اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیرسرمایه گذاری خطرپذیرکارآفرینی و استارتاپ

رویداد بین المللیTIM2021؛ پلی میان سرمایه‌گذاران و ایده‌پردازان

تبادل تجربه در رویداد TIM بین سرمایه‌گذاران، ایده‌پردازان و منتورها

لیمو HR

چرخ اقتصاد هر جامعه‌ای با ارتباط سازنده سرمایه‌گذاران و ایده‌پردازان به حرکت در‌می‌آید. در واقع بکرترین ایده‌ها هم بدون بهره‌مندی از منابع کافی و مدیریت مناسب به نتیجه نخواهند رسید. این مسئله در حوزه تکنولوژی اهمیت ویژه‌تری پیدا می‌کند. چرا که در این حوزه نیاز به ایده‌های بکر از طرف سرمایه‌گذاران شدیدتر بوده و ایده‌پردازان هم برای اجرای ایده‌های خود نیاز به منابع عظیم مالی و انسانی دارند. در رویداد TIM سرمایه‌گذاران، ایده‌پردازان و منتورها دور هم جمع می‌شوند تا با تبادل تجربه، ارائه ایده‌ها و تامین منابع، مسیر موفقیت یکدیگر را هموار کنند.

TIM چیست و چه اهدافی دارد؟

TIM یک رویداد بزرگ و بین‌المللی است که با هدف بالا بردن سطح کسب‌وکارهای تکنولوژی‌محور در هشت کشور اسلامی تشکیل می‌شود. این رویداد که پیش‌تر در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ برگزار شده است، در دوره سوم خود (۱۶ و ۱۷ فوریه ۲۰۲۱ – ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۹) با محوریت مسائل زیر تشکیل خواهد شد:

  • تکنولوژی چگونه بر آینده سرمایه‌گذاری اثر می‌گذارد؟
  • استارتاپ‌های چندملیتی و سرمایه‌گذاری در آن‌ها
  • استارتاپ‌های حوزه سلامت، آینده سرمایه‌گذاری دنیا
  • رمزارزها برای مبادلات بین‌المللی
  • چالش‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در ایران

هدف TIM2021 ایجاد یک پلتفرم برای تعامل و تبادل بین سرمایه‌گذاران و ایده‌پردازان است. تبادلی که از طریق آن سرمایه‌گذاران ایده‌های مطمئن برای سرمایه‌گذاری را پیدا می‌کنند و ایده‌پردازان به منابع کافی برای اجرای ایده خود می‌رسند. یکی دیگر از اهداف TIM پرورش استارتاپ‌ها و مدیران آن‌ها (Start-up mentorship) است. یعنی کسانی که صاحب یک ایده بکر در حوزه تکنولوژی باشند، نه ‌تنها منابع مالی لازم برای اجرای ایده خود را دریافت می‌کنند، بلکه در راستای مدیریت اثربخش کسب‌وکار هم آموزش خواهند دید.

TIM2021 چگونه برگزار می‌شود؟

بخش عمده رویداد امسال TIM با توجه به شرایط فعلی (بحران کرونا) به ‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و محتوای ارائه شده مثل سخنرانی‌ها و پنل‌ها برای عموم به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود. این رویداد توسط دبیرخانه انتقال فناوری D-8 (هشت کشور در حال توسعه اسلامی) برگزار می‌شود و مهمانان خارجی هم دارد که در رویداد به صورت آنلاین حاضر می‌شوند. برای شرکت‌کنندگان ایرانی رویداد، افتتاحیه حضوری در نظر گرفته شده و حضور در استودیو با ظرفیت بسیار محدود ممکن است.

TIM2021 چه بخش‌هایی دارد؟

در رویداد بخش‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که امسال بیشتر آن‌ها به ‌صورت آنلاین انجام می‌شوند. این بخش‌ها عبارتند از:

  • افتتاحیه هسته مدیریتی رویداد
  • بخش‌های جانبی رویداد مثل جلسات خصوصی درباره سهام استارتاپ‌ها، پنل بحث آزاد (Discussion Panel) شتاب‌دهنده، ورک‌شاپ‌ها و سخنرانی‌ها
  • پنل بحث آزاد عمومی
  • جلسات ارائه ایده‌های استارتاپی به کارشناسان برای ارزیابی ایده
  • جلسات و پنل‌های انتقال تجربه

شرکت‌کنندگان TIM2021 چه کسانی هستند؟

هدف این رویداد این است که سرمایه‌گذاران، استارتاپ‌ها و منتورها را برای انتقال تجربه و یادگیری بیشتر به دور هم جمع کند.

  1. سرمایه‌گذاران (Investors): سرمایه‌گذاران فرشته (Angel investors)، سهامداران خصوصی، جذب‌کنندگان سرمایه و مدیران دارایی از تمام کشورها
  2. استارتاپ‌ها: موسسان و CEOهای استارتاپ‌ها از ایران، هشت کشور در حال توسعه اسلامی (۸-D) و سایر کشورهای اسلامی
  3. منتورها (Mentors): مربیان، راهنمایان کسب‌وکار و سخنرانان رویداد از ایران و دیگر نقاط جهان

نتیجه این گردهمایی انتقال تجربه بین مربیان و مدیران استارتاپ‌ها، سطح‌بندی علمی ایده‌ها و اختصاص بودجه مناسب به آن‌ها و راهنمایی سرمایه‌گذاران برای انتخاب پروژه مناسب خواهد بود.

چرا باید در TIM2021 شرکت کنیم؟

در دنیای مدرن، ایده‌های بکر پادشاهی می‌کنند. اما رسیدن آن‌ها به تخت پادشاهی نیازمند عوامل دیگری مثل سرمایه کافی خواهد بود. در واقع یک ایده خوب تنها شروع مسیری طولانی است که ایده‌پرداز باید با حوصله و سخت‌کوشی آن را طی کند. طی کردن این مسیر و رسیدن به موفقیت بدون کمک دیگران ممکن نخواهد بود. رویداد TIM2021 محلی است برای جمع شدن دست‌اندرکاران و سرمایه‌گذاران حوزه تکنولوژی.

با شرکت در این رویداد می‌توان تجربیات دیگران را به ‌عنوان سرمایه فکری جمع‌آوری کرد و برای اجرای ایده خود به راهکارهای عملی رسید. در TIM ایده‌ها بررسی می‌شوند، منابع کافی در اختیار ایده‌پردازان قرار می‌گیرد، مدیران استارتاپ‌ها در راستای مدیریت بهتر فرآیند اجرای ایده آموزش داده می‌شوند و سرمایه‌گذاران ایده‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری را پیدا می‌کنند. فراموش نکنید که TIM یک رویداد بین‌المللی است و می‌تواند شما را در راستای صادرات نتیجه کار، جذب سرمایه خارجی و ایجاد شبکه بین‌المللی یاری دهد.
برای ثبت‌نام در این رویداد به این وبسایت مراجعه کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *