ایده های استارتاپیایده های بازاریابی و تبلیغاتایده های سفر و گردشگریبازاریابی و تبلیغاتسفر و گردشگریکارآفرینی و استارتاپ

آشنایی با استارتاپ های خارجی سفر و گردشگری

بازار گسترده برای فعالیت استارتاپ ها در حوزه ارائه اطلاعات و بازاریابی و فروش انواع تورهای گردشگری و ارائه خدمات حمل و نقل

لیمو HR

صنعت گردشگری یکی از حوزه هایی است که با توجه به ظرفیت های موجود در ایران، می تواند به عنوان یکی از مولدهای اصلی ثروت کشور باشد. در شرایطی که کشورهای بسیاری برای کسب سهم از بازار گردشگری سرمایه گذاری های سنگینی انجام داده اند،  رقابت از طریق فعال کردن ظرفیت های این صنعت نیازمند گذر از شکل سنتی ارائه خدمات گردشگری و روی آوردن به اشکال نوین کسب و کار گردشگری است.

استارتاپ های خارجی فعال در حوزه سفر و گردشگری

در این مطلب از وبسایت اکوموتیو ما قصد داریم به معرفی برترین استارتاپ های ارائه دهنده خدمات بازاریابی و فروش تورهای سفر و گردشگری در دنیا بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

ارائه اطلاعات در ارتباط با انواع سفر و گردشگری و مقصدهای گردشگران

  نام شرکت  نام شرکت: Everlater
گروه مخاطب  گروه مخاطب: مسافران
مسائل راهبردی  زنجیره فعالیت: ارائه اطلاعات در ارتباط با انواع
گردشگری و مقصدهای گردشگران
 مدل درآمد  مدل درآمدی اصلی: فروش تبلیغات
حوزه فعالیت  حوزه فعالیت: تفریحی- انبوه  موقعیت جغرافیایی  محل فعالیت: ایالات متحده آمریکا
  کل سرمایه تامین شده  وضعیت تامین مالی: خریداری شده – سری B   سال تاسیس  سال تاسیس: ۲۰۰۸
 آخرین نوع تامین سرمایه کل سرمایه جذب شده: ۷۵۰ هزار دلار  فناوری های کلیدی  فناوری‌های کلیدی: سایت و نرم افزار موبایل، شبکه اجتماعی

Everlater یک سایت و شبکه اجتماعی است که در آن کاربران می‌توانند تجارب سفر خود را ضبط کرده، آن ها را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند. این پلتفرم کمک می‌کند تا از طریق شبکه‌های اجتماعی و کمک مسافران دیگر ایده‌های جدیدی برای سفرهای خود پیدا کنید. کاربران می‌توانند داستان‌ها، تجربیات، عکس‌ها و دیگر موارد را به طور مستقیم در Everlater آپلود کرده و یا از طریق سایت در سرویس‌های دیگر همچون Flikr به اشتراک بگذارند.

رابط کاربری آن‌ها یک برنامه برای گوشی‌های اپل است که امکان ضبط تجارب سفر را فراهم می‌کند. محتوای ثبت شده می‌تواند بعداً مرتب شده و به اشتراک گذاشته شود. هر کاربر و هر سفر دارای یک آدرس منحصر به فرد می‌باشد که برای اشتراک گذاری آسان با دوستان و خانواده در فیسبوک، توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی به آن اختصاص یافته است.

Wannago SA استارتاپ

  نام شرکت  نام شرکت: Wannago SA
گروه مخاطب  گروه مخاطب: مسافران، شرکت های گردشگری
مسائل راهبردی  زنجیره فعالیت: ارائه اطلاعات در ارتباط با انواع
گردشگری و مقصدهای گردشگران
 مدل درآمد  مدل درآمدی اصلی: مشارکت در فروش
حوزه فعالیت  حوزه فعالیت: گردشگری تفریحی – انبوه  موقعیت جغرافیایی  محل فعالیت: فرانسه
  کل سرمایه تامین شده  وضعیت تامین مالی:   سال تاسیس  سال تاسیس: ۲۰۱۱
 آخرین نوع تامین سرمایه کل سرمایه جذب شده: ۳۰۰ هزار دلار  فناوری های کلیدی  فناوری‌های کلیدی: سایت و نرم افزار موبایل، نقشه هوشمند

WannagoSA یک توسعه دهنده نرم افزار است که اجازه می‌دهد تا کاربران به اطلاعات به هنگام گردشگری دسترسی پیدا کنند. این شرکت با همکاری مؤسسات گردشگری اقدام به ارائه محصولات و خدمات گردشگری می‌کند. در این سامانه اطلاعات جمعیتی توریستی و اطلاعات محلی به طور مستقیم توسط شرکت‌های گردشگری ارائه شده و ثبت می‌گردد، سپس از طریق وبسایت و نرم‌افزار تلفن هوشمند در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد تا گردشگران را تحث تأثیر قرار بدهد.

استارتاپ izi.TRAVEL - استارتاپ سفر و گردشگری

  نام شرکت  نام شرکت: izi.TRAVEL
گروه مخاطب  گروه مخاطب: مسافران، تولیدکنندگان محتوا، مکان های دیدنی
مسائل راهبردی  زنجیره فعالیت: ارائه اطلاعات در ارتباط با انواع
گردشگری و مقصدهای گردشگران
 مدل درآمد  مدل درآمدی اصلی: مشارکت در فروش- تبلیغات- فروش خدمت
حوزه فعالیت  حوزه فعالیت: گردشگری تاریخی – خاص  موقعیت جغرافیایی  محل فعالیت: امارات متحده عربی
  کل سرمایه تامین شده  وضعیت تامین مالی: Seed Stage   سال تاسیس  سال تاسیس: ۲۰۱۳
 آخرین نوع تامین سرمایه کل سرمایه جذب شده: ۲۱ میلیون دلار  فناوری های کلیدی  فناوری‌های کلیدی: سایت و نرم افزار موبایل، شبکه اجتماعی

izi.TRAVEL یک پلتفرم تولید و اشتراک گذاری راهنماهای صوتی است. سامانه این امکان را به بازدیدکنندگان می‌دهد که تجربه تعاملی و آموزشی خود درباره هر منطقه را در دستگاه شخصی خود ثبت کرده و بتوانند آن‌ها را با دوستان، خانواده و دیگر افراد علاقه مند به اشتراک بگذارند. این سامانه شناسایی میراث فرهنگی و اجتماعی را به تجربه‌ای زنده بدل می‌کند.

این شرکت همچنین با موزه‌ها، بنگاه‌های اطلاعات توریستی، سازمان‌های بازاریابی شهری، دولت‌های محلی و کسب وکارهای بخش گردشگری همکاری می‌کند. استفاده از این پلتفرم باز و برنامه هوشمند آن‌ها کاملاً رایگان است.

سفر و گردشگری

  نام شرکت  نام شرکت: Tentrr
گروه مخاطب  گروه مخاطب: مسافران، صاحبان خانه
مسائل راهبردی  زنجیره فعالیت: ارائه اطلاعات در ارتباط با انواع
گردشگری و مقصدهای گردشگران
 مدل درآمد  مدل درآمدی اصلی: فروش خدمات
حوزه فعالیت  حوزه فعالیت: بوم گردی – خاص  موقعیت جغرافیایی  محل فعالیت: ایالات متحده آمریکا
  کل سرمایه تامین شده  وضعیت تامین مالی: سرمایه گذاری سری A   سال تاسیس  سال تاسیس: ۲۰۱۵
 آخرین نوع تامین سرمایه کل سرمایه جذب شده: ۱۲.۷ میلیون دلار  فناوری های کلیدی  فناوری‌های کلیدی: سایت و نرم افزار موبایل، شبکه اجتماعی

Tentrr یک پلتفرم آنلاین کشف تورها و فعالیت‌های بوم گردی است. برنامه‌های معرفی شده توسط این سامانه توسط تعداد قابل توجهی از راهنمایان و طیبعت گردهای خصوصی ارائه می‌گردد. این شرکت با به کارگیری توان افراد محلی اقدام به ایجاد تجارب بوم گردی منحصربه‌فرد برای کاربران خود می‌کند این امکانات از طریق فروشگاه آنلاین در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این شرکت انواع فعالیت‌های خاص و هیجان انگیز را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. گردشگران به راحتی می‌توانند تجربه بوم گردی مورد علاقه خود را پیدا کرده و آن را رزرو کنند.

استارتاپ flextrip

  نام شرکت  نام شرکت: Flextrip
گروه مخاطب  گروه مخاطب: شرکت های گردشگری
مسائل راهبردی  زنجیره فعالیت: بازاریابی و فروش انواع
تورهای گردشگری و راهنمای سفر
 مدل درآمد  مدل درآمدی اصلی: مشارکت در فروش
حوزه فعالیت  حوزه فعالیت: تفریحی- انبوه  موقعیت جغرافیایی  محل فعالیت: ایالات متحده آمریکا
  کل سرمایه تامین شده  وضعیت تامین مالی: Seed Stage   سال تاسیس  سال تاسیس: ۲۰۱۲
 آخرین نوع تامین سرمایه کل سرمایه جذب شده: ۳۵۰ هزار دلار  فناوری های کلیدی  فناوری‌های کلیدی: درگاه رابط برنامه نویسی، فروشگاه آنلاین

Flextrip ارائه دهنده رابط‌های برنامه نویسی و ابزار بازاریابی مستقیم است. این شرکت خدمات خود را به آژانس‌های آنلاین مسافرتی ارائه می‌دهد و به آن‌ها در افزایش فروش تورها و خدماتشان کمک می‌کند. رزرو هر سفر، پرواز، هتل یا ماشین اجاره‌ای فرصتی برای فروش بیشتر است. درواقع Flextrip به واسطه API خود، آژانس‌های مسافرتی را از طریق پیشنهادهای مکمل، قادر به کسب درآمد از رزروهای موجود می‌کند. همچنین، با استفاده از یک موتور جستجوی خدمات رزرو و بهره گیری از هوش مصنوعی برای شخصی سازی، تور مناسب را در زمان مناسب به مسافران ارائه می‌دهد.

استارتاپ RootsRated

  نام شرکت  نام شرکت: RootsRated
گروه مخاطب  گروه مخاطب: مسافران، ارائه دهندگان مستقل
مسائل راهبردی  زنجیره فعالیت: ارائه اطلاعات در ارتباط با انواع
گردشگری و مقصدهای گردشگران
 مدل درآمد  مدل درآمدی اصلی: فروش خدمت/محصول
حوزه فعالیت  حوزه فعالیت: بوم گردی – خاص  موقعیت جغرافیایی  محل فعالیت: ایالات متحده آمریکا
  کل سرمایه تامین شده  وضعیت تامین مالی: سرمایه گذاری سری A   سال تاسیس  سال تاسیس: ۲۰۱۲
 آخرین نوع تامین سرمایه کل سرمایه جذب شده: ۹.۵ میلیون دلار  فناوری های کلیدی  فناوری‌های کلیدی: شبکه اجتماعی، فروشگاه آنلاین، تحلیل کلا ن داده

RootsRated یک پلتفرم شبکه اجتماعی است که کاربران را به تجربه‌های فضای باز که توسط متخصصان محلی انتخاب شده‌اند متصل می‌کند. RootsRated یک راهنمای تفریحی دیجیتال است که توسط خرده فروشان تخصصی سرپرستی می‌شود. این پلتفرم کاربران را قادر می‌کند که به بهترین تجربه پیشنهادی متخصصان محلی دست پیدا کنند. RootsRated با خرده فروشان و برندهای پایدار از جمله GORE-TEX ، Marmot ، MountainHardware ، Toad&Co, و SmartWool همکاری می‌کند تا مردم را به تجربه‌های درجه یک فضای باز متصل کرده و بتوانند هرکجا که می‌روند مانند افراد محلی، زندگی را تجربه کنند.

استارتاپ Travefy

  نام شرکت  نام شرکت: Travefy
گروه مخاطب  گروه مخاطب: مسافران، شرکت‌های گردشگری
مسائل راهبردی  زنجیره فعالیت: ارائه خدمات پشتیبان به گردشگران و شرکت‌های گردشگری  مدل درآمد  مدل درآمدی اصلی: حق اشتراک
حوزه فعالیت  حوزه فعالیت: کاری – انبوه  موقعیت جغرافیایی  محل فعالیت: ایالات متحده آمریکا
  کل سرمایه تامین شده  وضعیت تامین مالی: سرمایه گذاری سری A   سال تاسیس  سال تاسیس: ۲۰۱۲
 آخرین نوع تامین سرمایه کل سرمایه جذب شده: ۲.۲ میلیون دلار  فناوری های کلیدی  فناوری‌های کلیدی: سایت و نرم افزار موبایل، شبکه اجتماعی

Travefy ساده‌ترین برنامه آنلاین برای برنامه ریزی سفرهای گروهی است. از طریق این برنامه موبایل، گروه‌ها می‌توانند برای ایجاد برنامه جامع سفر با یکدیگر همکاری کرده و همچنین هزینه‌های سفر را به صورت مشترک ثبت و مدیریت کنند. نسخه اصلی نرم افزار این شرکت به طور مستقیم در دسترس مصرف کنندگان قرار دارد و نسخه‌های BrandsPro آن در دسترس شرکت‌های مسافرتی، تأمین کنندگان و نمایندگان آن‌ها قرار دارد. اخیراً Travefy در نیویورک تایمز، فوربس، فست- کمپانی و اخبار آمریکا و گزارش جهانی و در میان نشریات دیگر برجسته شده و همچنین برنده بسیاری از جایزه‌های نوآوری شده است.

استارتاپ Unbabel

  نام شرکت  نام شرکت: Unbabel
گروه مخاطب  گروه مخاطب: ارائه خدمات و محتوا
مسائل راهبردی  زنجیره فعالیت: ارائه خدمات پشتیبان به گردشگران و شرکت‌های گردشگری  مدل درآمد  مدل درآمدی اصلی: حق اشتراک
حوزه فعالیت  حوزه فعالیت: کاری – انبوه  موقعیت جغرافیایی  محل فعالیت: پرتغال
  کل سرمایه تامین شده  وضعیت تامین مالی: سرمایه گذاری سری B   سال تاسیس  سال تاسیس: ۲۰۱۳
 آخرین نوع تامین سرمایه کل سرمایه جذب شده: ۳۱.۲ میلیون دلار  فناوری های کلیدی  فناوری‌های کلیدی: هوش مصنوعی، تحلیل زبان

Unbabel پلتفرم ارائه خدمات هوشمند ترجمه است که به شرکت‌ها امکان می‌دهد که با مشتریان بدون مانع زبانی ارتباط برقرار کنند. این شرکت در حال ایجاد دنیای بدون موانع زبان است. آن‌ها خدمات ترجمه‌ای قابل اعتماد، یکپارچه و مقیاس پذیر را به شرکت‌ها و مشتریان خود ارائه می‌دهند. کسب و کارهای بین المللی از پلتفرم سازمانی Unbabel برای ورود و رشد نفوذ خود در بازارهای جدید استفاده می‌کنند.

این شرکت با به کارگیری قدرت هوش مصنوعی و جامعه آنلاین، جهانی از زبان شناسان استاندارد را در عرصه ترجمه هوشمند پایه گذاری کرده است. Unbabel، با همکاری شرکت‌های بزرگی همچون Notion Capital ،Google Ventures ، CaixaCapital و Y Combinator ، به مشتریانی همچون Pinterest ، Skyscanner ، Under Armor ، Trello و Oculus VR خدمات خود را ارائه می‌دهد.

استارتاپ Zomato

  نام شرکت  نام شرکت: Zomato
گروه مخاطب  گروه مخاطب: مسافران، ساکنین محلی
مسائل راهبردی  زنجیره فعالیت: ارائه خدمات پشتیبان به گردشگران و شرکت‌های گردشگری  مدل درآمد  مدل درآمدی اصلی: حق اشتراک – تبلیغات
حوزه فعالیت  حوزه فعالیت: غذا – خاص  موقعیت جغرافیایی  محل فعالیت: هند
  کل سرمایه تامین شده  وضعیت تامین مالی: سرمایه گذاری سری F   سال تاسیس  سال تاسیس: ۲۰۰۸
 آخرین نوع تامین سرمایه کل سرمایه جذب شده: ۴۴۳.۸ میلیون دلار  فناوری های کلیدی  فناوری‌های کلیدی: سایت و نرم افزار موبایل، موتور جستجو، فروشگاه آنلاین

Zomato یک برنامه جستجو و کشف رستوران است که اطلاعات کامل بیش از ۱.۴ میلیون رستوران در ۲۳ کشور دنیا را دارا می‌باشد. این خدمت در سراسر جهان توسط مصرف کنندگان برای آشنایی با قیمت و بررسی رستوران‌ها و همچنین ایجاد لیست شخصی از غذاها و رستوران‌ها استفاده می‌شود. این برنامه علاوه بر ارائه سیستمی برای جستجو بین رستوران‌ها، امکاناتی شامل سفارش آنلاین، رزرو میز، فروش آنلاین و همچنین ایجاد ارتباط میان رستوران و مشتریان را ارائه می‌دهد. این شرکت صنعت رستوران‌داری را متحول کرده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
منبع
سلسله گزارش‌های معاونت علمی در خصوص تجربیات جهانی استارتاپ‌ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *