اخبار استارتاپی

انعقاد قرارداد ۷ محصول فناوری حوزه فناوری های زیستی

فعالان دانش بنیان تولیدکننده 7 محصول فناورانه زیست فناوری که به طور موفقیت آمیز از شتابدهنده پرسیس ژن خارج شده اند، قراردادهای خود را با سرمایه گذاران منعقد کردند.

لیمو HR

صبح امروز و در سالن همایش‌های رازی، فعالان دانش بنیان تولیدکننده ۷ محصول فناورانه زیست فناوری که به طور موفقیت آمیز از شتابدهنده پرسیس ژن خارج شده اند، در حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قراردادهای خود را با سرمایه گذاران منعقد کردند.

در این مراسم، ۷ محصول فناور خارج شده از پرسیس ژن در حوزه‌ آنتی بادی‌های منوکلونال، واکسن‌های طیور محصولات مشتق از پلاسما، فراورده های پروبیوتیک به سرمایه گذاری بخش خصوصی و صنعت رسید.

در مجموع ۱۳ فناوری پیشرفته دارویی ارائه شد که از این میان، تعداد ۷ فناوری در حضور معاون علمی و فناوری به قرارداد با سرمایه گذار رسید.

شتابدهنده پرسیس ژن از ایده‌های نوآورانه در حوزه فناوری‌های زیستی حمایت و این ایده ها را برای تبدیل شدن به محصول و ورود به بازار فناوری حمایت می‌کند. این شتابدهنده که ۳ سال از عمر آن می‌گذرد تا کنون ۱۹ طرح را مورد حمایت شتابدهی قرار داده و که ۴ مورد منجر ورد به بازار شد و ۲ مورد مطالعه بالینی رسیده است.

۱۳ شعبه از شتابدهنده پرسیس ژن در نقاط مختلف کشور، تجهیز و فراهم شده است که ضمن ایجاد اشتغال برای بیش از ۴۷۰ نفر شامل ۱۱۰ متخصص دکتری، ۴۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی را به واسطه تولیدات دانش بنیان در حوزه فناوری‌های زیستی به همراه داشته است.

فاکتور رشد فیبروبلاستی، پروژه ضد هاری، سرم ضد هپاتیت ب، محصول روگام، دهانشویه پروبیوتیک، کیت الایزا، واکسن آنفولانزای فوق حاد پرندگان از محصولات فناورانه‌ای بود که در این مراسم به قرارداد با سرمایه گذار رسید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *