باشند.

وی در خصوص اینکه کمبود مسکن دلیل افزایش قیمت اجاره بهاست یا خیر؟ گفت: بازار مسکن هیچ زمانی کمبود نداشته و تمامی تلاش را برای افزایش تولید مسکن در دستور کار قرار داده‌ایم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *