مقالات بازاریابی و تبلیغات

دراپ شیپینگ با شاپیفای؛ کسب درآمد دلاری با این پلتفرم محبوب

دراپ‌ شیپینگ با وب‌سایت فروشگاهی شاپیفای یک مدل کسب‌وکار تجارت الکترونیک محبوب است که به شما اجازه می‌دهد بدون نگه‌داری موجودی، محصولات را به‌صورت آنلاین بفروشید. دراپ شیپینگ با شاپیفای به این صورت است که مشتری سفارشی را در فروشگاه آنلاین شما ثبت می‌کند، سپس سفارش به‌طور خودکار به تامین‌کننده دراپ شیپینگ فرستاده می‌شود و او سفارش مشتریان را آماده و مستقیماً برایشان ارسال می‌کند.

برای شروع، دراپ شیپینگ با شاپیفای باید یک حوزه تخصصی پیدا کنید، مخاطبان هدف خود را بشناسید، محصول و تامین‌کننده‌ای انتخاب کنید، یک فروشگاه شاپیفای بسازید و فروشگاه خود را بازاریابی کنید.

دراپ شیپینگ چیست؟

دراپ شیپینگ یک مدل کسب‌وکار است که در آن یک دراپ شیپر، محصولاتی را می‌فروشد که توسط یک تأمین‌کننده شخص ثالث تولید، انبار و ارسال می‌شوند. شما در جایگاه یک دراپ شیپر تنها پس از انجام فروش برای محصولات هزینه می‌کنید. دراپ شیپینگ با شاپیفای این توانایی را به شما می‌دهد تا بیزینس کوچک خود را در سطح بین‌المللی گسترش دهید و محدودیت‌ها را کنار بگذارید. اگر با شیوه کار آشنایی ندارید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، مجموعه های زیادی مانند مجموعه myfxzone به‌عنوان یک منبع معتبر، در تمام طول مسیر همراهتان است.

دراپ شیپینگ گزینه‌ای عالی برای کارآفرینان تازه‌کار است. این روش، راهی کم‌ریسک برای کسب‌وکارهای کوچک جهت ایجاد یک ویترین فروشگاهی فراهم می‌کند و به کسب‌وکارهای مستقر اجازه می‌دهد تا بدون پرداخت هزینه برای موجودی، فروش آنلاین محصولات جدید را آزمایش کنند.

دراپ شیپینگ با شاپیفای چگونه امکان‌پذیر است؟

برای راه‌اندازی کسب‌وکار دراپ شیپینگ با شاپیفای، پنج گام اصلی زیر را باید به اتمام برسانید. این جریان کاری را دنبال کنید تا بتوانید محصولات و تأمین‌کننده خود را پیدا کنید. البته قبل از هرچیزی باید فروشگاه خود را راه‌اندازی کرده و فرآیند یافتن مشتریان را آغاز کنید.

همان‌طور که در هر مرحله از کسب‌وکارتان پیش می‌روید، با سوالات و مسائلی که مربوط به بیزینس‌تان می‌شود، مواجه خواهید شد. بهتر است بدانید نحوه غلبه بر این موانع است که سفر دراپ شیپینگ با شاپیفای شما را تعریف می‌کند و موفقیتتان را شکل می‌دهد. در این بخش یک مژده برای شما داریم، آن‌هم دوره دراپ شیپینگ است که توسط با تجربه‌ترین استاد ارائه می‌شود. برای شروع دراپ شیپینگ با پلت‌فرم شاپیفای، کافی‌ست مراحل زیر را انجام دهید.

دراپ شیپینگ با شاپیفای چگونه امکان_پذیر است؟

۱. یک جایگاه دراپ شیپینگ پیدا کنید

برای پیدا کردن یک حوزه تخصصی در کسب‌وکار دراپ شیپینگ، ابتدا باید به‌دنبال محصولات خاص و منحصربه‌فرد باشید. اگرچه بیش‌تر وب‌سایت‌های دراپ شیپینگ، اقلامی را ارائه می‌دهند که در سایر فروشگاه‌های آنلاین نیز وجود دارند، اما برای برتری در بازار رقابتی و متمایز کردن کسب‌وکار خود، باید به‌دنبال یک نیچ بکر و دست نخورده باشید. دراپ شیپینگ با شاپیفای به شما کمک می‌کند نیچ‌های مختلف را با یک‌دیگر مقایسه کنید و مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

به عنوان مثال، اگر شما در حال دراپ شیپینگ قهوه هستید، با رقابت زیادی از سوی دراپ ‌شیپرهای دیگر و کسب‌وکارهای خرده‌فروشی سنتی روبرو خواهید شد. اما اگر قهوه وگان بفروشید، با رقبای کم‌تری مواجه خواهید شد. اگر یک سطح دیگر به تخصصی‌تر شدن بپردازید و قهوه وگان بدون کافئین یا جعبه‌های اشتراک قهوه وگان را عرضه کنید، در این حالت، بیزینس خود را متمایز خواهید کرد. انتخاب محصول مناسب باعث می‌شود تا دراپ شیپینگ با شاپیفای را با موفقیت انجام دهید و از تلفیق این دو نهایت سود را ببرید.

برای پیدا کردن محصولاتی که قصد فروش آن‌ها را دارید، می‌توانید از تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. این به معنای جستجو برای کلمات یا عباراتی است که مردم برای پیدا کردن محصولات در اینترنت جستجو می‌کنند. با بررسی تعداد دفعاتی که این کلمات در موتورهای جستجوگر مانند گوگل یا در پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی جستجو می‌شوند، می‌توانید محبوبیت آن‌ها را تخمین بزنید.

یک جایگاه دراپ شیپینگ پیدا کنید

همچنین با بررسی تعداد نتایج جستجو و رقابت برای هر کلمه کلیدی، می‌توانید بفهمید که کدام محصولات تقاضای کم‌تری دارند و احتمالاً رقابت کم‌تری در فروش آن‌ها وجود دارد. این اطلاعات می‌توانند به شما کمک کنند تا تصمیمات بهتری برای انتخاب محصولات فروشگاه دراپ شیپینگ خود بگیرید. تحقیق کلمات کلیدی باعث می‌شود بیزینس دراپ شیپینگ با شاپیفای را به‌صورت اصولی راه‌اندازی کنید. در ادامه با ابزارهای محبوب تحقیق کلمات کلیدی در دراپ شیپینگ آشنا می‌شوید.

  • Facebook Audience Insights
  • Google Keyword Planner
  • Google Trends

یک مخاطب در یک حوزه خاص، تنها زمانی برای کسب‌وکار شما ارزش قائل می‌شود که بتوانید محصولات مورد نیاز او را عرضه کنید. همان‌طور که در حال یادگیری و آموزش دراپ شیپینگ با شاپیفای هستید، ممکن است متوجه شوید که در تنوع محصولاتی که می‌توانید به یک مخاطب خاص ارائه دهید، محدودیت دارید. درک واقعی مخاطب هدف به شما کمک می‌کند تا بر این محدودیت غلبه کنید.

۲. درک مخاطب هدف

پس از یافتن یک جامعه هدف خاص که از فروشگاه اینترنتی شما خرید می‌کنند، باید در مورد آن‌ها اطلاعات بیش‌تری کسب کنید.

درک مخاطب هدف به شما کمک می‌کند تا به نحوی با مشتریان صحبت کنید تا بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و نیازهای واقعی آن‌ها را تشخیص دهید. قطعا ترکیب دراپ شیپینگ با شاپیفای این قابلیت را دارد تا به مخاطبان بیش‌تری دسترسی پیدا کنید.

۳. انتخاب تامین‌کننده دراپ شیپینگ

با استفاده از تحقیقات کلیدواژه‌ای خود و تجزیه‌وتحلیل مخاطبان هدف، دسته محصولی را پیدا کنید که برای حوزه تخصصی شما مناسب و مرتبط است. هر موقع محصول دراپ شیپینگ خود را انتخاب کردید، نوبت به آن رسیده تا تأمین‌کننده‌ مناسبی را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید. علاوه‌بر امکانات داخلی شاپیفای، برنامه‌های دیگری نیز وجود دارند که شما را در یافتن تامین‌کنند‌گان مناسب یاری می‌کنند.

اسپاکت

با اسپاکت، می‌توانید محصولاتی از تأمین‌کنند‌گان دراپ شیپر آمریکایی، اروپایی و بین‌المللی را از طریق فروشگاه Shopify خود به فروش برسانید. اسپاکت دارای تأمین‌کنند‌گان معتبر بوده و به‌طور خودکار تعداد موجودی را به‌روزرسانی می‌کند. همچنین شریک رسمی AliExpress و Alibaba است.

DSers

DSers یک برنامه کاربردی است که امکان مدیریت آسان سفارش‌های دراپ شیپینگ شما را از طریق AliExpress فراهم می‌کند. با بهره‌گیری از DSers، ارسال خودکار سفارش‌ها به فروشندگان AliExpress، رصد موجودی کالاها و افزودن محصولات متنوع به فروشگاه‌تان تنها با یک کلیک امکان‌پذیر می‌شود. همچنین می‌توانید از تخفیف‌های ویژه بهره‌مند شوید.

۴. ساخت فروشگاه شاپیفای

با داشتن فهرستی از محصولات و انتخاب یک تأمین‌کننده قابل‌اعتماد، آماده‌اید تا فروشگاه آنلاین خود را بسازید. برای ورود به حساب کاربری شاپیفای خود ابتدا وارد حساب کاربری‌تان شوید. اگر حساب کاربری شاپیفای ندارید، برای شروع از حساب رایگان آزمایشی استفاده کنید. تمام امکانات از قبیل انتخاب دامنه و هاست از طریق خود شاپیفای ارائه می‌شود.

برای طراحی وب‌سایت خود و وارد کردن محصولات، از قالب‌های حرفه‌ای شاپیفای استفاده کنید تا به سرعت بتوانید فروشگاه خود را بسازید. بهتر است وب‌سایت خود را با یک طرح رنگی متناسب با برندتان طراحی کنید، صفحه پرداخت را راه‌اندازی کرده و صفحات مهم خود را با قیمت و سایر مشخصات محصولات پر کنید. در صورتی که کار با شاپیفای را بلد نیستید، حتما آموزش شاپیفای را جدی بگیرید.

۵. فروشگاه دراپ شیپینگ خود را بازاریابی کنید

تدوین استراتژی بازاریابی برای فروشگاه دراپ شیپینگ شما شاید مهم‌ترین گام در جهت رسیدن به مخاطبان هدف و فروش بیش‌تر باشد. احتمالاً با فروشگاه‌هایی که محصولات مشابه شما را می‌فروشند رقابت خواهید کرد. بنابراین رسیدن به مشتریان بالقوه و ارائه تجربه خرید رضایت‌بخش به آن‌ها، اولین گام مهم شما محسوب می‌شود. از روش‌هایی زیر می‌توانید در جهت بازاریابی کسب‌وکار خود استفاده کنید.

  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی؛
  • بازاریابی ایمیلی؛
  • استفاده از قابلیت‌های شاپیفای؛

مزایای شاپیفای چیست؟

شاپیفای یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌سازهای جهان است. این پلت‌فرم به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بدون نیاز به برنامه‌نویسی و طراحی سایت، فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنند. در ادامه با برخی از مزایای شاپیفای آشنا می‌شوید.

  • قابلیت مدیریت ساده: شاپیفای امکانات مدیریتی دقیقی را فراهم می‌کند. شما می‌توانید به‌طور دقیق، صفحات، محصولات، کد تخفیف و فرآیند سفارشات را مدیریت کنید.
  • ویژگی‌ها و امکانات رایگان: شاپیفای امکانات زیادی را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد؛ از جمله اتصال به کانال‌های فروش مختلف در رسانه‌های اجتماعی.
  • روی یک شبکه ابری قرار دارد: شاپیفای روی یک شبکه ابری قرار دارد، بنابراین نیازی به خرید هاست و دامنه ندارید.
  • طرح‌های مختلف: برای هر شخص طرح‌های مختلفی در شاپیفای وجود دارد. از طرح‌های کوچک تا بزرگ، شاپیفای به نیازهای مختلف کسب‌وکارها پاسخ می‌دهد. این قابلیت امکان ترکیب دراپ شیپینگ با شاپیفای را فراهم می‌کند و این اجازه را به دراپ شیپرها می‌دهد تا برای بیزینس خود طرح‌های مناسبی را انتخاب کنند.
  • نرم‌افزارهای متعدد: شاپیفای از نرم‌افزارهای مختلفی برای افزایش کارایی و تجربه کاربری خود بهره می‌برد.
  • پشتیبانی قوی: شاپیفای از کاربران خود پشتیبانی می‌کند و مشکلات آن‌ها را حل می‌کند.

سخن آخر

در این مقاله مسیر راه اندازی کسب و کار دراپ شیپینگ با شاپیفای را توضیح دادیم اما در نظر داشته باشید کسب تجربه عملی و آزمون و خطا و یادگیری حین کار چیزیست که در هیچ مقاله‌ای یافت نمی‌شود. لذا وارد میدان شوید و دراپ شیپینگ را استارت بزنید تا مشکلات خود را بیابید و آنها را به مرور برطرف کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر
مطالب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *