اخبار استارتاپی

تحول گمرک با نوآوری دانش بنیان ها

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به اهمیت نقش گمرک جمهوری اسلامی ایران در فعالیت زیست بوم نوآوری و کارآفرینی گفت: فرآیندهای گمرکی با استفاده از نوآوری شرکت‌های دانش بنیان متحول می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، در بخشی از سفر یک روزه به استان هرمزگان به مجتمع بندری شهید رجایی رفت و از سیستم هوشمند نظارت بر تجارت، سامانه رهگیری پلمب و سامانه جامع گمرک بندر و گمرک شهید رجایی بندرعباس بازدید کرد.

سورنا ستاری در این بازدید از نقش شرکت‌ها دانش بنیان در تحول فرآیندهای گمرکی گفت و ادامه داد: تسهیل و تحول فرآیندهای گمرکی به کمک شرکت‌های دانش بنیان محقق می‌شود. بعضاً ورود یک شرکت دانش بنیان می‌تواند باعث صرفه جویی زیادی در امور گمرکی شود و با پردازش داده و تحلیل ریسک‌های هر محموله وارداتی یا صادراتی، امور گمرکی را سرعت بخشید.

ستاری، با اشاره به اجرای «سامانه جامع امور گمرکی» توسط نیروی جوان و خبره دانشگاه تهران در قالب یک شرکت دانش‌بنیان، ادامه داد: این سامانه که با همت یک گروه جوان به راه افتاده، زمینه ساز ایجاد گمرک الکترونیک شد. این سامانه حذف فرآیندهای زمان‌بر و پیچیده کاغذی که بعضاً فسادزا بوده است را به ارمغان آورد.

تجهیز گمرک به «ایکس‌ری کانتینری» ایران ساخت

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به تجربه موفق ساخت دستگاه ایکس‌ری کانتینری با تلاش یک شرکت دانش بنیان گفت: با حمایت مدیران گمرک، به زودی شاهد نصب نخستین دستگاه ایکس ری کانتینری ساخت داخل، در گمرک شهید رجایی خواهیم بود.

ستاری ابراز امیدواری کرد :همه گمرک‌های کشور به ایکس‌ری کانتینری ایران‌ساخت مجهز شوند و ایران در این زمینه به خودکفایی برسد. رئیس بنیاد ملی نخبگان با قدردانی حمایت‌های مدیران و کارشناسان گمرک جمهوری اسلامی ایران از شرکت های دانش بنیان گفت: خوشبختانه مفاد مربوط به گمرک در قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به خوبی اجرا می‌شود؛ در حال پیگیری تدوین و اجرای برنامه‌ای گسترده‌تر برای تسهیل امور گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب فعالان مجاز اقتصادی هستیم.

ستاری با هدف تسهیل و تسریع تبادل تجهیزات و تحقق تسهیلات گمرکی شرکت های دانش بنیان و فعالان اقتصادی ضمن بازدید از مجموعه بندری شهید رجایی، درباره چگونگی و تحقق حمایت از این شرکت های در حوزه گمرکی با مدیر کل گمرک شهید رجایی گفت‌وگو کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *