شرکت کنندگان در مسابقه ابربازی متخصصان در حوزه های برنامه نویسی، مارکتینگ، طراحی و توسعه کسب و کار هستند. طبق اعلام این شرکت ثبت نام کنندگان در این مسابقه متخصصان کسب و کاری در تاریخ ۱۹ اردیبهشت و متخصصان فنی در تاریخ ۲۶ اردیبهشت در قالب یک چالش آنلاین ارزیابی می شوند و متخصصان برگزیده از تاریخ ۶ تا ۱۳ خرداد ماه وارد پلتفرم آنلاین تیم سازی میشوند و با انتخاب ایده مورد علاقه شان اعضای تیم را انتخاب و در مسابقه شرکت می کنند.
تیم های تشکیل شده به مدت سه ماه با در اختیار داشتن منابع زیرساختی از ابر آروان و پادیوم، در کنار آموزش ها و راهنمایی مشاوران، روی ایده مورد نظرشان کار میکنند و در نهایت نتایج نهایی در تاریخ ۳ مهرماه اعلام خواهد شد. تاکنون بیش از هزار و پاتصد داوطلب برای شرکت در این مسابقه اعلام آمادگی کردهاند.
یزدان یزدیزاده؛ معمار اکوسیستم ابری آروان، با اشاره به اینکه جای خالی تولید محصولات ابری کاربردی در ایران حس میشود درباره این مسابقه گفت: «ابربازی رویدادی مسابقه محور با هدف تولید و توسعه محصولات ابری است که در آن با تشکیل تیم های کاری از بین داوطلبان برگزیده، با کمک دورههای آموزشی و راهنمایی مشاوران اکوسیستم فناوری کشور، قرار است براساس MVP خواسته شده و با در اختیار داشتن زیرساخت ابر آروان، همچنین بهرهمندی از تسهیلات فنی شرکای اجرایی مسابقه، محصولات متنوع ابری تولید شوند. این محصولات بیشتر بهشکل SaaS و BPaaS خواهند بود.»