اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

دفاتر صندوق‌های پژوهش و نوآوری افتتاح شد

دفاتر صندوق‌های پژوهش و نوآوری سراسر کشور در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان افتتاح شد.

دکتر محمدصادق خیاطیان یزدی، عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم افتتاح دفاتر صندوق های پژوهش و نوآوری در مجتمع شکوفایی شرکت های دانش بنیان گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی سعی دارد از تمام ظرفیت نهادهایی که مجاز به همکاری با آنهاست، نهایت استفاده را کند.

وی ادامه داد: اهمیت صندوق های پژوهش و فناوری تسریع در ارایه خدمات مالی و پولی به شرکت های دانش بنیان است؛ صندوق نوآوری چهار برنامه را برای صندوق های پژوهش و فناوری در نظر گرفته که یکی از آنها تقویت بنیه مالی این صندوق‌هاست. وی افزود: ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای صندوق های پژوهش و فناوری ظرفیت ایجاد کرده ایم و همچنین ۱۲۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری در اختیار صندوق‌های پژوهش و فناوری قرار گرفته است. هدف صندوق نوآوری این است که جایگاه صندوق های پژوهش و فناوری به سطح نهاد مالی و اعتباری حرفه‌ای تخصصی ارتقاء پیدا کند.

دکتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم در حاشیه این مراسم خاطرنشان کرد: کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری در این مدت با نیت ارتقای جایگاه این صندوق‌ها عملکرد خوبی داشته است. وی افزود: توبیخ صندوق‌هایی که عملکرد خوبی نداشتند در راستای تشویق صندوق‌های پژوهش فعال است، امیدوارم توانسته باشیم اعتماد صندوق‌های پژوهش و فناوری را جلب کرده باشیم. وی ادامه داد: تمام سرویس‌های در نظر گرفته شده برای صندوق‌های پژوهش و فناوری در جهت ارتقای این صندوق‌هاست و در طول ۶ ماه اخیر، عملکرد صندوق‌های پژوهش و فناوری با گذشته قابل مقایسه نیست.

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم و در راستای رویکردهای حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: هیات عامل سوم صندوق نوآوری و شکوفایی رویکرد ویژه‌ای به صندوق‌های پژوهش و فناوری دارد و از شکل‌گیری آنها حمایت می‌کند؛ جایگاه صندوق‌های پژوهش در این زیست بومی که برای شرکت‌‎های فناور و نوآور در حال شکل‌گیری است غیرقابل انکار است. وی افزود: کنار هم قرار گرفتن صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فناوری یک فرصت ویژه است و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک این اتفاقات ثبت شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری بیشترین استفاده را کنیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *