زیست فناوریاخبار استارتاپیاخبار زیست فناوریاخبار سلامتسلامت

انعقاد تفاهم نامه ۳ جانبه در زمینه بیوتکنولوژی و ویروس کرونا

دبیر علمی دوازدهمین همایش ملی و چهارمین کنگره بین المللی بیوتکنولوژی از انعقاد تفاهم نامه ۳ جانبه در زمینه تحقیقات ویروس کرونا در این همایش‌ها خبر داد.

لیمو HR

دکتر آزاده شوشتری، دبیر علمی دوازدهمین همایش ملی و چهارمین کنگره بین المللی بیوتکنولوژی در آیین اختتامیه دوازدهمین همایش ملی و چهارمین کنگره بین المللی بیوتکنولوژی با اشاره به روند برگزاری این رویداد بزرگ در حوزه بیوتکنولوژی افزود: ویژگی برجسته این دوره از این همایش تاکید بر نقش بیوتکنولوژی در رفع چالش بیماری کووید-۱۹ و تاثیر آن بر دستیابی به واکسن این بیماری بوده است.

وی محورهای نه گانه این همایش را شامل “زیست‌فناوری و ویروس کرونا”، “زیست‌فناوری پزشکی، واکسن و داروهای نوترکیب”، “زیست‌فناوری گیاهی”، “محصولات تراریخته، ویرایش ژنی و ایمنی زیستی”، “زیست‌فناوری جانوری”، “زیست‌فناوری میکروبی، غذایی، صنعتی و محیط‌زیست”، “متابولومیکس، پروتئومیکس و ژنومیکس”، “زیست‌فناوری سامانه‌ها، بیوانفورماتیک و زیست‌شناسی مصنوعی” و “مباحث نظری زیست‌فناوری” عنوان کرد.

شوشتری با بیان اینکه در این دوره از همایش ۲۳ سخنران از کشورهایی چون انگلستان، ترکیه، پاکستان، مکزیک و افریقای جنوبی حضور داشتند، ادامه داد: از مجموع مقالات ارائه شده به این همایش ۶۰۰ مقاله در قالب ارائه پوستر و سخنرانی انتخاب شدند.

دبیر علمی دوازدهمین همایش ملی و دوازدهمین کنگره بین المللی، برگزاری نشستی در زمینه ویروس کرونا را از جمله برنامه‌های این همایش‌ها نام برد و خاطر نشان کرد: برگزاری این نشست منجر به انعقاد تفاهم نامه‌ای میان یونسکو، انجمن بیوتکنولوژی و پژوهشگاه زیست فناوری شد.

در این مراسم همچنین دکتر ابراهیم سیفتی دبیر اجرایی دوازدهمین همایش ملی و چهارمین کنگره بین المللی بیوتکنولوژی در آیین اختتامیه این دو رویداد با بیان اینکه فعالیت در زمینه برگزاری این دو همایش از اواخر آذرماه سال گذشته آغاز شد، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا مقرر شد این دوره از همایش به صورت آنلاین و با همکاری پژوهشگاه ملی زیست فناوری اجرایی شود.

وی ادامه داد: در این رویداد بزرگ حوزه بیوتکنولوژی، ۸۱۳ نقر از دانشجویان کارشناسی، ۵۴۰ دانشجوی دوره کارشناسی ارشد، ۳۴۱ نفر از دانشجویان دوره دکتری حضور داشتند، ضمن آنکه ۴۶۷ نفر از فارغ التحصیلان دوره کارشناسی، ۳۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد و ۲۵۵ نفر از فارغ التحصیلان دوره دکتری در وبینارهای این رویداد مشارکت داشتند.

سیفتی با بیان اینکه ۲۵۰ نفر از اعضای هیات علمی در این دو همایش حضور داشتند، خاطر نشان کرد: در این دوره از همایش‌های بیوتکنولوژی ۲۹۰۰ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۴۰۰ نفر در وبینارها حضور یافتند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *