اخبار استارتاپی

برگزاری ١٠ رویداد استارتاپی تا پایان سال در استان فارس

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس از برگزاری ١٠ رویداد استارتاپ ویکند تا پایان امسال به میزبانی این دانشگاه خبر داد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس از برگزاری ١٠ رویداد استارتاپی تا پایان امسال به میزبانی این دانشگاه خبر داد و هدف از اجرایی شدن این رویدادها را جذب ایده ها و حمایت از آنها برای تجاری شدن و ورود به بازار عنوان کرد. حبیب دانش منش امروز در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: استارتاپ ویکند فالوده شیرازی و دسرهای سنتی فارس از رویدادهای بومی است که مهرماه امسال به میزبانی شیراز برگزار می شود.

وی با اشاره به فعالیت ٢٢ مرکز آموزشی ذیل دانشگاه علمی کاربردی فارس اضافه کرد: از سال گذشته طرح سطح‌بندی مراکز در دانشگاه‌ها برای اولین بار آغاز شد که در این رتبه‌بندی هیچ یک از مراکز در کشور در شمار سطح یک قرار نگرفتند و دانشگاه‌ها در دیگر سطوح رتبه بندی شدند. رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس از ارتقای سطح مراکز علمی و کاربردی استان در دومین سال رتبه بندی خبر داد و گفت: هشت مرکز از ٢٢ مرکز استانی در سطح دو، ١٣ مرکز در سطح سه و یک مرکز در سطح چهار قرار گرفتند.

دانش‌منش همچنین کیفی سازی آموزش را از سیاست‌های اصلی دانشگاه متبوع ذکر و اظهار کرد: سطح بندی مراکز در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی انجام شده است. وی با تاکید بر اینکه سنگ بنای فعالیت دانشگاه علمی کاربردی از ابتدای تاسیس تاکنون، تمرکز بر رویکرد کارآفرینی بوده، گفت: امروز ١٠ مرکز نوآوری دانشگاه علمی و کاربردی فارس در جوار مراکز آموزشی تاسیس شده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس یادآور شد: این استان رتبه دوم دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور به لحاظ تعداد مراکز نوآوری را به خود اختصاص داده است. دانش‌منش ادامه داد: برای نخستین بار در مجتمع دانشگاه‌های کل کشور، یک مجتمع شتابدهنده در استان فارس فعال و فراخوان آن اردیبهشت ماه امسال با ۱۷ طرح و ایده ارسال شد.

وی با بیان اینکه در جلسات متعددی اعضای شورای راهبردی ۶ طرح را شایسته انتخاب دانستند، افزود: فضای اشتراکی رایگان برای ارائه طرح و ایده ها در اختیار تیم‌ها قرار دادیم و این تیم‌ها با سرمایه گذاری به مدت ۳ ماه آموزش، مدل تجاری برای ورود به بازار تهیه خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس با اشاره به انحلال مراحل دولتی در سطح استان، گفت: آخرین مهلت فعالیت مراکز دولتی پایان شهریورماه ۹۸ است و دانشجویان و مدارک آنها به مراکز جدید انتقال خواهد یافت. دانش‌منش با بیان اینکه مراکز علمی کاربردی هلال احمر، فرهنگ و ارشاد، فرمانداری فیروزآباد و بنیاد شهید در حال انحلال است، گفت: جشنواره قدردانی از رسانه‌های برتر برای توسعه گفتمان مهارت افزایی در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *