اخبار استارتاپیاخبار اینترنت اشیااینترنت اشیاکارآفرینی و استارتاپ

اولین رویداد «تریگ کمپ» در حوزه اینترنت اشیا برگزار می‌شود

اولین رویداد «تریگ‌کمپ»، کمپ استارت‌آپی اینترنت اشیا، از امروز (۱۵ بهمن‌ماه) آغاز شد و ثبت‌نام در این رویداد تا ۶ اسفندماه ادامه دارد.

اولین رویداد «تریگ کمپ»، کمپ استارت آپی اینترنت اشیا، از امروز (۱۵ بهمن‌ماه) آغاز شد و ثبت‌نام در این رویداد تا ۶ اسفندماه ادامه دارد. افراد می‌توانند در حوزه‌های ساختمان و خانه هوشمند، شهر هوشمند و سلامت هوشمند در این کمپ شرکت کنند. به گفته مدیرعامل شرکت شناسا با برگزاری این رویداد قصد دارند تا در کنار هم اکوسیستم اینترنت اشیا را شکل دهند.

در نشست خبری اولین رویداد تریگ‌کمپ، حمیدرضا علوی، معاون رشد و شتابدهی شرکت شناسا در مورد این رویداد گفت: «در شتاب‌دهنده تریگ آپ رویدادهای مختلفی را برنامه‌ریزی و برگزاری کردیم. از ابتدا هم تصمیم گرفتیم رویدادهای تخصصی برگزار کنیم چون برنامه ما این بود تیم‌هایی که رشد آنها از رویدادها آغاز شده، رشد کنند. رویداد گیم تریگ آپ و فین‌تک‌تریگ‌آپ و رویداد رشدآفرینی را برگزار کردیم.»

او ادامه داد: «خروجی موفقی هم از رویدادها داشتیم و کسب‌و‌کارهایی که شکل گرفتند به تیم موفق تبدیل شدند و جذب سرمایه کردند و برخی از آنها هم در بازار بین‌الملی حضور دارند.» به گفته علوی در رویدادهای گذشته ارزیابی‌هایی را انجام دادند، متوجه شدند که تیم‌هایی که شکل می‌گیرند به مهارت نرم و فنی و سخت نیاز دارند.

او همچنین بیان کرد: «چون ما دوست داریم که هرکاری را با متخصصان انجام دهیم. به همین خاطر در مهارت نرم از شتاب‌‌دهنده بانا خواستیم تا در کنار ما باشند و در زمینه مهارت نرم و تیم‌سازی کمک کنند و آموزش بدهند. شرکت‌کنندگان آموزش‌هایی ببینند و بعد از غربالگری اولیه وارد تیم‌های خود شود. در زمینه مهارت‌های سخت و فنی هم از لینکپ کمک خواستیم.»

براساس گفته‌های علوی این رویداد به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود و از امروز (۱۵ بهمن‌ماه) تا شش اسفند ماه ثبت نام است و سپس روند اجرایی به مدت یک‌ماه آغاز می‌شود و در پایان تیم‌ها ایده‌ها را داوری می‌کنند و برنده‌ها اعلام می‌شوند.

او در مورد اینکه تیم ها پس از رویداد به چه صورت حمایت می‌شوند، بیان کرد: «ما نگاه بلندمدت داریم و با برنامه‌ریزی و تفکر این رویداد را شروع کردیم. ما به عنوان شتاب‌دهنده تریگ‌آپ از تیم‌های موفق در لایه شتاب‌دهی حمایت خواهیم کرد. لینکپ دارای پلتفرمی است که روی این پلتفرم APIهایی را برای استارت‌آپ‌ها تدارک دیده است. این APIها به ورود استارت‌آپ‌ها به بازار کمک می‌کند. مهم‌ترین مساله تیم‌ها بازار و شناخت بازار است. در گام بعدی تیم‌ها نیاز به سرمایه‌ بیشتر دارند. در این قسمت مجموعه شناسا حضور دارد. این تیم‌ها نیاز به گسترش و منابع انسانی دارند و شتابدهنده بانا می‌تواند کمک کند.»

علی رحمان‌پور، مدیرعامل شرکت لینکپ در مورد این رویداد گفت: «دوره‌های آموزشی بسیاری در حوزه اینترنت اشیا برگزار شده؛ اما در این رویداد هدف این است تا کسب‌وکارهایی به عنوان خروجی رویداد شکل بگیرد. در دوره اول این رویداد همکاران ما به عنوان منتور و مربی در کنار شرکت‌کنندگان خواهند بود و در مسائل آموزشی کمک خواهند کرد؛ اگر یک کسب‌وکار حوزه اینترنت اشیا بخواهد به محصول دست پیدا کند در کنار آموزش باید به تیم‌سازی و مسائل دیگر هم بپردازد.»

او در ادامه صحبت‌های خود به خدماتی که لینکپ به استارتاپ ها در این رویداد عرضه می‌کند، پرداخت و گفت: «ما به کسب و کارها در تامین قطعات اولیه برای دستگاه‌های حوزه اینترنت اشیا کمک می‌کنیم. به فروش محصولاتشان کمک می‌کنیم. اگر کسب‌وکارهایی که در این رویداد توانستند محصولی تولید کنند. به انها منم کنیم و اگر محصولی تولید کنند، به آنها تضمین می‌کنیم که می‌توانیم برخی از دستگاه‌ها را پیش‌خرید و از طریق کانال فروش خود به مشتریان خود ارائه دهیم.»

در ادامه این نشست مونا ناصری، مدیرعامل شتابدهنده بانا همچنین با بیان اینکه در این رویداد قرار است شتابدهنده بانا به تیم‌سازی کمک کند، بیان کرد: «در اکوسیستم کارآفرینی مجموعه‌های مختلفی وجود دارند که از استارت‌آپ‌های شکل گرفته حمایت می‌کنند و نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف باعث می‌شود تا تیم‌های برتر سرمایه‌گذار پیدا کنند.»

او در ادامه افزود: «ما در حلقه اول رشد استارت‌آپ‌ها فعالیت می‌کنیم. یعنی افراد تازه با هم آشنا می‌شوند، تصمیم می‌گیرند که با افراد دیگر تیم‌سازی کنند و قدم‌های اول برای ساخت تیم پایدار برمی‌دارند. ما به آنها می‌آموزیم که چطور با هم رفع مساله کنند، چطور با هم صحبت کنند و به عنوان تیم تقسیم وظایف کنند و با هم همکاری کنند.»

براساس گفته‌های ناصری در دنیا به این مهارت‌ها،مهارت‌های نرم می‌گویند و آنها در شتابدهنده بانا در تلاش بودند تا چنین مهارت‌هایی را به استارت آپ ها بیاموزند.

حامد ساجدی، مدیر عامل شرکت شناسا در ادامه این نشست با اشاره به اینکه اینترنت اشیا جزو فناوری‌هایی است که در آینده نزدیک چهره زندگی‌ها را تغییر می‌دهد، گفت: «ما در شناسا به اینترنت اشیا به عنوان یک موضوع آینده‌ساز علاقمند بودیم. از فرصت‌هایی که در این زمینه ایجاد شده استقبال می‌کنیم. مجموعه لینکپ حلقه محوری ما در زمینه اینترنت اشیا بوده، متشکل از تیم جوان بود که در شتاب‌دهی جذب شد و مراحل رشد آغازین را طی کردند و در ادامه راه با سرمایه‌گذاری تکمیلی شناسا به یک کسب‌وکار بالغ تبدیل شدند. البته در ادامه راه به دنبال چشم‌اندازهای بزرگتری بودند.»

او ادامه داد: «ما به عنوان سرمایه‌گذار خطرپذیر در کنار این مجموعه قرار گرفتیم و زمینه‌هایی برای توسعه بازار این کسب‌وکار ایجاد کنیم. با همکاری مجموعه فناپ تلکام و ایده های فناورانه و آینده‌نگری لینکپ و مشارکت مجدد شناسا کنسرسیوم لینک نت شکل گرفت که در روزهای اخیر از آن رونمایی شد.» به گفته ساجدی در کنار کنسرسیوم توافقنامه‌ای هم با سازمان فناوری اطلاعات برای توسعه کاربری لینک‌نت و استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای خرد و کلان بتوانند از حمایت‌های حاکمیتی بهره ببرند.»

او همچین بیان کرد: «رویداد امروز کمپ استارت آپی حوزه اینترنت اشیا با محوریت شتابدهنده تریگ‌آپ و با همکاری شتاب‌دهنده بانا و مجموعه لینکپ برگزار می‌شود تا آینده درخشان اینترنت اشیا که در نظر داریم محقق شود چون در این راه تنها یک مجموعه نمی‌تواند حرکت کند و در کنار هم می‌خواهیم اکوسیستم اینترنت اشیا را شکل دهیم.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
پیوست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *