اخبار استارتاپی

رونمایی از اولین هاب صادراتی محتوای دیجیتالی کشور

نخستین هاب صادارتی محتوای دیجیتال کشور با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری رونمایی شد.

لیمو HR

اولین “هاب صادراتی محتوای دیجیتال کشور” امروز (شنبه) با حضور جمعی از مسئولان، دست اندرکاران و تولیدکنندگان محتوی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی رونمایی شد. امیر سرکندی موسس شرکت توسعه محتوای بین‌المللی پارس دیجیتال در این مراسم گفت: تولیدکنندگان محتوی در بازار ایرانی فعالیت می‌کنند و به بازارهای منطقه‌ای دسترسی ندارند که با استفاده از این هاب، محتوی آن‌ها در بازار بین المللی قرار می گیرد.

وی، محتوی را شامل انیمیشن، ویدئو و اپلیکیشن اعلام کرد و افزود: محتوی در زمینه‌های مختلف از جمله علمی، فرهنگی، ادبی و مذهبی تهیه و از طریق بسترهای انتشاراتی خارج از کشور در بازارهای بین‌المللی قرار می‌گیرد. سرکندی با اشاره به اینکه برخی تولیدکنندگان محتوی با فرهنگ صادراتی آشنا نیستند، گفت: ما به عنوان یک شتاب دهنده به صاحبان محتوی کمک می‌کنیم تا محصول خود را به بازارهای بین‌المللی عرضه کنند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در فرهنگ صادراتی بسیار مهم است، پس گرفتن محصول در صورت عدم رضایت مشتری است؛ اعلام کرد: تولیدکنندگان در این صورت باید محصول خود را پس گرفته و هزینه را به مشتری عودت نمایند. موسس شرکت توسعه محتوای بین‌المللی پارس دیجیتال به استقبال خوب تولیدکنندگان محتوی اشاره کرد و گفت: تا کنون تعداد زیادی محتوی دریافت و ۵۰ محتوی در فراخوان اولیه پذیرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه خام فروشی ممنوع است؛ بیان داشت: خام فروشی سبب می‌شود تا محصول با قیمت بسیار ارزان‌تر به بازارهای بین‌المللی عرضه شود که باید جلوی این کار گرفته شود. دکتر علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، در این مراسم با اشاره به اینکه این کار فرصتی مناسب برای توسعه صادرات در این زمینه می‌باشد، گفت: قرار است این هاب بستری را برای صادرات نرم افزارها فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های نرم‌افزاری کشور ظرفیت‌های خوبی وجود دارد، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در خدمت پروژه‌هایی از این دست می‌باشد تا بتواند تسهیل و تسریع کننده حوزه صادرات باشد و اثربخشی این حوزه را افزایش دهد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *