اخبار استارتاپی

توقف ثبت سفارش برخی تجهیزات فناوری اطلاعات

ثبت سفارش برخی تجهیزات زیرساختی فناوری اطلاعات به دلیل موجود بودن نمونه تولید داخلی آن متوقف شده است.

ثبت سفارش برخی تجهیزات زیرساختی فناوری اطلاعات به دلیل موجود بودن نمونه تولید داخلی آن متوقف شده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که شیوع کرونا در کشور بیش از گذشته استفاده از زیرساخت های فناوری اطلاعات را برای اجرای طرح دورکاری در سازمان ها و شرکت‌ها پررنگ تر کرده است. به دنبال این اتفاق سازمان نظام صنفی رایانه ای در نامه‌ای به مدیر کل صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته‌ است تا این موضوع مورد بازبینی قرار بگیرد.

محمدباقر اثنی عشری، رئیس هیات مدیره سازمان نصر در این نامه جلوگیری از ثبت سفارش برخی تجهیزات زیرساختی فناوری اطلاعات را با زدن برجسب «موجود بودن نمونه تولید داخلی» تعجب‌برانگیز خوانده و نوشته است:‌«با توجه به انجام بسیاری فعالیت‌‏های جامعه از طریق دورکاری و نیز ارائه خدمات آموزشی از راه دور در فضای مجازی در شرایط شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضا برای تهیه تجهیزات زیرساختی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اخیراً ثبت سفارشات برخی کالاهای متداول (مانند سرور، پردازنده، تجهیزات ذخیره‌‏سازی،…) که پیش از این مطابق روال ثبت سفارش می‏‌شد، با عنوان تعجب برانگیز «موجود بودن نمونه تولید داخلی» رد شده است.»

در این نامه رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اعلام هشدار که این تصمیم می‌تواند به رشد قاچاق این کالاها در بازار منجر شود در خواست باز بینی مجدد این دستور را خواستار شده است. در این زمینه او خطاب به کیوان گردان،‌ مدیر کل صنایع برق و الکترونیک وزارت صمت نوشته است: «خواهشمند است دستور فرمایید ضمن بررسی موضوع و به منظور تبیین و حل مسئله و جلوگیری از ورود قاچاق کالاهای فوق با توجه به نیاز بازار، جلسه‏‌های حضوری یا غیرحضوری با حضور نمایندگان این سازمان و سایر تشکل‏‌های مرتبط در اسرع وقت هماهنگ و برگزار شود.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
پیوست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *