گروه دیجی کالا (دیجی کالا و دیجی کالا نکست) در استارتاپ سگمنتیو که یکی از استارتاپ های حوزه هوش مصنوعی است سرمایه گذاری کرد. دیجی کالا هدف از این سرمایه گذاری را بهره گیری از این تکنولوژی نوین هوش مصنوعی برای تحلیل رفتار کاربران و ارائه پیشنهاد برای تعامل موثرتر با مشتریان عنوان کرده است.
سگمنتینو، پلتفرم marketing automation است و به کسب و کارها برای شناخت بهتر مخاطبان خود کمک میکند. این پلتفرم با استفاده از کانالهای ارتباطی متعدد و پیام های درون برنامه ای SMS – Push Notification ارتباط موثری میان مخاطبان و کسب و کارها ایجاد میکند. کسبوکارها با استفاده از سگمنتینو میتوانند پیام خود را از طریق بهترین کانال ارتباطی هر کاربر به صورت شخصی سازی شده برسانند که این موضوع منجر به افزایش نرخ درگیری و بهبود نرخ جذب مخاطب میشود.
علی سمر، بنیانگذار سگمنتینو، تحصیلات خود را در زمینه هوش مصنوعی در دانشگاه مالایا و دانشگاه تکنولوژی مالزی به اتمام رسانده و با تجربه بیش از ۹ سال فعالیت در حوزه هوش مصنوعی و تکنولوژی در جنوب شرقی آسیا و کانادا، مدیریت تیم سگمنتینو را به عهده دارد.همچنین بهزاد لطفی، مدیر ارشد تیم فنی سگمنتینو، فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار و متخصص حوزه تکنولوژی با بیش ۸ سال سابقه فعالیت است.
مزایای سگمنتیو چیست؟
شاخصهای عملکردی مختلف هر کسب و کار همچون نرخ بازگشت و نرخ تبدیل کاربران از جمله شاخصهایی است که در کمپینهای هوشمند دارای بازدهی بیشتری است. دیجیکالا با هدف دسترسی به این قابلیتها در این حوزه سرمایهگذاری کرد. سگمنتینو در تلاش است اطمینان حاصل کند کسب و کارهایی که از سگمنتینو استفاده میکنند، میتوانند کارشناسان پشتیبان سگمنتینو را در کنار خود داشته باشند تا از بهرهوری و اجرای مفیدتر کمپینها بهرهمند شوند. قابلیت برگزاری کمپین های هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی و کمپینهای دستی یکی از برنامههای اصلی سگمنتینو است که در نوع خود در این حوزه بینظیر است.
سگمنتینو، یک اتوماسیون جامع و هوشمند بازاریابی محسوب میشود، به این مفهوم که همه نیازهای کسب و کارها برای طراحی، اجرا و آنالیز کمپینهای دیجیتال را به صورت کامل پیاده سازی میکند. همه نیازها و ابزارهایی که در کمپینها استفاده میشوند با تکنولوژیهای مختلف را میتوان به صورت متمرکز در سگمنتینو مشاهده کرد. بطور مثال سرویسهای ایمیلی بسیار معروفی خارج از ایران وجود دارند که فقط روی یک سرویس محدود میشوند، در صورتی که در سگمنتینو سرویس ایمیل فقط یکی از ابزارها و کانالهای ارتباطی سگمنتینو بحساب میآید.
قابلیت طراحی صفحه فرود و فرم سازها، سرویس پیامکی و پیامهای شخصیسازی شده در کنار سیستم ارائه پیشنهاد محصول، هر کسب و کاری را بینیاز استفاده از سرویسهای متعدد میکند.
اجرای کمپینهای تبلیغاتی و آنالیز کمپینها در کنار شناخت و گروهبندی مخاطبان با توجه به خصیصههای مشترک، همواره یکی از مهمترین چالشهای اصلی کسب و کارهای آنلاین است. سگمنتینو همه این دغدغهها را با در نظر گرفتن حوزه فعالیت هر کسب و کار به خوبی شناسایی و رفع میکند. استراتژی سگمنتینو ایجاد تناسب در رشد بین هر دو سمت توسعه محصول و کسبوکار است. با توجه به بالغ شدن محصول سگمنتینو، پتانسیل رشد از سمت کسبوکار کاملا آماده است و با توجه به نیاز بازار و پتانسیل بالای محصول سگمنتینو، توسعه کسب و کار در قدم بعدی قرار دارد.
سگمنتینو اهداف کوتاه مدت و بلند مدت متعددی در ابعاد مختلف توسعه تکنولوژی و کسب و کار را در کشورهای مختلف دنبال میکند. محصول سگمنتینو با توجه به قابلیت رقابتی در زمینه پشتیبانی از همه کانالهای مورد نیاز کسب و کارهای آنلاین و بهرهگیری از تکنولوژیهای روز دنیا، برای ورود به بازارهای جهانی و پاسخگویی به نیازهای شرکتهای بزرگ بینالمللی طراحی و ساخته شده است.