اخبار استارتاپی

ضرورت حمایت از استارتاپ ها توسط کمپ های نوآورانه

معاون توسعه فناوری معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری گفت: استارتاپ ها برای بهره بردن از چتر حمایتی باید تحت پوشش شرکت های دانش بنیان یا کمپ های نوآورانه دربیایند.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان را مورد نظر قرار داده است و استارتاپ ها برای بهره بردن از چتر حمایتی باید تحت پوشش شرکت های دانش بنیان یا کمپ های نوآورانه دربیایند.

اسماعیل قادری فر افزود: استارتاپ ماهیتا کسب و کار ایده محوری است که برای تبدیل شدن به شخصیت حقوقی یا شرکت دانش بنیان باید امکان سنجی شود. مهم این است که استعدادهای برتر بتوانند در مرحله تیم سازی شکل بگیرند و همدیگر را پیدا کنند. به‌همین خاطر ما می‌گوییم مرحله استارتاپی مرحله‌ای برای پویایی است؛ نباید نگرانی بابت شروع به کار استارتاپ ها داشته باشیم. خیر، این کار الزام‌آور نیست؛ اما پیشنهاد ما این است که اگر استارتاپ ها می‌خواهند تحت پوشش باشند و دوام و قوام داشته باشند در پوشش یک سرمایه گذار و نظام شتاب دهی قرار بگیرند.

به‌عنوان مثال کارگروه احراز صلاحیت و ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان که امروز تبدیل به مرکز امور شرکت‌های دانش بنیان شده، یا شکل‌گیری صندوق نوآوری و شکوفایی به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد سرمایه گذاری خطرپذیر در کشور با اجرای این قانون شروع به‌ کار کرد. در ۵ سال اخیر تمامی ابزار و عناصر سیاستی برای حمایت از شکل‌گیری اقتصاد دانش بنیان در کشور شکل گرفته است. همچنین تامین بخشی از اعتبارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۹۸ از صندوق توسعه ملی، اهتمام جدید دولت برای اجرایی‌سازی قانون و احیای اقتصاد دانش بنیان به‌عنوان محرک و پیشران اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: ۱۳۰ مرکز نوآوری و شتاب دهنده در سراسر کشور فعال هستند و استارتاپ ها صاحب زیست بوم کسب و کاری خودشان شدند به این معنی که شتاب دهنده های تخصصی در همه استان‌ها شکل گرفته است؛ سعی کردیم تنوع بخشی به زیست بوم نوآوری را با استفاده از ظرفیت‌هایی که در زیست بوم هر منطقه وجود دارد شکوفا کنیم و زیر چتر حمایتی بگیریم. بنابراین تنوع زیست بوم استارتاپی در کشور به همه حوزه‌ها وصل است؛ هر جایی که فکر نو و ایده نو وجود دارد می‌توان با نگاه به بازار کسب و کار ایجاد شود.

قادری فر ادامه داد: پیشنهاد ما به صاحبان کسب و کارهای‌ نوپا این است که در قالب کمپ‌ها یا مراکز نوآوری مستقر شوند و از آنجا مرحله بلوغ خود را طی کنند پیشنهاد ما به صاحبان کسب و کارهای‌ نوپا این است که در قالب کمپ‌ها یا مراکز نوآوری مستقر شوند و از آنجا مرحله بلوغ خود را طی کنند مرحله استارتاپی مرحله‌ای برای پویایی است؛ نباید نگرانی بابت شروع به کار استارتاپ ها داشته باشیم نباید در زیست بوم استارتاپی این دغدغه را داشته باشیم که فلان استارتاپ شکست می‌خورد، یا فلان استارتاپ تا چه حد موفق می‌شود، مهم این است که استعدادهای برتر بتوانند در مرحله تیم سازی شکل بگیرند و همدیگر را پیدا کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *