اخبار استارتاپیاخبار صنایع خلاق و فرهنگیصنایع خلاق و فرهنگیکارآفرینی و استارتاپ

افتتاح پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس

پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر با حضور نماینده‌ ولی‌فقیه در فارس و رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی کشور آغاز به کار کرد.

لیمو HR

رئیس جهاددانشگاهی فارس سه‌شنبه ٢٠ بهمن در آیین گشایش پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و سالروز انقلاب اسلامی بیان کرد: جهاد دانشگاهی به فرمان امام راحل در سال ١٣۵٩ با سه رویکرد فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تاسیس شد.

دکتر مظاهر بابایی با بیان اینکه آثار و برکات این نهاد انقلابی طی چهار دهه گذشته در حوزه‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست، افزود: حضور جهاددانشگاهی در عرصه صنعت نفت و گاز، مجموعه رویان و راه‌اندازی سه خبرگزاری ایسنا، ایکنا و سینا و همچنین مرکز افکارسنجی ایسپا در حوزه فرهنگی از شاخص‌ترین اقدامات بوده است.

او، راه‌اندازی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی را حاصل چهار دهه فعالیت این نهاد ذکر و عنوان کرد که این پارک با رویکرد ظرفیت سازی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان، توسعه کالاهای فرهنگی، حمایت از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و استفاده از سرمایه گذاران داخلی و خارجی با هدف ایجاد اشتغال در صنایع نرم فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین با بیان اینکه این استان دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی در حوزه صنایع دستی بوده و بالغ بر ٧٠ رشته صنایع دستی در آن فعالیت داشته، اضافه کرد: جهاددانشگاهی راه‌اندازی یک شعبه از این پارک را یکی از ماموریت‌های مهم خود قرار داد و امروز با حمایت مسئولان و تلاش جهادگران دانشگاهی فارس شاهد بهره‌برداری از آن هستیم.

بابایی با اشاره به کسب عنوان شهر جهانی صنایع دستی توسط شیراز، این مهم را فرصتی مغتنم برای توسعه فعالیت‌های پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع دستی دانست.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *