اخبار استارتاپیاخبار صادراتصادراتکارآفرینی و استارتاپ

فعالیت خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا آغاز می شود

با افتتاح خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا توسط معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، رویداد استارتاپی تک استارز میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌شود.

رویداد استارتاپی تک استارز به عنوان نخستین فعالیت خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا، ۱۰ تا ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری برگزار می شود تا راه را برای تعامل و هم افزایی ایده های نوآورانه و خلاق دو کشور هموار ‌کند.

خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا، با حمایت از ایده های نوآورانه، برگزاری رویدادهای فناورانه و نوآورانه بستری برای رونق شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ ها و صنایع خلاق ایرانی و تجاری سازی ایده ها خواهد بود. این خانه نوآوری در نخستین گام، رویداد استارتاپی Techstars Startup Weekend را به عنوان آغازی برای فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه در شرق آفریقا، با حضور تیم های خلاق و نوآور میزبانی خواهد کرد.

خانه نوآوری و فناوری ایران، با سرمایه گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کنیا راه‌اندازی شده است و به عنوان نخستین پایگاه دائمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زیست‌بوم نوآوری ایران را به آفریقا گسترش می دهد تا به عنوان پایگاهی برای خلق ایده های نوآورانه، تجاری سازی این ایده ها و بستر صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان ایرانی به بازار شرق آفریقا نقش آفرینی کند.

در رویداد استارتاپی تک استارز، صاحبان ایده های نوآورانه، برنامه نویسان، مدیران شرکت‌های دانش بنیان، فعالان استارتاپی و صنایع خلاق، بازاریاب ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا با مطرح کردن ایده نوآورانه، شکل‌گیری گروه‌های استارتاپی و در نهات داوری، بتوانند ایده خود را به محصول یا خدمت تبدیل کنند.

در این رویداد، کارآفرینان و صاحبان ایده می‌توانند به صورت شخصی و گروهی ایده های نوآورانه خود را ارائه ‌دهند و برای خلق یک استارتاپ تلاش ‌کنند. در گام نخست، ایده‌های ارائه شده توسط یک تیم بین‌المللی شامل دانشگاهیان، صاحبان کسب و کارهای دانش بنیان و هدایت‌کنندگان استارتاپی بررسی و داوری می‌شوند.

تیم های برگزیده، توسط منتورهای متخصص هدایت و راهنمایی می‌شوند تا از ایده خود نمونه اولیه ایجاد کنند. در پایان این رویداد، یک تیم برنده معرفی می‌شود و ضمن فراهم شدن زمینه‌های لازم توسعه کسب و کار، با حمایت یک سرمایه گذار، مسیر خود را ادامه می‌دهد.

خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا با ایجاد زیست‌بومی برای خلق محصول و خدمت از ایده های نوآورانه به عنوان حامی و پشتیبان فعالان این حوزه نقش آفرینی می‌کند. این مرکز نوآوری با فراهم کردن فضای فیزیکی و همکاری با تیم برگزار کننده خدماتی چون بستر برنامه‌ریزی، راهبری، فضای کار اشتراکی، میزبانی، آموزش و راهنمایی‌های لازم را به تیم ها و افراد صاحب ایده ارائه می‌کند.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در نهایت به عنوان جایزه، یک ماه استفاده رایگان از فضای کار اشتراکی خانه نوآوری به تیم برنده ارائه می‌شود این رویداد به دلیل حضور کارآفرینان و تیم‌های خلاق و استارتاپی می‌تواند در رونق این مرکز (iHiT) نقش تاثیر گذاری را ایفا کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *