اخبار استارتاپی

کسب ۹۰ درصد کل درآمدهای دانش بنیان‌ از سوی ۲۰۱۰ شرکت صنعتی

رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از تعداد بیش از ۴ هزار شرکت دانش بنیان، ۲۰۱۰ شرکت دانش بنیان صنعتی ایجاد شده است.

رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از تعداد بیش از ۴ هزار شرکت دانش بنیان، ۲۰۱۰ شرکت دانش بنیان صنعتی ایجاد شده است و ۹۰ درصد کل درآمدهای کل شرکت های دانش بنیان از سوی این تعداد شرکت تأمین می شود.

دکتر حسن آقا کثیری در نشست خبری امروز معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، با تاکید بر اینکه طرح “تاپ” به منظور رفع نیازهای بنگاه‌های صنعتی از سوی متخصصان و فناوران کشور تعریف و اجرا شد، افزود: بر اساس مجوزهای ارائه شده تاکنون ۳۲۶ بنگاه صنعتی پیشرفته در کشور راه‌اندازی شده است. این امر به منظور حرکت کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان اجرایی شد.

وی همچنین با اشاره به جذب سربازان مشمول به بنگاه‌های اقتصادی، گفت: با تعاملاتی که با معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفت، توانستیم سهمیه‌ای برای جذب مشمولان دانش‌آموخته به بخش‌های خصوصی دریافت کنیم و این افراد صرفاً در بخش‌های تحقیق، توسعه و نوآوری بنگاه‌های اقتصادی مشغول به فعالیت خواهند شد.

وی همچنین به طرح استاد تاپ در این طرح، اشاره کرد و گفت: اگر فردی بخواهد به عنوان عضو هیات علمی به‌ویژه در رشته‌های فنی دانشگاه‌ها جذب شود، لازم است تا درکی از محیط صنعتی و فنی داشته باشد که بر اساس این طرح این افراد می‌توانند دوره پسا دکتری خود را در بخش‌های صنعتی مشغول به فعالیت شوند.

آقا کثیری با تاکید بر اینکه ایران در زمینه تربیت مهندس رتبه سوم جهان را از آن خود کرده است، خاطر نشان کرد: ولی ما در زمینه سطح مهارت‌های قابل پذیرش صنعتی رتبه ۷۵ را کسب کردیم و این اعداد عدم تناسب کیفی و کمی را نشان می‌دهند.

رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال گذشته ۷۸ قرارداد مشترک صنعت و دانشگاه که مشمول معافیت مالیاتی می‌شد، منعقد شده است، گفت: علاوه بر آن ۲۹۸ نیاز فناورانه نیز به ما اعلام شده است.

وی همچنین به فعالیت‌های دانش بنیان وزارت صنعت اشاره و اظهار کرد: در بخش دانش‌بنیان‌ها سه دسته شرکت‌های نوپا، تولیدی و صنعتی ایجاد شده است که از ۴۴۰۰ شرکت دانش بنیان ایجاد شده، ۲۰۱۰ بنگاه شرکت‌های دانش بنیان صنعتی است که ۹۰ درصد از درآمدهای کل شرکت‌های دانش بنیان از سوی این تعداد شرکت دانش بنیان صنعتی کسب شده است.

آقا کثیری با تاکید بر اینکه این میزان نشان‌دهنده رسوخ فناوری در بخش‌های صنعتی است، خاطر نشان کرد: نیازهای فناورانه اعلام شده در بخش‌های کیفیت محصول، تأمین قطعه، نیازهای فناورانه و توسعه بازار بوده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *