اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیراخبار سلامتسرمایه گذاری خطرپذیرسلامت

سومین فراخوان جهت جذب ایده و محصولات نوآورانه در حوزه سلامت دیجیتال

استارتاپ استودیو هلثیو که در زمینه سلامت دیجیتال فعالیت می‌کند، سومین رویداد جذب ایده و سرمایه‌گذاری خود را با نام  Healthinvest برگزار می‌کند. هلثیو در این فراخوان قصد دارد ایده ها و تیم های مرتبط با حوزه سلامت دیجیتال را شناسایی کند و با سرمایه‌گذاری روی آن‌ها، به رشد و توسعه کسب و‌ کارهای این حوزه کمک کرده باشد.

علاقمندان و صاحبان ایده در حوزه‌های مختلف سلامت دیجیتال می‌توانند تا تاریخ  ۲۳ مهر ۱۴۰۰ با مراجعه به وب‌سایت هلثیو، طرح اولیه خود را ارسال کنند.

آنطور که آرش برجی‌خانی مدیر سرمایه‌گذاری استارتاپ استودیو هلثیو می‌گوید، این مرکز به عنوان اولین مرکز شتابدهی در حوزه سلامت با تعهد به پاسخ نیاز تیم‌ها و کارآفرینان مستعد و خلاق در توسعه بازار بهداشت و درمان می‌خواهد که باعث گسترش و توسعه تیم‌های فعال و خلاق در حوزه سلامت دیجیتال شود.

فرآیند بررسی ایده ها در بازه دو هفته‌ای صورت می‌گیرد و طرح تیم‌ها دریافت و بررسی می‌شود. در قدم دوم جلساتی به‌صورت آنلاین یا حضوری جهت بررسی بیشتر طرح با تیم کارآفرین برگزار می‌شود. سپس قراردادی بین هلثیو و تیم کارآفرین امضا شده که تعهد هر دو طرف به افشا مالکیت طرح را نشان می‌دهد. پس از چند مرحله گفت‌وگو و بررسی طرح، قرارد نهایی نوشته شده و تیم موردنظر مستقر در استارتاپ استودیو هلثیو کار خود را شروع می‌کند.

فرایند شتابدهی استارتاپ استودیو هلثیو به چه صورت است؟

مدیر سرمایه‌گذاری هلثیو در ادامه به امکاناتی که در اختیار تیم‌های منتخب قرار داده می‌شود، اشاره کرد:

تامین مالی تا سقف ۱ میلیارد تومان برای توسعه کسب‌وکار

 دوره‌های منتورینگ و رشد

 فراهم کردن زیرساخت‌های موردنیاز برای تبدیل ایده به محصول مورد نیاز

 محل استقرار تیم‌ها

شبکه‌سازی و ارتباط با فعالین حوزه سلامت و استارتا‌پ‌های موفق مانند پذیرش ۲۴ و هوم‌کا و بیمارستان‌ها و مراکزی که با فضای نوآوری آشنایی دارند

همچنین او تاکید می‌کند که آن‌ها می‌توانند از افراد توانمند در حوزه تخصصی در تیم خود کمک بگیرند و تیم‌شان را توسعه دهند.

مدیر سرمایه گذاری هلثیو با اشاره به طرح ارسالی تیم ها توضیح داد: «بهتر است که تیم ها در طرح ارسالی خود نکاتی مانند سرمایه موردنیاز و کلیات مصرف آن، پیش‌بینی درآمد درسال اول، معرفی اعضای تیم کارآفرین و رزومه آن‌ها، شناخت رقبای داخلی و خارجی محصول را به‌صورت شفاف توضیح بدهند.»

به گفته برجی‌خانی تاکنون دو دوره شتابدهی در هلثیو برگزار شده است و در این استارتاپ استودیو۲۰۰ ایده استارتاپی ارزیابی شده و ۵ تیم با ۳۰ نفر، عضو هلثیو هستند. در مجموع هلثیو روی این استارتاپ‌ها ۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

برای این کار تیم‌های متقاضی را بررسی و ارزیابی کرده و خدمات رایگانی مانند مشاوره به آن‌ها داده می‌شود. در مسیر دوم قرار است روی چهار حوزه پزشک خانواده، مشاوره پزشکی، اشتراک تجربه و مراقبت پس از درمان یا فالوآپ توسط گجت‌ها و هوش مصنوعی تمرکز کنند. او در ادامه می‌گوید: «ارتباط ما با کسب‌وکارهای بزرگ‌تری مانند پذیرش۲۴ که پایه کاربری مناسب‌تری دارند و با بیمارستان‌ها و مراکزی که با فضای نوآوری آشنا هستند، کمک دیگری به این تیم‌ها است. زیرا تیم‌ها برای آغاز به ارتباط با بدنه سلامت و اطلاعات کاربردی نیاز دارند.»

اهمیت سلامت دیجیتال در ایران

در سال گذشته با توجه به شرایط قرنطینه و بحران‌های پیش آمده بر اثر ویروس کووید 19، شیوه زندگی مردم و رفتارهای آن تغییر کرده و به راهکارهای آنلاین تمایل بیشتری پیدا کرده‌اند. همچنین با توجه به نیاز شدید مردم جهان به حوزه‌های سلامت و بهداشتی، روز به روز بر تعداد استارتاپ های سلامت دیجیتال افزوده شد؛ به همان میزان هم میزان سرمایه گذاری در این حوزه رشد پیدا کرد. برای مثال طبق گزارش استارتاپ هلث (Startup Health) میزان سرمایه‌گذاری روی استارتاپ های سلامت دیجیتال از 2/1 میلیارد دلار در سال 2010 با رشد بیش از 10 برابر به میزان 6/14 میلیارد دلار در سال 2018 رسیده است.

به گفته برجی‌خانی، حوزه سلامت دیجیتال بسیار نوظهور است و همچنان نوآوری‌های بسیاری در آن شکل می‌گیرد. او تاکید می‌کند که این نوآوری ها باید بر اساس نیازهای بازار و مردم باشد تا بتوانند بازدهی خوبی داشته باشند. او در این باره با توصیه به تیم‌های تازه‌کار در سلامت دیجیتال توضیح می‌دهد: «ساختار بهداشت هر کشوری بسیار متفاوت از سایر کشورها است و ممکن است که بسیاری از ایده‌های کارآمد در کشورهای دیگر در ایران پاسخگو و نتیجه‌بخش نباشد.» به گفته او یکی از نکات مهم در پیاده‌سازی ایده‌های مشابه خارجی، شخصی‌سازی کردن آن با فرهنگ بومی است. همچنین محیط دوستانه استارتاپ و کاربری راحت ارتباطی با مخاطب از دیگر دلایل موفقیت یک استارتاپ می‌تواند باشد.

دیگر برای دسترسی به خدمات و امکانات سلامت که در شهرهای بزرگ متمرکز هستند، نیازی نیست بیمار با کوچک‌ترین مشکلی مجبور به سفر شود و می‌تواند از راه دور با پزشک مورد نظر خود مشورت کند. حتی شاید اقدامات اولیه را در شهر خود انجام دهد و در زمان لزوم، مجبور به مراجعه به بیمارستان تخصصی یا فوق‌تخصصی در شهرهای بزرگ شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و پرکردن فرم پذیرش ایده در استارتاپ استودیوی هلثیو اینجا کلیک کنید

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: 1 Average: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا