اخبار استارتاپی

ایجاد کانون نوآوری در دانشگاه شهید بهشتی

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی از ایجاد کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری برای دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی خبر داد.

لیمو HR

دکتر خسرو پیری با بیان این که “کانون شکوفایی ، خلاقیت و نوآوری” با مدیریت مرکز رشد و با همکاری سایر نهادهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه ایجاد شد، گفت: دانشگاه شهید بهشتی به منظور زمینه سازی بروز خلاقیت و نوآوری در بین دانشجویان، با استفاده از امکانات و توانایی های مرکز رشد، پارک علم و فناوری و همچنین ظرفیت و امکانات موجود در دانشکده ها، پژوهشکده ها و مراکز علمی دانشگاه و در راستای ایجاد اکوسیستم نوآوری و کسب و کار در دانشگاه شهید بهشتی اقدام به این مهم کرده است.

وی اظهار کرد: ضمن تقویت فرهنگ نوآوری در بین دانشگاهیان با برگزاری برنامه‌های مختلف شرایط مناسب برای پیاده‌سازی ایده‌های مبتنی بر دانش صاحبان ایده فراهم می‌شود. به بیان دیگر کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری فضایی برای تجاری سازی ایده های خانواده بزرگ دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی است.

پیری تصریح کرد: دانشگاه می‌تواند فرهنگ پشت میزنشینی و سنتی کسب و کار را به فرهنگ نوآوری و علم قابل تبدیل به محصول و خدمات تغییر دهد که یکی از حلقه‌های ایجاد این تغییر، کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری است. کانون در اندیشه ایجاد فضای نوآور در بین دانشجویان و تولید اکوسیستم کسب و کار در دانشگاه است.

هوشیار کولیوند، مدیر اجرایی مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی نیز گفت: کانون در راستای حمایت از محققان، نوآوران، پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌مند و با هدف فراهم کردن بستری مناسب برای اجرایی کردن ایده‌های نوآورانه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی ایجاد شده است. وی خاطرنشان کرد: در این کانون فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان دانشگاه به صورت گروهی و یا انفرادی که منجر به نوآوری و کسب و کار می‌شود، از حمایت‌های پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه برخوردار خواهند بود.

کولیوند اظهار کرد: از مزایای قابل توجه کانون می‌توان به کسب آمادگی‌های لازم جهت ورود به مرکز رشد (دوره‌های پیش رشد و یا رشد ) اشاره کرد. کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری آغاز راهی برای ورود به مرکز رشد بوده که متقاضی، ضمن تثبیت ایده، اطلاعات کافی در خصوص چگونگی ثبت شرکت و پذیرش در مرکز رشد را نیز کسب می‌کند.

سجاد محمدیان هاور، مدیر کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری دانشگاه شهید بهشتی نیز گفت: یکی از اهدافی که کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری دانشگاه شهید بهشتی پیگیری می‌کند، برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب با اکوسیستم کسب و کار کشور و فراهم کردن امکانات مورد نیاز تیم‌های نوآور دانشجویی است که این آموزش‌ها شامل ایده پردازی، مهارت و دانش کسب و کار، فن بیان و تکنیک‌های فروش محصول یا خدمات، نحوه انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه، انتقال تجربه و غیره است؛ همچنین در راستای افزایش مهارت‌های فنی تیم‌های نوآور، کانون برای این تیم‌ها با مکاتبه‌های اداری سعی در برقراری و استفاده از امکانات آزمایشگاه‌های دانشگاه را نیز دارد.

وی خاطرنشان کرد: کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری نقطه عطفی در دانشگاه شهید بهشتی است که می‌تواند در مهارت افزایی و تشکیل تیم‌های نوآور دانشجویی کمک‌رسان اکوسیستم کسب و کار کشور باشد. همچنین با برگزاری بوت کمپ‌های تخصصی در رشته‌های دانشگاهی می‌توانیم زمینه‌ساز ایجاد فضای کسب و کار و بازتولید اکوسیستم کسب و کار در دانشگاه و جامعه باشیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *