اخبار استارتاپی

حمایت از رویداد منظومه برای کارآفرینی در صنعت فضایی

پارک علم و فناوری ایران از ارتقای کارآفرینی در صنعت فضایی با سازمان نوآوری فضایی ایران حمایت می‌کند.

لیمو HR

 رویداد مسابقه محور چالش منظومه ماهواره ای توسط مرکز نوآوری فضایی کیهان و با حمایت سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی ایران برگزار می شود. این رویداد، یک مسابقه طراحی منظومه ماهواره‌ای است که در سه محور «پایش و مشاهده زمین»، «شبکه های مخابراتی، ارتباطاتی و اینترنت» و «شبکه ناوبری محلی فضاپایه» برگزار خواهد شد.

ریاست مرکز نوآوری فضایی، جناب آقای مهندس کیوان کوکبیان با تایید این خبر، توضیح داد: هدف این مسابقه علاوه بر ترویج دانش فضایی در بین نخبگان، یافتن پاسخ‌هایی برای چالش‌ها و مشکلات سایر صنایع با بهره‌گیری از این دانش است. حوزه هایی مانند: ایجاد پایش به روز و مداوم با کمک تصاویر ماهواره‌ای، ایجاد شبکه مخابراتی- ارتباطی ماهواره‌ای به صورت برخط، حوزه اینترنت اشیا، سامانه‌های ناوبری و موارد مشابه از مواردی است که در آینده نزدیک به کمک شبکه ای هماهنگ از ماهواره‌ها (منظومه) توسعه خواهند یافت. لذا تمرکز این رویداد بر توسعه‌ی ایده و کاربردهای آرایش منظومه‌ای ماهواره‌ها در صنایع است. شهرداری‌ها در سراسر جهان از جمله کاربران نهایی این مسابقه می باشند که از خروجی آن استفاده خواهند کرد.

مرکز نوآوری فضایی کیهان به همراه گروه رویدادهای فاطر، رویداد مسابقه محور منظومه را به‌منظور گردهمایی دانشجویان، طراحان، تولیدکنندگان، دست‌اندکاران، صاحب‌نظران و علاقه‌مندان این حوزه در سال جاری برگزار خواهد کرد. در طی فرایند این رویداد، «کارگاه طراحی ماموریت فضایی و آشنایی با نرم افزار STK» ، «کارگاه طراحی سیستمی» و «کارگاه توسعه طرح تجاری فضایی» برگزار خواهد شد.

گفتنی است طبق این تفاهم، مقرر شد تا شهرداری منطقه ۲ تهران از تیم های برگزیده نیز حمایت انجام دهد و در بازه ی اجرایی رویداد یعنی از ۱۱ مهرماه تا ۱۴ بهمن ماه که اختتامیه آن برگزار می گردد، اسپانسر رویداد مسابقه محور منظومه خواهد بود.

این حمایت ها در قالب‌های زیر صورت خواهد گرفت:

  • حمایت از کسب وکارهای نوپای مدیریت شهری مبتنی بر دانش و فناوری فضایی
  • کمک به تدوین طرح کسب و کار مناسب، تشکیل تیم کاری و اجرای ایده های فضایی
  • ارتباط با صاحبان مسئله و استخراج ایده های نوآورانه متناظر با مسائل واقعی صنعت هوافضا
  • کمک به تسهیل روندهای اجرایی و اداری در راه‌اندازی و توسعه کسب و کارهای نوپا
  • کمک در جهت بهبود کیفیت محصولات و خدمات، و ثبات مالی کسب وکارهای نوپای فضایی

علاقه مندان جهت ثبت نام در پیش رویداد به این آدرس مراجعه کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *