یکتانت گزارش خود را از کمپینهای تبلیغاتی کسب و کارها در بلک فرایدی منتشر کرده است. این گزارش به بررسی سه حوزه کسب وکاری که بیشترین میزان رشد در نمایش تبلیغات را داشتهاند پرداخته است: حوزۀ زیبایی، بهداشت و سلامت؛ مد و پوشاک؛ کالای الکترونیک و دیجیتال.
زیبایی، بهداشت و سلامت
۲۲۲ کسب و کار فعال در این حوزه کمپین های تبلیغاتی بلک فرایدی خود را از طریق یکتانت اجرا کردند و در مجموع ۵۳۶ کمپین در این حوزه توسط یکتانت اجرا شده است.
در این گزارش CTR و قیمت کلیک میانگین این حوزه در روز بلک فرایدی به تفکیک سرویسهای تبلیغاتی یکتانت بیان شده است که مارکترها با اتکا به آن میتوانند میانگین قیمتها در صنعت زیبایی، بهداشت و سلامت را ببینند و در بودجه بندی تبلیغات از آن استفاده کنند.
در بخش مربوط به CTR میبینیم که تبلیغات ریتارگتینگ محصول با CTR معادل ۰.۵۱ درصد با اختلاف نسبت به سایر سرویسها بیشترین CTR را داشتهاند.
تبلیغات ریتارگتینگ محصول نوعی از ریتارگتینگ است که هر محصول را به مشتری بالقوهای که در گذشته از آن محصول بازدید کرده است نمایش میدهد.
در بخش بعدی گزارش، آماری ارائه شده که بر اساس آن میتوان تا حدی تاثیر بلکفرایدی را بر فروش کسبوکارها دید. در این بخش نرخ ایجاد سبد خرید بر اساس تگ اضافه کردن به سبد خرید (add to cart) ارائه شده است. تگ اضافه کردن به سبد خرید یکی از تگهایی است که در پنل یکتانت ساخته میشود و بر اساس آن تبلیغکنندهها میتوانند نرخ افرادی که دکمه افزودن به سبد خرید را زدهاند ارزیابی کنند.
طبق گزارش یکتانت در حوزۀ زیبایی، بهداشت و سلامت درصد تبدیل نرخ ورودیهای سایت از تبلیغات ریتارگتینگ محصول به افرادی که سبد خرید را ساختهاند در کمپینها بلک فرایدی نسبت به میانگین این دسته ۱۰۸ درصد افزایش داشته است.
مد و پوشاک
دومین صنعت بررسی شده در این گزارش، مد و پوشاک است. ۱۸۴ کسبوکار فعال در این حوزه در بازۀ بلک فرایدی ۵۰۹ کمپین تبلیغاتی را با همراهی یکتانت اجرا کردهاند. تبلیغات این حوزه در مجموع بیش از یک میلیارد بار نمایش داده شده.
در بخش بعدی نرخ کلیک و CTR براساس سرویسهای یکتانت به تفکیک موبایل و دسکتاپ ارائه شده است که اعداد آن را در تصویر زیر مشاهده میکند.
در این صنعت در هفتۀ منتهی به بلک فرایدی که کسبوکارها کمپینهای تخفیفی داشتند، درصد تبدیل نرخ ورودیهای سایت از تبلیغات ریتارگتینگ محصول به افرادی که سبد خرید را ساختهاند نسبت به میانگین این دسته ۶۴ درصد افزایش داشته است.
کالای الکترونیک و دیجیتال
سومین حوزه با بیشتری میزان رشد در نمایش تبلیغات دستۀ کالای الکترونیک و دیجیتال است. ۱۸۰ کسب و کار فعال این حوزه در مجموع ۴۳۹ کمپین بلک فرایدی را با یکتانت اجرا کردند.
در تصویر زیر میتوانید میانگین قیمت کلیک و CTR کمپینهای این حوزه را به تفکیک موبایل و دسکتاپ ببینید.
با توجه به قیمت بالای کالاهای الکترونیک و دیجیتال معمولا تعداد فروش این محصولات نسبت به محصولات با قیمت پایینتر، کمتر است. اما همچنان میتوانیم تاثیر تخفیفهای بلک فرایدی را بر افزایش خرید دید. طبق گزارش یکتانت در هفتۀ منتهی به بلک فرایدی که کسب و کارها کمپینهای تخفیفی داشتند، درصد تبدیل نرخ ورودیهای سایتهای دستۀ کالای الکترونیک و دیجیتال از تبلیغات ریتارگتینگ محصول به افرادی که سبد خرید را ساختهاند نسبت به میانگین این دسته ۲۷ درصد افزایش داشته است.
مطالعۀ این گزارش میتواند به مارکترها برای طراحی کمپین های تبلیغات کمک کند.