رپرتاژ

ویژگی های سرور مجازی لینوکس

سرور مجازی لینوکس؛ بهترین گزینه برای کسب و کارهایی با مشتریانی داخل ایران

سرور مجازی لینوکس یکی از انواع سرورهایی می باشد که سیستم عامل لینوکس را به خود اختصاص داده است. خرید سرور مجازی لینوکس این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید سیستم عامل های مختلفی را بر روی آن نصب کنید تا شاهد بهترین عملکرد باشید. از جمله این سیستم عامل های لینوکسی می توان به Ubuntu،  Centos و Debian اشاره داشت. تمامی این سیستم های عامل توانسته اند ویژگی های متعددی را با خود به همراه داشته باشند و بر روی آن ها اکثر برنامه ها را اجرا کرد. همچنین از ماژول های پرطرفدار و متن باز بهره مند هستند. سایت سازهای بسیار زیادی وجود دارند که به این نوع از سرورها نیاز دارند. یعنی سرورهایی که با زبان برنامه نویسی PHP طراحی شده باشند. این سرورها از کامل ترین دسترسی ها برخوردار هستند. در ادامه می توانید اطلاعات بیشتری را در رابطه با این سرور به دست بیاورید.

انواع سرویس های سرور لینوکسی 

سرور مجازی لینوکس را می توان در موقعیت های مختلفی ارائه داد. موقعیت داخل و خارج در بین این موقعیت ها قرار می گیرند. اگر می خواهید از سرور مجازی لینوکس خارج بهره ببرید، بهترین گزینه اروپا و از کشورهای آن آلمان می باشد که در ادامه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت.

سرور مجازی لینوکس ایران

افرادی که قصد گسترش و توسعه کسب و کار خود را دارند و مشتری های آن ها در داخل ایران هستند، سرور مجازی لینوکس ایران بهترین گزینه برای آن ها به حساب می آید. اگر برای کسب و کارتان یا سایتتان از برنامه های متن باز و یا با زبان برنامه نویسی PHP استفاده می کنید، می توان گفت VPS لینوکس بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید.

سرور مجازی لینوکس خارج

سرور لینوکس خارج یکی دیگر از موقعیت هایی است که می توانید از آن بهره ببرید. سرورهای اختصاصی می توانند در موقعیت های خارج نیز ارائه گردند و ویژگی های متعددی را از خود به اشتراک بگذارند. در حال حاضر موقعیت اروپا بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید. همچنین برای پیدا کردن بهترین موقعیت اروپایی، آلمان یکی از بهترین گزینه هایی به شمار می رود که می توانید از آن بهره ببرید. حالا شاید یکی از سوالاتی که برای شما به وجود می آید این باشد که چه زمانی از سرور خارج استفاده کنیم. در رابطه با این سوال می توان اینطور بیان داشت که اگر بازدیدکنندگان سایت شما از خارج باشند، سرورهایی با موقعیت آلمان بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید. چرا که سرعت لود بهتری در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. البته لازم به ذکر این نکته نیز می باشد که vps لینوکس در موقعیت آمریکا نیز قابلیت ارائه شدن دارد و آن هم می توان ویژگی های خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

همچنین می توان از انواع مختلفی از سرویس مجازی لینوکس استفاده کنید که هر کدام از آنها می توانند ویژگی های متعددی را به همراه داشته باشند. تفاوت ها در همین ویژگی ها هستند. به عنوان مثال میزان منابع، قدرت سخت افزاری و… در هر سروری می تواند متفاوت باشد و انتخاب آن ها بستگی به این دارد که به چه میزان از آنها احتیاج دارید.

مزیت های سرور مجازی لینوکس

Vps لینوکس توانسته مزیت های زیادی را به خود اختصاص دهد. این مزیت ها در جهت مدیریت بهتر و آسان تر می باشند. هنگامی که وارد بخش کاربری سایت شوید می توانید امکانات گسترده ای را مشاهده می کنید که از آن ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  1. قابلیت نصب سیستم عامل
  2. بهره مندی از اتصال Rescue Mode
  3. بهره مندی از VNC
  4. قابلیت تغییر رمز سیستم
  5. مانیتورینگ و داشتن نظارت بر روی منابع سرور
  6. تعریف قوانین مختلف فایروال بدون نیاز به اتصال به سرور

گزینه های ذکرشده در بین مزیت هایی قرار داده می شوند که با وجود سیستم عامل لینوکس و سرور مجازی، می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید.

قیمت vps لینوکس

یکی از مهم ترین مواردی که در هر چیزی به اهمیت بالایی دست پیدا کرده است، قیمت vps لینوکس می باشد. عوامل مختلفی بر روی قیمت تاثیرگذار هستند که از جمله مهمترین آنها می توان به منابع و موقعیت اشاره کرد. به عنوان مثال هر چقدر منابعی که در اختیار شما قرار خواهند گرفت بیشتر باشند، به همان اندازه نیز با افزایش قیمت مواجه خواهید شد. موقعیت نیز یکی دیگر از عوامل تعیین کننده به حساب می آید. موقعیت داخل ایران نسبت به خارج از قیمت مناسب تری برخوردار است. چرا که دیتاسنترهای آن در داخل ایران قرار داده شده و ترافیک کمتری را مصرف می کند. به طور کلی سرورهای داخل کشور به صورت نیم بها محاسبه می شوند. از این رو استفاده از سرورهای مجازی داخل ایران صرفه اقتصادی بیشتری را خواهد داشت. البته انتخاب آن ها بستگی به نوع سایت شما دارد.سرور مجازی لینوکس

دسترسی ها

یکی دیگر از مواردی که از اهمیت بالایی برخوردار است، دسترسی های سرور مجازی لینوکسی می باشد. خرید این سرور مجازی، به شما یک دسترسی کامل از سرور را خواهد داد و هیچ محدودیت و یا تغییری را بر روی آن ها مشاهده نخواهید کرد. به عنوان مثال برای اتصال به سرور خود می توانید از پروتکل امن SSH بهره ببرید. البته دسترسی ها شامل موارد مختلفی می باشند ولی بهره مندی از یک پروتکل امن در هنگام اتصال از جمله مهمترین مواردی به شمار می رود که شما می توانید استفاده کنید.

جمع بندی

سرور مجازی لینوکس یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در پروژه های متن باز می باشد. خرید سرور مجازی می تواند برای شما انواع ماژول های پرطرفدار را به همراه داشته باشد. این سرور توانسته مزیت های بسیار گسترده ای را به خود اختصاص دهد که از جمله مهمترین آنها می توان به استفاده بدون محدودیت از برنامه ها اشاره کرد. این سیستم عامل از ویژگی های متعددی بهره مند بوده و اگر زبان برنامه نویسی شما PHP میباشد، انتخاب این گزینه بهترین پیشنهادی خواهد بود که می توانید از آن استقبال کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *