اخبار استارتاپیکارآفرینی و استارتاپ

رونمایی از محصولات استارتاپ های مستقر در کارخانه نوآوری آزادی

گزارش رونمایی از محصولات کارخانه نوآوری آزادی

کارخانه نوآوری آزادی دیر زمانی نیست که به عنوان یکی از مراکز پر رفت و آمد نوآوران و فناوران، و محل گعده های خودمانی آنان شناخته شده و فعالیت می کند. بازسازی یک کارخانه متروکه و تبدیل آن به فضایی پویا و پرنشاط برای فعالیت گروه های استارتاپی،‌ مورد توجه اعضای این زیست بوم و رسانه ها قرار گرفت.

افتتاح رسمی این کارخانه در آبان ماه گذشته توسط رئیس جمهور، ترافیک بازدیدهای مقامات کشوری از آن و تولید محصولات در مقابله با کرونا در ابتدای سال نیز موجب شد تا بارها و بارها نام کارخانه به گوش بیاید. این روزها، بعد از مدت زمان نسبتاً کوتاهی که از فعالیت این کارخانه می گذرد، چندین محصول تولید شده توسط تیم های نوپای مستقر در آن، رونمایی شده است که در مجموعه گزارش هایی تلاش می شود،‌ تعدادی از این محصولات رونمایی شده در کارخانه نوآوری آزادی معرفی ‌شوند.

محصولات استارتاپ های مستقر در کارخانه نوآوری آزادی

این گزارش، اولین گزارش از مجموعه گزارش‌های رونمایی از محصولات کارخانه نوآوری آزادی است.

آوید؛ مدرسه آنلاین سلامت

یکی از محصولات تیم آوید، سامانه جامع آموزش سلامت است که نیازهای آموزشی دانشجویان، فارغ التحصیلان، اعضای هیات علمی حوزه علوم سلامت، مراکز آموزشی، انجمن‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی را پاسخگوست. در این سامانه امکان تعریف و مدیریت دوره‌های آموزشی و پشتیبانی از سیستم آموزشی Scrum، وجود دارد.

همچنین در این سامانه امکاناتی مانند ثبت‌نام در دوره، پرداخت آنلاین و صدور فاکتور برای شرکت‌کنندگان، سیستم‌های مختلف ایجاد تخفیف، مشاهده فیلم های آموزشی، گفتگوی اساتید و دانشجویان، امتیازدهی به دوره‌ها، تعریف و برگزاری آزمون آنلاین و Real Time، صدور کارنامه آنلاین، طراحی گواهینامه اختصاصی برای هر دوره به صورت مجزا توسط نرم‌افزار متصل به پلتفرم، صدور گواهی الکترونیکی با قابلیت استعلام از طریقQR Code ، قابلیت پیاده‌سازی پلتفرم برای مراکز مشابه (هسته قابل حمل)، امکان ارسال و دریافت تیکت پشتیبانی، سیستم خودکار تسهیم واریزی با برگزارکننده دوره، اختصاص صفحه مجزا ویژه هر مرکز آموزشی، مهیاست.

کاربران سامانه آموزش پزشکی آوید می‌توانند از امکاناتی مانند کلاس آنلاین با قابلیت‌های ارتباط دیداری و شنیداریِ اساتید و دانشجویان، نمایش اسلاید، اشتراک صفحه نمایش رایانه، وایت برد، پخش فایل‌های صوتی و تصویری، اشتراک فایل، برگزاری آزمون آنلاین و Real Time ، صدور گواهی الکترونیکی با قابلیت استعلام، امکان دسترسی به فیلم ضبط شده کلاس و فایل‌های برنامه پس از برگزاری کلاس آنلاین، بهره‌مند شوند.

سامانه آوید مرجع اطلاع رسانی دوره‌های بازآموزی پزشکان و متخصصین علوم پزشکی در جهت جلوگیری از سردرگمی و جستجوهای متعدد شاغلین حوزه پزشکی است. همچنین این سامانه امکان دسترسی آسان به دوره‌های آموزشی دارای امتیاز بازآموزی برای تمدید مجوز نظام پزشکی را فراهم می‌کند. از دیگر امکانات آوید، می‌توان به ارائه خدمات به سایر مراکز آموزشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی به شکل اختصاصی متناسب با هر مرکز به صورت وب سرویس، اشاره کرد. این استارتاپ خروجی موفق شتابدهنده سلامت الکترونیک کارا در کارخانه محسوب می‌شود.

ویش کلاک؛ مدیریت ساعت کاری و ارزیابی کیفی کارمندان

گروه «ویش ورک» -از شرکت‌های زیر مجموعه شتابدهنده کارگاه نوآوری هفت و هشت (دیبا)- سامانه‌ای برای مدیریت دورکاری طراحی و تولید کرده‌اند. سامانه «ویـش کلاک» بسـتر ارزیابی عملکرد ساعتی را به صورت هوشمند برای تیم ها به ارمغان می‌آورد.

این سامانه با تشکیل دادن جدول زمانی افراد و فعالیت‌های صورت گرفته‌ توسط آنها، به صورت کاملاً خودکار، کمک می‌کند تا فرآیند گزارش‌دهی ساده‌تر و دقیق‌تر گردد و دیگر نیازی به گزارش‌دهی طاقت‌فرسا و زمان‌بر نباشد. همچنین ویش کلاک می‌تواند به واسطه استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، عملکرد افـراد تیم را برمبنای‌ حوزه‌ کاری محاسبه کند که این مسئله به بهبود تصمیم‌گیری و عملکرد تیمی کمک می‌کند.

زخم پوش‌های ساخته شده از نانو الیاف

شرکت «نانو زیست پلیمر پارس» پانسمان زخم های مزمن (مانند سوختگی و دیابت) بر اساس نانو الیاف تولید می‌کند. این محصول طرح برگزیده چالش ملی زخم پوش زخم پای دیابتی برگزار شده توسط مرکز ichallenge ستاد نانو است و همچنین توسط ستاد توسعه فناوری نانو مورد تقدیر قرار گرفته است.

پانسمان‌های مذکور با استفاده از فناوری نانوالیاف، سلولز باکتریایی تولید می‌شود، که ساختار نانوالیاف آن خواص ویژه‌ای برای درمان بهتر زخم فراهم می‌کند. «شفاف بودن و مدیریت بهتر درمان»، «جلوگیری از ورود میکروارگانیسم‌ها و ورود اکسیژن مورد نیاز به سطح زخم»، «افزایش سرعت درمان زخم»، «کاهش هزینه‌های درمان و هزینه کمتر محصول»، «کاهش درد بیمار با استفاده از درمان مرطوب» و «جذب خون بالای پانسمان» از ویژگی‌های ممتاز این فناوری است.

تست‌های کارایی و حیوانی این محصول انجام شده‌اند و مجوز نانومقیاس آن نیز کسب شده است. پس از سپری کردن روال مجوز سازمان غذا و دارو، این محصول وارد بازار می‌شود. این استارتاپ، حاصل فعالیت شتابدهنده هم آوا محسوب می شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
پارک فناوری پردیس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *