اخبار استارتاپیکارآفرینی و استارتاپ

آغاز طرح ایجاد مراکز نوآوری و شتابدهی جوانان در ۱۳ استان کشور

طرح ایجاد مراکز نوآوری و شتابدهی جوانان در ۱۳ استان کشور همزمان با ایام ا.. دهه فجر آغاز به کار کرد.

لیمو HR

با توجه به توافق انجام شده بین سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی و معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و با هدف شناسایی جوانان خلاق و کارآفرینی و شتابدهی کسب و کارهای فناورانه آنها، طرح ایجاد مراکز نوآوری و شتابدهی جوانان در ۱۳ استان کشور همزمان با ایام ا.. دهه فجر آغاز به کار کرد.

 این طرح در سال ۹۸ در پنج استان ایلام، هرمزگان، بوشهر، زنجان، کردستان بصورت پایلوت اجرایی شده بود که با توجه به نتایج موفقیت‌آمیز آن، در توافق جدید طرح در ۱۳ استان گسترش یافته است.

این طرح در سه فاز ترویجی، نوآوری و شتابدهی اجرا می‌شود، در هر فاز رویدادها و دوره‌های متعدد و متناسب با روند رشد کسب و کارهای نوپا برگزار می‌شود تا افراد خلاق و مستعد شناسایی و با پرورش ایده‌ها و تشکیل تیم‌های کاری بتوانند کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند،‌ ارایه خدمات مشاوره، تجاری‌سازی و فضای‌کار اشتراکی به استارتاپ‌ها و فناوران از دیگر بخشهای این طرح است که به جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله هر استان ارایه خواهد شد.

مهمترین ویژگی این طرح آن است که افراد فاقد ایده و هدف مشخص برای ورود به عرصه کارآفرینی را که در سایر طرح‌ها و برنامه‌های توسعه فناوری کشوری، مغفول مانده‌اند مورد توجه قرار می‌دهد و موضوع فعالیت هر مرکز نیز متناسب با ظرفیت‌های استانی و توانمندی‌های واحد جهاددانشگاهی در آن استان است تا جهت‌گیری کسب و کارهای ایجاد شده در مسیر توسعه منطقه‌ای و رفع چالش‌های استان باشد.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی، استان‌های ایلام، هرمزگان، فارس، زنجان، کرمانشاه، سمنان، گلستان، لرستان، چهارمحال بختیاری، آذربایجان غربی، اردبیل، مرکزی و قزوین محل اجرای طرح مذکور هستند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *