لیمو HR
معرفی استارتاپآموزشکارآفرینی و استارتاپکسب و کارهای آموزش

کارینوتک، پلتفرمی برای آموزش و یادگیری

مصاحبه با رضا بهمنی، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار کارینوتک

رضا بهمنی، مدیر عامل و هم‌بنیانگذار کارینوتک است. او فارغ التحصیل کارشناسی سخت افزار و کارشناس ارشد تجارت الکترونیک است، سابقه ۱۸ سال فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات را دارد و در طی این مدت تجربه مدیرعاملی یا عضویت در هیئت مدیره‌ی سازمان‌ها، نهادها و مجموعه های بانکی را کسب کرده است. او به همراه برادرش، پدرام بهمنی، کسب‌وکاری به نام کارینوتک را بنا نهاده است که پلتفرمی چندوجهی است و چندین خدمت را به کاربران ارائه می‌کند. در مصاحبه‌ای که با رضا بهمنی داشته‌ایم با کارینوتک و ارزشی که برای مخاطبانش ایجاد می‌کند، آشنا می‌شویم.

کارینوتک چه خدماتی ارائه می‌کند؟

کارینوتک، یک پلتفرم است که از بخش های مختلفی تشکیل شده است، یک بخش فروش پلتفرم آموزش آنلاین و برگزاری جلسات آنلاین است. بخش دیگری بستر برگزاری وبینار و سمینارهای آنلاین است که هر آنچه را که برگزارکننده‌های رویدادهای آنلاین یا وبینارها نیاز دارند، به آنها ارائه می‌دهد. خدمات این بخش از زیرساخت ثبت‌نام گرفته تا زیرساخت برگزاری، جذب شرکت کننده و در صورت تمایل برگزار کننده، فروش فیلم وبینار برگزار شده را شامل می‌شود.

بخش دیگر بستری برای برگزاری دوره های آموزشی مختلف است و افرادی که علاقه مند به تدریس دوره های آموزشی آنلاین یا آفلاین هستند، می‌توانند از آن استفاده کنند. در این بخش نیز امکاناتی از زیرساخت ثبت‌نام گرفته تا زیرساخت برگزاری، جذب شرکت کننده و فروش فیلم دوره های برگزار شده، فراهم شده است.

تیم کارینوتک چه مختصاتی دارد؟ هسته اصلی تیم چه افرادی بودند؟

افراد تیم در حال حاضر ۷ نفر هستند که در حوزه های فنی، دیجیتال مارکتینگ، مالی و پشتیبانی فنی مشغول‌اند. هسته اولیه تیم من و برادرم پدارم، بودیم. هدفمان ایجاد امکان برگزاری دوره های آموزشی مختلف به صورت آنلاین برای همه علاقه‌مندان به آموزش بود که فارغ از هر زمان و مکانی بتوانند آموزش بدهند و آموزش ببینند. پس از شکل گیری هسته اولیه دوستان دیگر به مرور زمان به ما پیوستند.

کارینوتک

ورودتان به بازار شلوغ آموزش چطور اتفاق افتاد؟

با توجه به تجربه ای که از آموزش و فعالیت در چند مجموعه استارت آپی داشتم، ابتدا با کمک همکار و شریک تجاری خودمان، شرکت هاست ایران به بازار ورود کردیم و سپس با سرمایه گذاری بر روی ساختارهای دیجیتال مارکتینگ و فضای مجازی شروع به بازار یابی نمودیم و در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار کاربر همزمان را بروی پلتفرم های خودمان سرویس دهی می کنیم.

چه رقیبانی برای کسب‌وکارتان متصور هستید؟

کمتر بازاری در این روزها وجود دارد که بی رقیب باشد، وجود رقیب در بازار اتفاقا چندان چیزی بدی نیست، وقتی که به درستی رقیب خود را بشناسید با بررسی دقیق او متوجه می شوید که چه راه هایی برای رسیدن به بازار هدفتان وجود دارد. البته این بدین معنی نیست که هر چه رقیبتان انجام داده و موفق شده یا نشده اگر شما هم همان راه را بروید، موفق می شوید.

منظورم این است که روال کلی دسترسی و رفتار با مخاطبان هدف از نحوه عملکرد رقبا معلوم می شود، در این حالت نیاز به خیلی از آزمون و خطاها از بین می‌رود و به میزان زیادی در وقت و هزینه صرفه جویی می‌شود. مسلم است که برای غلبه بر رقیبانی که داریم، برای کسب‌وکارمان یکسری مزیت‌های رقابتی ایجاد کرده‌ایم، پنل مدیریتی بسیار آسان و کاربردی برای کاربران، تنوع پلتفرم و همچنین قیمت پایین تر نسبت به دیگر همکاران و شرکت ها، از جمله این مزیت‌ها هستند.

آیا وبسایت‌های خارجی که خدمتی مشابه شما ارائه می‌کنند هم رقیب شما هستند؟

سایت معروف در خصوص برگزاری وبینار مانند GoToWebinar، Webinars OnAir و WebinarJam و چندین سایت در خصوص آموزش آنلاین مانند Coursera، Udemy و Khan Academy هستند ولی تعدادی از آن‌ها متاسفانه ایران را تحریم کرده اند و امکان خرید و استفاده از آنها وجود ندارد.

کارینوتک

کسب‌وکارتان با چه چالش‌هایی مواجه است؟

مهمترین چالش ما، با توجه به حجم زیاد کاربران، نامناسب بودن اینترنت برگزار کننده ها و شرکت کننده است چرا که برای سرورهای خودمان بیش از ۶۰ گیگ پهنای باند داریم ولی کیفیت اینترنت مخاطبان توسط ما تعیین نمی‌شود.

جذب سرمایه داشته‌اید یا در برنامه‌تان هست؟

تا کنون جذب سرمایه نداشتیم ولی جذب سرمایه امری اجتناب ناپذیر هست. کمی زود است به دنبال جذب سرمایه برویم. باید توان بیشتری صرف کنیم تا سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیریم و سپس به صورت حساب شده تر نسبت به جذب سرمایه اقدام کنیم.

چه برنامه‌هایی برای توسعه دارید؟

به زودی از یک پلتفرم جدید که شباهت زیادی به نرم افزار زوم(Zoom) دارد و برای برگزاری جلسات آنلاین کاربرد دارد، رونمایی می‌کنیم. در این پلتفرم این امکان وجود خواهد داشت که افراد داخل جلسه بتوانند دوربین های همزمان زیادی را فعال کنند. دو ماه آینده نیز پلتفرمی دیگر را رو نمایی می کنیم و تبدیل به کاملترین ارائه دهنده پلتفرم برگزاری آموزش و جلسات آنلاین و همچنین برگزار کننده وبینار خواهیم شد.

کارینوتک باید به یک پلتفرم بین‌المللی در حوزه آموزش آنلاین و برگزاری وبینار تبدیل شود و شرکت کنندگان و برگزار کنندگان آن از همه جای دنیا باشند. یک استارت آپ همان طور که از اسم آن مشخص هست باید تلاش بسیار انجام بدهد و هیچگاه از این تلاش دست برندارد و ریسک کند، حتی اگر به شکست منتهی شود. شکست استارتاپ هم تجربه‎‌ای خواهد برای یک شروع دیگر خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۶ Average: ۴.۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *