لیمو HR
رپرتاژ

کدام تلویزیون ها در ایران بیشترین فروش را دارند؟

تلویزیون اکنون از ضروری‌ترین وسایل زندگی محسوب می‌شود. شاید تا ده سال قبل قریب به اتفاق تلویزیون های بازار کشور را دستگاه های خارجی تشکیل می دادند، اما تحریم ها و کنار کشیدن شرکت‌های خارجی از ایران باعث شد تا تولیدکنندگان داخلی با قدرت بیشتری به تولید بپردازند. در حال حاضر برندهای زیادی از قبیل ایکس ویژن، شهاب، اسنوا، مسترتک، جی پلاس، سام الکترونیک، دوو، پارس، صنام و… در زمینه‌ی تولید و مونتاژ تلویزیون فعالیت دارند، اما تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟ کدام برند تلویزیون ایرانی بهتر است؟

تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟ به هزار و یک دلیل تلویزیون ایرانی بخرید!…

معروف است که در دوره ناصرالدین شاه قاجار شبی از شب‌های ماه رمضان توپچی از شلیک توپ سحر خودداری کرد. امیر توپخانه او را احضار کرد و با خشم از او پرسید: چرا توپ در نکردی؟ توپچی با خونسردی پاسخ داد: قربان به هزار و یک دلیل! اول این که باروت نداشتیم. امیر توپخانه فوری حرفش را قطع کرد و گفت: همین یک دلیل کافی است.حال برای خرید تلویزیون ایرانی نیز هزار و یک دلیل داریم!

دلیل اول: قیمت چند برابری در قبال کیفیت اندکی بهتر

این موضوع که آیا تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟ کدام برند تلویزیون ایرانی بهتر است؟ بستگی به تصمیم شما دارد و میزان هزینه‌ای که برای خرید تلویزیون در نظر می‌گیرید. اگر از نظر بودجه مشکلی نداشته باشید و قیمت زیاد یک تلویزیون خارجی برای شما چندان مهم نباشد، بدون شک خرید یک تلویزیون پرچمدار خارجی از بهترین برندهای جهانی همچون سامسونگ، سونی، ال‌جی، فلیپس و… بهترین تصمیم است اما با توجه به موضوع تحریم‌ها که باعث شده این برندها دیگر در ایران نمایندگی فروش رسمی نداشته باشند و درنتیجه، این تلویزیون‌ها با قیمت‌های بسیار بالا و غیر عادلانه به دست مصرف کننده‌ی ایرانی می‌رسد، این موضوع به هیچ عنوان قابل توجیه نیست، ضمن این که بسیاری از امکانات اضافه‌ای که این تلویزیون‌ها ارائه می‌دهند چه بسا اصلاً در کشور ما که از قافله‌ی تکنولوژی و فناوری بسیار عقب هستیم، قابل استفاده نباشد. بنابراین تلویزین‌های تولید داخل سعی می‌کنند تا امکانات و قابلیت‌هایی را در این دستگاه‌ها بگنجانند که برای کاربر ایرانی قابل استفاده و کاربردی باشد.

تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟

دلیل دوم: عدم ارائه‌ی خدمات پس از فروش

تلویزیون‌های خارجی به همان دلیل تحریم‌ها و نداشتن شبکه‌ی توزیع، در نتیجه شبکه‌ی خدمات پس از فروش نیز ندارند. حال تصور کنید صفحه نمایش این تلویزیون معیوب شود، مثلا یک تعداد از پیکسل‌ها‌ی نمایشگر آن بسوزد که در موقع روشن بودن تلویزیون به صورت یک خط یا لکه‌ی کاملاً سیاه قابل مشاهده است (این مشکل زیاد اتفاق می‌افتد)، از آنجا که این ایراد صفحه نمایش تلویزیون قابل تعمیر نیست و قیمت تعویض آن نیز حدود ۸۰ درصد قیمت کل قیمت تلویزیون هزینه دارد و معمولا بیشتر در همان ۱۸ ماه اول استفاده (که اکثر تلویزیون‌های گارانتی دار نیز ۱۸ ماه ضمانت دارند) اتفاق می‌افتد، وقتی تلویزیون گارانتی داشته باشد، نمایندگی خدمات پس از فروش برای شما به رایگان آن را تعویض می‌کند اما اگر این اتفاق برای تلویزیون بدون گارانتی بیفتد شما چاره‌ای ندارید تا یک تلویزیون نو بخرید زیرا قطعه‌ی تعویضی نیز از برند اصلی در ایران پیدا نمی‌شود و قطعه‌ی ساخت شرکت‌های دیگر نیز کیفیت تصویر آن صفحه نمایش اصلی را ندارد. بنابرای می‌توان نتیجه گرفت که در حال حاضر عاقلانه‌ترین تصمیم، خرید تلویزیون گارانتی‌دار از برندهای داخلی است.

دلیل سوم: غیر اصل بودن و به اصطلاح قلابی بودن این تلویزیون‌ها

 نکته‌ی سومی که باید به آن بیندیشید، این است که علی‌رغم قیمت‌های سرسام‌آور این تلویزیون‌های خارجی، درواقع بسیاری از این تلویزیون‌ها به طور قاچاق وارد کشور می‌شوند و به احتمال زیاد اصل نیستند، بلکه شرکت‌های متفرقه‌ی چینی و کشورهای همجوار از قبیل ترکیه، مصر، پاکستان و… آن را با نازل‌ترین قطعات مونتاژ می‌کنند و با قیمت‌های گزاف به این سو می‌فرستند، لذا اکثر این تلویزیون‌ها نه تنها کیفیت تصویر جالبی ندارند، بلکه کیفیت تصویر آن ها حتی از کیفیت تلویزیون‌های داخلی نیز بسیار پایین‌تر است و عمر کارکرد استاندارد یک تلویزیون برند معتبر را نیز ارائه نمی‌دهند. این تلویزیون‌ها معمولا پس از مدت زمانی کوتاه، خرابی قطعات آن همچون یک سریال دنباله‌دار شروع می‌شود و شاید با مثلا ۵ سال استفاده، چه بسا مجبور ‌شوید سه برابر قیمت یک تلویزیون معتبر را برای تعمیرات آن هزینه کنید.

حتی اگر این تلویزیون‌های قاچاق به اصطلاح اصل نیز باشند، باز مونتاژ نمایندگی‌های این شرکت‌ها در کشورهای ترکیه و مصر و پاکستان هستند و لذا کیفیت و دوام تلویزیون‌های تولیدی شرکت مادر را ندارند و درصد خرابی‌های آن‌ها نیز بسیار بالاتر تلویزیون‌های ساخت شرکت اصلی است.

به عنوان مثال، زمانی که تحریم‌ها نبود، شرکت ایرانی سام الکترونیک، نماینده‌ی سامسونگ کره‌ی جنوبی بود و بسیاری از تلویزیون‌های سامسونگ را با برند سامسونگ در ایران تولید می‌کرد. هرچند که این تلویزیون‌ها باز هم با استاندارد سامسونگ در ایران تولید می‌شدند اما باز کیفیت تلویزیون‌های ساخت شرکت مادر، یعنی سامسونگ کره یا سامسونگ مالزی و اندونزی را نداشتند. ضمن این که روی برچسب پنل پشت تلویزیون و روی دفترچه یا کارتن به هیچ عنوان درج نمی‌کردند که این تلویزیون سامسونگ مثلاً ساخت شرکت سام الکترونیک ایران است. ناگفته نماند که تلویزیون‌های تولیدی شرکت سام الکترونیک ایران که با برند سامسونگ تولید می‌شد، از نظر کیفیت و کارکرد، نسبت به تلویزیون‌های تولیدی سایر شرکت‌های تولید کننده‌ی این برند در مصر، پاکستان و ترکیه نه تنها یک سر و گردن بالاتر بودندبلکه، کیفیت تصویر و عملکرد و طول عمر بسیاری بیشتری را ارائه می‌دادند.

اکنون این را تصور کنید که شرکت‌های متفرقه یا حتی نمایندگی‌های برندهای معتبر، این تلویزیون‌ها را با قطعات نازل چینی، هندی و پاکستانی تولید کنند، دیگر از آن تلویزیون چه انتظاری می‌توان داشت؟

کدام برند تلویزیون ایرانی بهتر است؟

کدام برند تلویزیون ایرانی بهتر است؟

۱ـ ایکس ویژن

آن طور که از آمار و ارقام فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین بزرگ مشاهده می‌شود، برند ایکس ویژن بیشترین میزان فروش تلویزیون ایرانی را به خود اختصاص داده است. ایکس ویژن درواقع زیر برند شرکت معظم مادیران است که از بزرگترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های خدمات ماشین‌های اداری در ایران است. این برند به دلیل سابقه‌ی طولانی در تولید تلویزیون، خدمات پس از فروش مناسب، کیفیت نسبتاً خوب و قیمت‌های مقرون به صرفه اکنون یکی از معتبرترین برندهای تولید تلویزیون در ایران است.

۲ـ جی پلاس

جی‌پلاس نیز زیر مجموعه‌ی شرکت نام آشنای گلدیران است که نمایندگی خدمات پس از فروش و مونتاژ تلویزیون‌های شرکت بسیار معتبر ال‌جی کره‌ جنوبی را در اختیار داشت. این شرکت نیز اکنون با کوله‌باری از تجربه، پس از تحریم‌ها و خروج ال‌جی از ایران، سعی کرد تا تلویزیون‌های خود را با برند جی پلاس روانه‌ی بازار کند. تلویزیون‌های این شرکت بیشتر در سایزهای بزرگ و غول‌پیکر ۵۵ تا بالای ۸۰ اینچ را شامل می‌شود که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

۳ـ پارس

تلویزیون‌های پارس نیز از دیگر دستگاه‌های موجود در بازار هستند که این شرکت با سابقه‌ای طولانی به تولید تلویزیون و سایر وسایل خانگی می‌پردازد.

۴ـ شهاب

تلویزیون‌های شهاب نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. این شرکت نیز با بیش از ۶۰ سال سابقه‌ی تولید تلویزیون‌های شرکت‌های معتبری هیتاچی، سونی، فیلیپس، گلدستار (الجی)، شاوب لورنس (برند برتر اروپا) و ال‌جی را در کارنامه‌ی خود دارد.

۵ـ اسنوا، مستر تک، دوو، بلست، سام الکترونیک، بست، صنام و چند برند دیگر که تازه وارد بازار شده‌اند، سایر تلویزیون‌های تولید داخل را تشکیل می‌دهند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *