اخبار استارتاپی

کیت تشخیص سریع متانول تولید شد

تولید کیت تشخیص سریع متانول توسط فناوران پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی

شرکت «نوند سلامت» از واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی که در زمینه تولید کیت های آزمایشگاهی فعال است، توانست کیت تشخیص سریع متانول را تولید کند.

دکتر آراز استادی مدیرعامل شرکت نوین نوند سلامت پیشتاز درخصوص این کیت توضیح داد: این کیت تکنیکی ساده بوده و می‌تواند در زمان کمتر از پنج دقیقه متانول را در نمونه مورد نظر شناسایی کند.

وی افزود: متانول مایع نوعی الکل بوده و برای مصارف صنعتی تولید می‌شود که اگرچه با داشتن خاصیت ضدعفونی و پاک‌کنندگی شناخته می‌شود اما علاوه بر ضعیف‌تر بودن قابلیت آن در مقابل اتانول، برای انسان بسیار سمی است.

دکتراستادی گفت: از این رو تمامی مواد الکلی که به‌صورت مستقیم در تماس با پوست، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارش انسان هستند باید عاری از متانول باشند و کیت حاضر در تشخیص متانول در مایعات کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت نوین نوند سلامت پیشتاز با بیان اینکه این واحد دانش بنیان توانایی تولید ۶ هزار کیت در ماه را دارد، اظهارکرد: در صورت تامین اعتبار قادر است این ظرفیت را تا سه برابر افزایش دهد. وی در ادامه افزود: هر بسته‌بندی ۱۰ تستی این کیت ۷۵ هزار تومان قیمت دارد و در حال حاضر برای ۱۲ استان کشور کیت نمونه آن ارسال شده تا ثبت سفارش آن صورت گیرد.

کیت تشخیص متانول نوند سلامت با نام تجاری ™ Namtol می‌تواند به تشخیص الکل‌های تقلبی و حاوی متانول کمک کند. این کیت در حال حاضر در بسته‌بندی ۱۰ تستی ارائه شده است و شما می‌توانید با استفاده از این کیت بدون احتیاج به امکانات آزمایشگاهی و در زمان کمتر از ۵ دقیقه از اصالت اتانول اطمینان حاصل کنید. تکنیک مورد استفاده در کیت بسیار ساده است و تمامی مواد و تجهیزات مورد نیاز برای انجام آزمایش در آن لحاظ شده است.

گفتنی است شرکت نوند سلامت از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده و از سال ۱۳۹۶ در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی مستقر شده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
اکوسیستم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *