کارآفرینی اجتماعیاخبار استارتاپیاخبار کارآفرینی اجتماعی

“آگاپه کارت” تلاشی برای فروپاشی صدقه دادن و جذب سرمایه جمعی

"آگاپه کارت" یکی از اقدامات جدید استارتاپ "آگاپه" است که به منظور توسعه فرهنگ و جذب سرمایه جمعی به دور از تفکر صدقه و گدایی پروری ایجاد شده است.

لیمو HR

آگاپه کارت” از اقدامات جدید استارتاپ اجتماعی “آگاپه” است. آگاپه کارت به شما این امکان را می‌دهد تا در مناسبت‌های مختلف دیگران را در فعالیت‌های خیر و کمپین‌های حمایتی در زمینه‌های عمرانی، تهیه تجهیزات مورد نیاز مددجویان ازسوی موسسه‌ها و بسیاری موارد دیگر برای جذب سرمایه جمعی شریک کنید. در این بخش شما می‌توانید در زمینه‌های مختلفی که آگاپه برای شما تعریف کرده است با انتخاب مناسبت مورد نظر خود مانند هدیه‌ای برای تو، تبریک تولد، تسلیت اطرافیان و دیگر مناسبت‌ها  را در انجام یک اقدام بشر دوستانه شریک کنید.

نکته مثبت “آگاپه کارت” این است که شما براحتی می‌توانید با انتخاب موسسه خیریه نوع کمک خود را تعیین کنید و بدانید وجه شما در کجا و در چه زمینه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرداخت این وجه هم بطور مستقیم به موسسه‌ای که انتخاب کرده‌اید واریز می‌شود و آگاپه تنها کانال اتصال شما با موسسه خواهد شود.

کمک‌های مالی مستقیم به مددجویان و نیازمندان در خیابان از سوی افراد عادی و همچنین موسسه‌های خیریه، کاری‌ست که در چند سال اخیر دغدغه موسسه‌ها و حامیان نیازمندان قرار گرفته است تا با تغییر شکل کمک‌های نقدی خود عزت نفس افرادی که در سطوح پایین جامعه زندگی می‌کنند و نیازمند حمایت‌های مادی و غیرمادی هستند را ارتقا دهند. این امر هچنین با جذب توسعه جمعی ازسوی افراد حمایت‌گر در غالب اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی (موسسه‌ها) به ایده‌ یاری‌رسانی برای پروژه‌های مختلف کمک خواهد کرد و آگاپه تنها پیوند دهنده این دو گروه خواهد بود.

“دونیت کردن” که از اهداف اصلی “آگاپه کارت” است شاید واژه غریبی باشد اما به عنوان یک حمایت برای پرو‌ژه‌های مختلف بشردوستانه به منظور جذب سرمایه اجتماعی برای توسعه فرهنگی و تحقق حقوق اجتماعی مورد توجه موسسه‌ها و حامیان در حوزه آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته است.

“دونیت کردن” پیشتر برای توسعه یک نرم افزار معرفی شده بود اما مدتی‌ست که در حوزه فعالیت‌های اجتماعی و مدنی مورد توجه قرار گرفته است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۲]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *