اخبار استارتاپیکارآفرینی و استارتاپ

فراخوانی برای حضور ایده های استارتاپی در شتابدهنده کهکشان

مرکز نوآوری ایرانسل، از تیم‌های استارتاپی برای حضور در نوآوردگاهِ «شتاب‌دهنده کهکشان» دعوت کرد.

«مرکز نوآوری ایرانسل» از تمام تیم های استارتاپیِ خلاق که در هر یک از حوزه های مورد نظر این مرکز، ایده و یا محصولی دارند، دعوت کرد تا ایده های خود را با ایرانسل در میان گذاشته و در صورت تأیید این ایده ها توسط تیم های داوری، در نوآوردگاه (Startup Weekend) شتابدهندۀ کهکشان حضور یابند.

از مهمترین زمینه‌های مورد حمایت این مرکز، می‌توان به توسعۀ خدمات در زمینۀ سلامت دیجیتال (E-Health)، شناسۀ دیجیتال (Digital ID)، امتیازدهی اعتباری (Credit Scoring)، خدمات سبک زندگی دیجیتال (Digital Lifestyle Services)، خدمات مبتنی بر بستر ابری (Cloud-based Services)، توسعۀ خدمات در زمینۀ تبلیغات دیجیتال (Digital Advertising) و خدمات ویدئو بر مبنای تقاضا (Video on Demand) اشاره کرد. فناوری‌های مورد نظر مرکز نوآوری ایرانسل نیز، شامل اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، زنجیره بلوکی، کلان داده، رباتیک، رایانش ابری، بیومتری و پردازش زبان طبیعی است.

شتاب دهنده کهکشان، دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، پذیرای ایده های استارتاپی است و پس از ارزیابی اولیه، تیم های منتخب را به نوآوردگاه دعوت خواهد کرد. این نوآوردگاه از ۱۴ تا ۱۶ آبان ماه در «شتاب دهند کهکشان»، واقع در «ایستگاه نوآوری شریف» برگزار خواهد شد. مرکز نوآوری ایرانسل، در قالب مجموعۀ «ایرانسل لبز (Irancell Labs)» و با هدف فرصت‌آفرینی در زمینۀ فناوری‌های برتر، به منظور خلق ارزش، رفاه انسان‌ها و توسعۀ سبک زندگی دیجیتال تشکیل شده است.

مجموعۀ ایرانسل لبز، با مأموریت انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری سازی در زمینۀ شبکۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب و کارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ ها و شرکت‌های فناور با هدف تأمین نیازمندی‌های بازار ICT تأسیس شده است.

چشم‌انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعۀ منابع انسانی و زیرساخت‌های تحقیقاتی اقتصاد دانش بنیان در حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینۀ خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از جمله بخش‌های اصلی آن هستند.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با راه‌اندازی مرکز نوآوری، در پی حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعۀ سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده‌ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های برتر در حوزه‌های مختلف، خلق ارزش کند.

تیم های استارتاپی می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و مطالعۀ زمینه‌های مورد حمایت، به بخش «مرکز نوآوری ایرانسل» در وب‌سایت ایرانسل لبز به این نشانی مراجعه کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *