احمد فراهانی، مدیر سرمایه گذاری اسمارت آپ دلایل سرمایه گذاری روی استارت آپ لیدالید را عنوان کرد: «بازار خرید و فروش موبایل و لوازم جانبی آن قطعا یکی از جذاب ترین بازارهای فعال در ایران است که بر اساس گزارشهای منتشر شده، بازار لوازم دیجیتال ارزشی حدود ۵٫۵ هزار میلیارد تومان داشته است. عدم وجود راهکاری برای افزایش شفافیت بازار، ما را ترغیب کرد تا فعالیت استارتاپ های این حوزه را جدیتر دنبال کنیم و با توجه به تجربه و دانش تیم حرفهای لیدالید و زیرساختهای توسعه داده شده، تصمیم به سرمایه گذاری روی استارتاپ لیدالید گرفتیم.»
لیدالید از تیرماه ۱۴۰۰ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد؛ اما ایده راهاندازی آن تقریبا در بهمنماه ۹۹ شکل گرفت. بنیانگذاران استارتاپ لیدالید پس از بررسی نمونههای مشابه در سراسر دنیا و مدل کسب و کاری آنها، مدل کسب و کار و Mvp پلتفرم خود را در مدت کوتاهی ایجاد کردند و حدود ۵ ماه به آزمایش و بررسی ایده خود و تحقیقات بازار پرداختند. با توجه به نتایج مثبت تحقیقات در این مدت، در نهایت استارتاپ «لیدالید» از تیر ماه ۱۴۰۰ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.
امیرمیثم گیاهی، نیما ذبیحاله زاده، حسام نوبری و حمید هادی بنیانگذاران این استارتاپ هستند که با کنار هم قرار دادن تجارب خود در حوزه گارانتی و واردات تلفن همراه و فعالیتهای استارتاپی که تاکنون داشتند، «لیدالید» را ساختند.
امیرمیثم گیاهی در مورد دلایل انتخاب اسمارت آپ به عنوان سرمایه گذار گفت: «اسمارت آپ یکی از سرمایه گذاران خوشنام، شناختهشده و مجرب اکوسیستم استارتاپی است و تجربه همکاری با این صندوق و استفاده از پول هوشمند آن برای لیدالید ارزشمند است.» ذبیحاله زاده نیز وجود استارتاپهای موفق در پورتفوی اسمارت آپ را از نقاط قوت آن دانست و به حضور تیم حرفهای و پاسخگو در اسمارت آپ اشاره کرد. استارتاپ لیدالید قصد دارد از سرمایه جذب شده برای توسعه بازار خود به سراسر ایران و رشد سریع استفاده کند.