رپرتاژ

آموزش بلاکچین

به جرات می‌توان گفت بلاکچین یکی از انقلابی‌ترین تکنولوژی‌هایی است که اخیرا پا به عرصه گذاشته است. برخی معتقدند که این تکنولوژی عامل اصلی تغییر و تحول در بسیاری از صنایع خواهد بود و همین موضوع سبب شده تا بسیاری از مشاغل برای شروع به آموزش بلاکیچن و توسعه برنامه‌های مبتنی بر آن نمایند که این روند زمینه را برای فرصت‌های شغلی جدید هموار می‌کند. فراگیری دانش این فناوری و کاربرد آن در حوزه‌های مختلف، شما را از از رقیبانتان در بازار کار جلو می‌اندازد، در رزومه شما تأثیر مثبت می‌گذارد و شغل بهتر و درآمدی عالی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر شما هم به دنبال درآمدزیایی و فعالیت در زمینه بلاکچین هستید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب و معرفی دوره آموزش لاکچین با ما همراه باشید

آموزش بلاکچین برای مبتدیان

سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه یک مبتدی باید شروع به یادگیری این فناوری کند. اگرچه، ممکن است شرکت‌های زیادی پیدا کنید که این دوره ها را تبلیغ می‌کنند، اما یافتن دوره‌ای که علاوه بر آموزش تئوری بتواند تجربه عملی نیز به شما ارائه دهد، کار سختی است چرا که اکثر آموزش‌های موجود تنها به معرفی اصطلاحات پرداخته و سپس در دریایی از مفاهیم پیچیده شما را رها می‌کنند. اما ما قصد داریم تا با این دوره آموزش بلاکچین ما قصد داریم از ابتدایی‌ترین مفاهیم و بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی به شما کمک کنیم تا به یک متخصص بلاکچین تبدیل شوید.

اما برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بلاکچین چه کاری لازم است؟

در صورت تمایل دارید در این حوزه فعالیت کنید و به دنبال یک دوره حرفه‌ای آموزش بلاکچین می‌گردید، چند نکته ضروری وجود دارد که باید بدانید. در این دوره آموزشی نیازی نیست تا یک برنامه‌نویس حرفه‌ای باشید اما اگر دانش پایه‌ای در مورد رایانه و کدنویسی دارید، این امر به درک بهتر مفاهیم بلاکچین کمک می‌کند.

شرکت‌هایی که در حال حاضر توسعه‌دهنده بلاکچین استخدام می‌کنند، به دنبال کسانی هستند که بلاکچین را به خوبی می‌شناسند و می‌دانند چگونه با استفاده از ابزارهای موجود چیز جدیدی ارائه دهند. این فقط در صورت داشتن دانش فنی کامل امکان پذیر است، پس اصطلاحات تئوری پیچیده و موضوعاتی همانند اینکه بلاکچین چه زمانی و توسط چه کسانی پدید آمده را فراموش کنید اما قبل از اینکه مراحل آموزش بلاکچین را برای شما شرح دهیم بیاید تا تعریف مختصری از بلاکچین داشته باشیم.

بلاکچین چیست؟

بلاکچین اساساً یک ساختمان داده است که با مجموعه‌ای از الگوریتم‌های ذخیره، توزیع و دسترسی به داده‌ها در ارتباط است. برنامه‌های رایانه‌ای از پروتکل‌های بلاکچین استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات و داده‌ها به روشی ایمن در دسترس هستند. دلیل اینکه این شبکه به عنوان یک شبکه کاملاً قابل اعتماد شناخته می‌شود، معماری توزیع شده آن است. این فناوری معاملات، از جمله اسناد، قراردادها، ارز رمزنگاری شده و موارد دیگر را تأیید و انجام می‌دهد. برای انجام هر نوع معامله نیاز به تایید و یا نظارت هیچ نهاد یا شخص ثالثی نیست و این امر آن را به یکی از نوآوری‌های محبوب در بین سازمان‌ها در سراسر جهان تبدیل کرده است.

صفر تا صد آموزش بلاکچین

مرحله ۱: فلسفه Blockchain را دریابید

توصیه می‌شود مقالات ما در مورد بلاکچین را بررسی کرده تا درک کاملی از بلاکچین داشته باشید. از حواشی گذر کنید و سعی کنید شیوه کار این شبکه و دلیل پیدایش این شبکه را پیدا کنید، در قدم بعد تفاوت آن با پایگاه داده‌های سنتی را درک کنید.

مرحله ۲: اصول را بیاموزید

بلاکچین انقلابی و پیچیده است، از این رو درک آن دشوار به نظر می‌رسد. با این حال، شما نباید از یادگیری اصول آن ترس داشته باشید. فناوری توزیع شده لجر (DLT) بر اساس چهار اصل اساسی است که هر تیم توسعه بلاکچین باید بدانند. این‌ها رمزنگاری، شبکه های نظیر به نظیر، سیستم‌های توزیع شده و تئوری بازی است.

  • مفهوم اساسی Blockchain عدم تمرکز، استخراج و سازوکار اجماع است. این زنجیره‌ای از بلوک‌های تغییرناپذیر است که به صورت رمزنگاری شده ایمن شده اند و هش اول هر بلاک مشابه آخرین هش بلاک قبلی است.
  • تمرکززدایی: نظارت بر کلیه معاملات توسط یک مرجع مرکزی انجام نمی‌شود. هر یک از شرکت کنندگان از رتبه برابری برخودار هستند و هیچ مقامی با رتبه عالی وجود ندارد.
  • Consensus Mechanism: این اصطلاح Proof-of-Work (PoW) را معرفی می کند. این یک پروتکل اجماع است که پیشنهاد می کند هرکسی که در مرحله اول کار سخت محاسباتی را در بین همه شرکت کنندگان حل کند ، حق دارد بلوک جدیدی از یک معامله معتبر را به بلاکچین اضافه کند. او همچنین پاداش آن را خواهد گرفت.

مکانیسم تشویقی: کاربرانی که محاسبات قوی را برای ساختن بلاک های جدید اجرا می کنند سکه های جدید (Ether در Ethereum و بیت کوین در Bitcoin) سود می برند. این به منصفانه نگه داشتن سیستم کمک می کند و به کل فرآیند استخراج گفته می شود.

جدا از یادگیری این اصطلاحات ، تشخیص سه حالت از دارایی های خاص ، یعنی نشانه های سودمند ، اوراق بهادار و ارزهای رمزپایه ضروری است. کتاب “Cryptoassests: The Innovative Investor’s Guide to Bitcoin and Beyond” را به قلم کریس بورنیسک و جک تاتار بخوانید.

مرحله ۳: کدنویسی را شروع کنید

سه ویژگی مهم در توسعه بلاکچین وجود دارد که هر توسعه‌دهنده‌ای کاملا باید با آن‌ها آشنا باشد: امنیت ، عملکرد و انزوا.

  • امنیت: بلاکچین امنیت را ارائه می‌دهد. از آنجا که کد عمومی و یا به اصطلاح open sourse است، هرکسی می‌تواند آن را ببیند و از نظر اشکال و همچنین آسیب پذیری‌ها آنالیز کند.
  • عملکرد: بلاکچین باید کار کند و مأموریت خود را بدون نقص در کار انجام دهد. این فناوری باید همیشه عملکرد خوبی داشته باشد و سازگار باقی بماند.
  • انزوا: عملیات معامله و تراکنش‌ها باید به روشی مشابه و معین رفتار کنند. علاوه بر این، قراردادهای هوشمند باید به شیوه‌ای قطعی و کاملا قابل اطمینان عمل کنند..

در حالی که شبکه‌ای همانند اتریوم دارای یک زبان برنامه نویسی اختصاصی با نام، Solidity است ، اما گزینه های مختلف برنامه نویسی مانند پایتون وجود دارند که کار توسعه و برنامه‌نویسی را راحت‌تر می‌کنند. این Solidid است که اجازه می دهد تا قراردادهای هوشمند را در EVM (ماشین مجازی Ethereum) برای ساخت توکن های جدید قابل تجارت بنویسید. توکن ها باید از یک API استاندارد به نام ERC20 استفاده کنند. این قرارداد باید قراردادها را با هر صرافی ، کیف پول یا سایر قراردادها به طور خودکار سازگار کند.

مرحله ۴: توسعه قراردادهای هوشمند

این سه ویژگی عملکرد قراردادهای هوشمند را به طور مناسب توصیف می‌کنند:

  • قطعی بودن : اگر برنامه ای هر بار خروجی مشابه را به ورودی خاص بازگرداند، آن را قطعی می نامند. به عنوان مثال ، حاصل ضرب ۲ در ۲ همیشه ۴ خواهد بود.
  • ترمینال: قراردادهای هوشمند باید قابلیت فسخ در یک محدودیت زمانی معین شده را داشته باسند بنابراین اقدامات لازم برای اطمینان از جلوگیری از تقلب در ترفند فسخ قرارداد انجام شده وجود داشته باشد. یک راه حل ساده استفاده از تایمر است. وقتی قرارداد به محدودیت زمانی خود می رسد، فسخ خواهد شد.
  • انزوا: همانطور که می دانیم، هرکسی به راحتی می تواند یک قرارداد هوشمند بارگذاری کند. اما، این قراردادها احتمالاً شامل یک ویروس یا یک اشکال است. برای ایمن نگه داشتن کل بلاکچین، جدا سازی و جلوگیری از تاثیر کدهای قراردادها بر اکوسیستم ضروری است.
سخن آخر

همانطور که در ابتدای بحث به آن اشاره شد، بلاکچین فرصتی غنی برای ورود به یک بازار کار جدید و عالی است. پس برای چی منتظری؟ اگر شیفته بلاکچین و برنامه های آن هستید و می خواهید در این صنعت با رشد سریع شغل خود را دنبال کنید ، زمان مناسب برای یادگیری بلاکچین و آماده سازی آینده‌ای هیجان انگیز است. اگر قصد دارید به این حوزه وارد شوید بهتر است تا به دنبال معتبرترین آموزش بلاکچین باشید، ما در کنار شما هستیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *