رئیس مرکز ملی فرش ایران، در حاشیه برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران ضمن اشاره به اهمیت نقش استارت آپ ها در رفع مشکل فروش فرش در بازار داخلی و خارجی و همچنین رفع ایرادات فنی که در فرآیند تولید فرش وجود دارد، عنوان کرد که استارتاپ ها میتوانند با ایده های نو در حوزه نیازهای موجود در صنعت فرش پاسخ مناسبی به این صنعت ارائه دهند و هرگونه حمایت مرکز ملی فرش را در این خصوص اعلام نمود.
علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز با ابراز امیدواری در خصوص افزایش همکاری هم در زمینه سیاستگذاری و هم اجرا، به معرفی محورهای این تفاهمنامه به شرح ذیل پرداخت:
- آموزش، ترویج و فرهنگ سازی برای استفاده از تجارت الکترونیکی در صنعت فرش دستباف
- توسعه زیرساخت های سیستمی به منظور مدیریت زنجیره تجاری فرش دستباف (شناسه کالا، رهگیری و …)
- تسهیل و حمایت از ظهور کسب و کارهای نوآورانه (استارتاپ ها) و نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان و کارآفرین به منظور توسعه کاربردهای تجارت الکترونیکی در صنعت فرش اعم از بازارهای داخلی و خارجی سه محور اصلی تفاهم نامه بودند.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با انعقاد این تفاهم نامه، ضمن معرفی نقشه راه برگزاری Reverse Pitch در ماه آتی با همکاری این مرکز و مرکز ملی فرش در حوزه صنعت فرش، گام اول این رویداد را آغاز نمود و شناسایی نیازمندی ها و چالش های مطرح در حوزه طراحی و تولید فرش را مهمترین بخش برای ارائه راهکارهای نوآورانه و فناورانه و همچنین اجرای آنها بر بستر تجارت الکترونیک عنوان کرد.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ضمن تاکید بر تسهیل و حمایت از ظهور کسب و کار های نوآورانه (استارتاپ ها) و نقشآفرینی شرکت های دانش بنیان و کارآفرین جهت توسعه کاربردهای تجارت الکترونیکی در صنعت فرش، حمایت همه جانبه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی را جهت اجرا و پیاده سازی ایده های نوآورانه جهت برآوردن نیازهای حاکمیتی، اعلام نمود.