الکام تاکز با هدف ایجاد فضایی برای بیان نظرات کارشناسان و متخصصین حوزه های مرتبط و همچنین تشکیل تریبونی صمیمانه و عملگرا همزمان با بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه الکامپ ۹۷ برگزار شد. برای آشنایی بیش تر از این بخش از برنامه الکامپ پرسش و پاسخ با محمدامین محسنی، مدیر اجرایی الکام تاکز را بخوانید.
الکام تاکز با چه هدفی راه اندازی شده و برگزار می گردد؟
تولد الکام تاکز، مصادف با بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه الکامپ بود که درسال ۹۷ برگزار شد. این بخش با هدف فضایی برای بیان نظرات کارشناسان و متخصصین حوزه های مرتبط و همچنین تشکیل تریبونی صمیمانه و عملگرا ایجاد شد. سخنرانی های کوتاه و گفتگوهای گروهی هدفمند از ویژگی های این بخش از نمایشگاه بزرگ الکامپ بود.
همچنین در بیست و پنجمین دوره از نمایشگاه، باتوجه به پیشرفت همه جانبه برگزاری این نمایشگاه و حرکت رو به جلوی تیم برگزاری، که نمونه هایی از آن را در ایجاد الکام جابز و تقویت الکام ترندز مشاهده می کنید، ما نیز در الکام تاکز سعی در بهبود فضا و توسعه در جهات مختلف خواهیم داشت. استقبال گسترده سخنرانان نیز به عنوان یکی از مهم ترین دلگرمی های ما، درراستای خلق ارزش ها به ما کمک کرده است.
موضوعات پنل ها و سخنرانی ها بر اساس چه معیارهایی انتخاب شدند؟
موضوعات مطرح شده به عنوان درخواست برخی سخنرانان و بعضا پیشنهادات ما، نیازهای روز و مباحثی هستند که امروزه با آنها برخورد داریم. باتوجه به شعار آینده بهتر در الکامپ امسال، طبیعتا فضا را به سمت نیازهایی که درآینده وجود خواهند داشت نیز سوق خواهیم داد.
ما با این رویکرد که آینده بهتر ساختنی است، سعی در گردآوری نخبگانی در تمامی حوزه ها اعم از فناوری، تبلیغات، فین تک و مالی، صادرات، تولیدات داخل، ارتباطات و… داشته ایم و باتوجه به خروجی های مشاهده شده، به نظر می رسد که تاحدودی در این راستا موفقیت آمیز عمل کرده ایم. هرچند داوران نهایی شرکت کنندگان و مخاطبین هستند و ما طبق رسالتی که داریم، با آغوش باز پذیرای هرگونه نقطه نظرات بزرگواران برای بهبود این بخش در سال های آینده هستیم.
سخنرانان و پنلیست ها چه افرادی هستند؟
یکی از سخت ترین مراحل برگزاری الکام تاکز، انتخاب سخنرانان نهایی از حجم زیاد ثبت نام کنندگان بوده است. مخصوصا در سال۹۸ که باافتخار مورد لطف عزیزان قرار گرفتیم و چندین برابر ظرفیت الکام تاکز درخواست برای سخنرانی داشته ایم. هریک از این عزیزان دانش و تجربه ای برای انتقال به دیگر شرکت کنندگان دارند و حقا سخت ترین کار حذف برخی دوستان به دلیل محدودیت های زمانی و مکانی بود. اساس این انتخاب ها، موضوعات و کاربرد آنها برای مخاطبین، مرتبط بودن با نیازهای روز و آینده، ارتباط با توانمندسازی داخلی، عدم تداخل عناوین و یکپارچگی مجموع ارائه ها در بخش الکام تاکز بوده است.
چه افرادی می توانند در این بخش نمایشگاه شرکت کنند و آیا برای حضور در این بخش نیاز به ثبت نام و پرداخت هزینه است؟
افراد باتوجه به برنامه زمانی اعلام شده می توانند در الکام تاکز شرکت کنند. باتوجه به اعلام این برنامه، درروزهای پیش از برگزاری ازطریق شبکه های اجتماعی الکامپ و الکام تاکز، عزیزان می توانند باتوجه به علایق و نیازهای خود در ارائه های مدنظر خود شرکت کنند.
حضور در این بخش و استفاده از مطالب پربار ارائه شده در آن هیچ هزینه ای برای شرکت کنندگان ندارد، حتی برخلاف سال گذشته، ثبت نام رایگان نیز حذف شده است تا مخاطبینی که قصد استفاده از ارائه ها را دارند با کمترین پیچیدگی ممکن بتوانند شرکت کنند. حضور هریک از شرکت کنندگان مایه مباهات تیم برگزارکننده بوده و ما را درراستای رسالت الکام تاکز که همان ایجاد فضای گفتگو و پرسش و پاسخ می باشد یاری می دهد.
مخاطب اصلی این بخش چه افرادی هستند؟
باتوجه به اینکه سعی کردیم عناوین متمرکز حول موضوعی خاص نباشند و تنوع عناوین علیرغم یکپارچگی حفظ گردد، مخاطب این ارائه ها افراد خاص و محدودی نیستند. با کمک همه عزیزان سعی در کاهش محدودیت ها داشته ایم و امیدواریم دراین مسیر، مخاطبین بیشترین استفاده را از الکام تاکز ببرند.
الکام تاکز چه کمکی به افراد و شرکت کنندگان می کند؟
بیان تجربیات، شنیدن انتقادات و نظرات دیگران حول موضوع بحث و گفتگوهای مثبت، همیشه بخشی از راه پیشرفت و حل تعارضات بوده اند. مطرح کردن دغدغه ها و چالش هایی که با آن مواجه شده ایم یا درآینده ممکن است پیش روی ما قرار بگیرند، مسائل حقوقی، مالی و… که ممکن است هرلحظه با آنها درگیر شویم، انحصارها و معضلاتی که بعضا با آنها دست و پنجه نرم می کنیم، همگی بخشی از اتفاقاتی هستند که نیاز است در اجتماع حل شود. پرسش و پاسخ و برقرارکردن مکالمه، ساده ترین طرفیت ممکن برای افزایش آگاهی و انتقال تجربیات است که این مهم در الکام تاکز صورت خواهد گرفت.