اخبار استارتاپی

برگزاری پنجمین دوره آموزش جامع اینترنت اشیا

دوره‌های آموزش جامع و تخصصی اینترنت اشیاء با حمایت ستاد توسعه فناوری‌‏های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه امسال برگزار می‌شود.

لیمو HR

ستاد توسعه فناوری‏ های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ، دوره ‏‌های آموزش جامع و تخصصی اینترنت اشیا را در آذر ماه سال جاری در تهران برگزار می کند.

پنجمین دوره آموزش جامع اینترنت اشیا و دومین دوره تخصصی امنیت اینترنت اشیاء با هدف افزایش ظرفیت‌‏های دانشی و آموزشی کشور در بخش فناوری‏‌های نوین دیجیتالی، برگزار می‌شود. در این دوره آموزشی توانمندسازی دانشجویان، مهندسان و متخصصان کشور برای حضور در اکوسیستم هوشمندسازی و اینترنت اشیا، برگزار خواهد شد.

در دوره آموزشی اینترنت اشیاء، «مفاهیم، اقتصاد و مدل‏‌های تجاری اینترنت اشیاء»، «سخت‌ افزار، ارتباطات و مخابرات اینترنت اشیاء»، «پلتفرم‏‌های اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی» و «امنیت و حریم خصوصی اینترنت اشیاء» ارائه می‌شود.

همچنین در دوره تخصصی طراحی و ارزیابی پروتکل‏‌های امنیتی و حریم خصوصی اینترنت اشیاء هم مباحثی مانند «اهمیت امنیت اینترنت اشیاء با تکیه بر الزامات امنیتی بر اساس چارچوب چهار لایه‌‏ای پیشنهادی مبنی بر لایه سخت‌‏افزار»، «لایه شبکه»، « لایه هوش مصنوعی» و «لایه برنامه کاربردی» ارائه می‌شود.

در این دوره، علاوه بر بحث در خصوص تهدیدات و آسیب پذیری‏‌های متداول در معماری اینترنت اشیاء، روش‏‌های طراحی و ارزیابی پروتکل‏‌های امنیتی مورد استفاده در لایه‏‌های مختلف نیز مطابق با معماری امن چهار لایه، تدریس خواهد شد.

سرفصل‏‌های دومین دوره تخصصی طراحی و ارزیابی پروتکل‏‌های امنیتی و حریم خصوصی اینترنت اشیا نیز شامل «مفاهیم، ابعاد و تهدیدات امنیتی و حریم‌خصوصی در اینترنت اشیا»، «راه‌کارهای موجود برای حفظ حریم‌خصوصی»، «اصول طراحی پروتکل‌های امنیتی و بررسی اجزای پایه امنیتی رمزنگاری»، «تشریح نمونه‌های جدید پروتکل‌های امنیتی ارائه ‌شده برای اینترنت اشیاء در سال‌های اخیر»، «آموزش نحوه تحلیل امنیتی پروتکل‌ها و بررسی حملات مطرح» و «مروری بر فناوری بلاکچین و کاربرد آن در امنیت اینترنت اشیاء» ارائه می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز تحقیقات اینترنت اشیا مراجعه کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *