احمدرضا ضرابیه ضمن بیان اینکه صنعت بیمه استعداد تحول دیجیتال را دارد، اظهارکرد: کسب و کارهای نوپا محرک اقتصاد کشور هستند و ما سعی می کنیم آنها را توسعه دهیم و تبدیل به بستری برای رشد آنها باشیم. وی افزود: صنعت بیمه در آستانه جهش است و این امر با استفاده از فناوری برای تحول امکانپذیر است.
ضرابیه با اشاره به اینکه با حمایت از استارتاپ ها قصد داریم میانبری برای رشد اقتصادی باشیم، تصریح کرد: کارخانه نوآوری سلامت یک شتابدهنده در حوزه بیمه است که ما در این بخش سرمایه گذاری کردیم و اعتقاد داریم تحول در صنعت بیمه باید در اختیار شبکه فروش قرار گیرد. وی ادامه داد: اصلیترین مخاطبان این بستر در حقیقت نمایندگان، کارگزاران و عوامل فروش بیمه هستند و تحول در صنعت بیمه باید در اختیار شبکه فروش قرار گیرد.
مدیرعامل بیمه سامان خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم استارتاپ ها باید به توسعه صنعت بیمه جهت بدهند. اکنون زمان آن است که کسب و کارها ایده خلق کنند. وی افزود: بیمه نامه باید آنلاین و فوری در دسترس باشد تا متقاضی هر زمان که نیاز داشت اقدام به خرید کند. مثلا هنگام خرید ملک، پیشنهاد خرید بیمه آتشسوزی در دسترس باشد یا هنگام خرید بلیت هواپیما یا قطار بیمهنامه سفر به وی ارائه شود.
حجت جاهد معاون کسب و کار بیمه سامان نیز در این رابطه اذعان کرد: هدف اصلی بیمه سامان استارتاپ شدن نیست بلکه ما تلاش داریم زیرساختهایی را فراهم کرده و در اختیار استارتاپ ها قراردهیم همچنین به کسب و کارهایی که نیاز به مربیگری و سرمایه دارند کمک کنیم. وی افزود: ایجاد زیرساختها به این معناست که ما به صورت نرمافزاری سرویسهایی را به استارتاپ ها ارائه دهیم.
در ادامه ضرابیه با اشاره به برگزاری مجمع بیمه سامان گفت: EPS شرکت برای سال ۹۷، ۳۱۷ریال تعیین شد که DPSما ۱۰۰ ریال برای هر سهم بود. وی ادامه داد: بیمه انتخاب خوبی است برای سهامداران چرا که مدیران بیمه میدانند چطور ریسک را مدیریت کنند و بر همین اساس، سرمایه گذاری در صنعت بیمه از کمریسکترین سرمایه گذاری ها است. مدیرعامل بیمه سامان در ادامه تاکید کرد: ما تلاش میکنیم ضریب نفوذ بیمه سامان از ۲/۳ به ۷ در سال ۱۴۰۰ برسد و برای این امر زیرساختها را فراهم آوردهایم. بر این اساس باید تحول دیجیتال را با آغوش باز بپذیریم.