اخبار استارتاپی

تشکیل کارگروه قیمت گذاری آنلاین در فضای مجازی

کارگروهی برای ساماندهی خرید و فروش آنلاین در بسترهای آگهی آنلاین تشکیل می‌شود.

کارگروهی برای ساماندهی خرید و فروش آنلاین در بسترهای آگهی آنلاین با حضور پلتفرم های فعال در حوزه آگهی آنلاین، پلیس فتا، دادستانی فضای مجازی، مرکز ملی فضای مجازی، سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده، اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی و با محوریت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تشکیل می شود.

مقرر شده است جلسات این کارگروه با هدف کنترل قیمت در بازارهای آنلاین و همچنین کنترل بازار در روزهای پایانی سال و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها از این هفته برگزار شود. این کارگروه با رویکرد آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای عملیاتی ساماندهی خرید و فروش به‌خصوص خودرو در فضای مجازی تشکیل شده است.

این کمیته که تقریبا هم‌زمان با افزایش قیمت خودرو در پلتفرم‌های آگهی آنلاین و سایت‌های فروش خودرو تشکیل شد، قرار است تا پایان سال به صورت هفته‌ای جلسات مرتبی را برگزار کند تا علاوه بر اینکه در این دوره زمانی راهکارهایی برای کنترل قیمت بازار در نظر می‌گیرد سازوکاری را نیز برای کنترل قیمت در بازارهای آنلاین در بازه بلندمدت‌تری پیش‌بینی کنند.

از پلتفرم‌های دیوار، شیپور و باما و همچنین اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی دعوت شده است تا با حضور در این جلسات علاوه بر اینکه راهکارهای خود برای افزایش قیمت را ارائه می‌دهند با هماهنگی‌های ایجاد شده میان سایر بخش‌های سیاستگذار در این حوزه مانع افزایش قیمت‌های بی‌دلیل در دوره‌های مختلف سال باشند.

با افزایش قیمت فروش آنلاین خودرو احتمال حذف قیمت از سایت‌های آگهی آنلاین قوت گرفت اما این بار با هماهنگی‌های ایجاد شده از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت با مرکز ملی فضای مجازی، دادستانی فضای مجازی و همچنین پلتفرم‌های دیوار، شیپور و باما و از سویی اتحادیه و مرکز اصناف ایران این پلتفرم‌ها ملزم به اجرای دستورالعمل ۹ بندی شدند پیشنهادی از سوی کمیته نظارت بر کسب و کارهای مجازی مرکز اصناف ایران شدند هر چند این دستورالعمل به صورت کامل از سوی پلتفرم‌ها مورد پذیرش واقع نشده است اما مقرر شده تا با برگزاری جلسات مکرر آنان نیز نظرات و راهکارهای خود برای احراز هویت کاربران را مطرح کنند و در نهایت برای احراز هویت کاربران به یک جمع‌بندی کامل برسند.

هم‌اکنون هر کدام از سایت‌های آگهی آنلاین به صورت مجزا اقدام به احراز هویت مشتریان خود می‌کنند اما مدل احراز هویت آنان از سوی سیاستگذار یک مدل استاندارد نیست. طبق توافقات انجام شده میان دادستانی و این کسب و کارها قرار شده تا با رسیدن به راهکاری مشخص تمامی سایت‌ها از یک راهکار مشخص و هماهنگ و استاندارد برای احراز هویت کاربران خود بهره برند.

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در دستورالعمل ۹ بندی کمیته نظارت بر کسب و کارهای مجازی هر کاربر عادی پس از احراز هویت گروه‌های کالایی مسکن و خودرو احداکثر اجزاه ثبت ۳ فقره آگهی در ماه را خواهد داشت البته کاربران صنفی پس از تایید توسط سامانه از محدودیت مذکور معاف می‌شوند. در این چارچوب پیش‌بینی شده است در صورت اتصال سامانه احراز هویت مشتریان به سامانه‌های تعیین مالکیت خودرو قید محدودیت تعداد آگهی برای مالک خودرو قابل تعدیل خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
پیوست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *