اخبار استارتاپیاخبار سلامتسلامتکارآفرینی و استارتاپ

اجبار مشاغل پزشکی به استفاده از پایانه فروشگاهی

کلیه صاحبان حرفه و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی و دامپزشکی سال آینده مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی (POS) شدند.

لیمو HR

طبق بند مصوب مجلس، کلیه صاحبان حرفه و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا سازمان نظام پزشکی ایران صادر می‌شود، مکلف هستند از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

موضوع استفاده پزشکان از دستگاه کارتخوان بارها در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، برای اولین بار موضوع الزام پزشکان به استفاده از پایانه فروش در مجلس دهم با عنوان «الزام شاغلان حرفه پزشکی و وابسته به تجهیز مرکز ارائه خدمات سلامت به دستگاه کارت خوان بانکی» در دستور کار قرار گرفت که در آن زمان علاوه بر اینکه مورد اعتراض پزشکان قرار گرفت برخی ازنمایندگان مجلس و عضو کمیسیون بهداشت نیز با آن مخالفت کردند البته این طرح هیچگاه به سرانجام نرسید و با پایان گرفتن مجلس دهم نیز به فراموشی سپرده شد؛ اما همان زمان نمایندگان مجلس الزام استفاده پزشکان از دستگاه کارتخوان را در قانون بودجه سال ۹۸ گنجاندند. هر چند این الزام تا اواخر سال ۹۸ اجرایی نشد و در نهایت برای اجرایی کردن آن سازمان امور مالیاتی و سازمان نظام پزشکی اقدام به امضای تفاهم‌نامه کردند.

طبق بند الحاقی به تبصره ۶ که امروز (۱۲ اسفند) به تصویب نمایندگان مجلس رسید کلیه اشخاص شاغل در کسب و ‌کارهای حقوقی اعم از وکالت و مشاوره حقوقی و خانواده همچنین در چارچوب آئین‌نامه تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم موظف هستند از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

آنطور که در تبصره ۲ ماده ۱۶۹ آمده: «مودیان مالیاتی موظفند از سامانه‌ صندوق فروش «صندوق ماشینی (مکانیزه) فروش» و تجهیزات مشابه استفاده کنند. معادل هزینه‌های انجام شده بابت خرید، نصب و راه‌اندازی تجهیزات فوق اعم از نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از مالیات قطعی‌شده مودیان مزبور در اولین سال استفاده یا سال‌های بعد آن قابل کسر است.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
پیوست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *