اخبار استارتاپیاخبار صنایع خلاق و فرهنگیصنایع خلاق و فرهنگی

خانه خلاق و نوآوری «ب» افتتاح شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز و معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، خانه خلاق «ب» میزبان فعالان صنایع خلاق و فرهنگی شد.

لیمو HR

با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز و معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خانه خلاق «ب» میزبان فعالان صنایع خلاق و فرهنگی شد. خانه استاد حسین بهزاد استاد پرآوازه نقاشی مینیاتور ایران امروز میزبان نوآوری‌ فعالان صنایع خلاق شد تا با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این خانه تاریخی، زمینه و بستر رونق استارتاپ های حوزه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی فراهم شود.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در این مراسم با بیان این‌که هنر و صنایع نرم و فرهنگی یکی از ظرفیت‌های ذاتی ایران است، ادامه داد: این ظرفیت منحصر به فرد که پیشینه‌ای هزاران ساله در جهان دارد، با به میدان آمدن نوآوری‌ جوانان دانش‌آموخته و خلاقی که در خانه‌های خلاق و نوآوری، شرکت‌های خلاق و شتابدهنده های این حوزه وجود دارد، به اشتغال، ارزش افزوده و اقتدار بدل می‌شود.

رییس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق با تاکید بر ترویج فرهنگ نوآوری و کارآفرینی، ادامه داد: باید به فرزندانمان بیاموزیم مهم‌ترین سرمایه و داشته هایشان یعنی نوآوری، خلاقیت است که ارزش آفرینی می‌کند و می‌بایست این سرمیاه ارزشمند را به خود و آنان یادآوری کنیم.

پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق نیز در این مراسم با بیان این‌که توسعه خانه‌های خلاق و نوآوری می‌تواند بستر احیا و شکوفایی فرهنگ و هنر ایرانی و حمایت از هنرمندان خلاق و نوآور کشور باشد، ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دو راهبرد اساسی را در حمایت از زیست بوم فناوری و نوآوری انجام می‌دهد که یکی از این اقدامات، در قالب حمایت از فناوری‌هایی پیشرفته محصولات دانش بنیان و فناور تجلی یافته است؛ به طوری‌که ثمره آن را در کارخانه‌های نوآوری و مراکز و پهنه‌های نوآوری شاهد هستیم.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان این‌که حمایت از شرکت‌های خلاق، صنایع نرم و فرهنگی بستری تازه برای کارآفرینی، اشتغال و خلق ارزش افزوده ایجاد کرده است ادامه داد: بسیاری از افراد جوان و دانش آموخته در حوزه‌های علوم انسانی، هنر و فرهنگی که بیش از نیمی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ما هستند، اکنون می‌توانند در حوزه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق توانمندی‌ها و نوآوری‌هایشان را به اشتغال و ارزش افزوده بدل کنند.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق ادامه داد: امروز خانه استاد حسین بهزاد، نقاش خلاق و توانمند مینیاتور به بستری برای بروز خلاقیت‌های تازه تبدیل شد و امثال مرحوم ابوالحسنی نیز نشردهنده این نوآوری‌ها هستند.

پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این مراسم با قدردانی از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: حمایت و صداقت، تلاش و پیگیری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان، راه تازه‌ای را پیش روی هنرهای سنتی و صنایع دستی قرار داد تا با رونق خانه‌های خلاق، بتوانند ظرفیت‌های نهفته‌شان را شکوفا کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
اکوسیستم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *